Dringend advies nodig voor baby egels!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Dringend advies nodig voor baby egels!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:53

Zojuist hebben wij 5 babyegels gevonden. Gister heeft mijn man een dode volwassen egel gevonden. Waarschijnlijk is dit de moeder omdat de egels zelf hun nest hebben verlaten. Wij denken dat ze honger en dorst hebben, maar wat ga ik deze diertjes geven?
Ik denk dat ze al redelijk oud zijn. Ze zijn ongeveer zo groot als een mandarijn en hebben al flink stekels.
Ik kan ze niet naar een opvang brengen omdat die er gewoon niet is bij ons hier in Frankrijk. Dus ik hoop met tips en advies van jullie deze vijf egeltjes te kunnen redden.

OnlyFroukje

Re: Dringend advies nodig voor baby egels!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:54

Puppy melk via een pipetje! :)
zo heb ik het ook gedaan maar let er op
Na elke voeding buikje goed maseren!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:55

Volwassen egels eten wel kattenvoer die kleintjes weet ik niet. Misschien wat kittenmelk proberen?

kohtje

Ik zou zeggen geweekte kattenbrokjes geven. Evt kan je een mail sturen naar een egelopvang in Nederland die willen je vast wel tips geven.

JasmijnJoy

Je moet ze in een doos met een handoek leggen. En dit moet volgens mij met een bakje water. Dat kan genoeg zijn. Of melk. Licht eraan hoe oud. En je kan ze katten/hondenbrokjes (wel klein maken natuurlijk) voeren :)

Maar dit alles weet ik niet zeker :=

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:57

aisie schreef:
Volwassen egels eten wel kattenvoer die kleintjes weet ik niet. Misschien wat kittenmelk proberen?

Ik heb hier een nestje witbuik egels gehad met puppy melk kwamen ze meer aan dan met kitten melk ook de egel opvang zegt hier puppy melk..

echter het is geen garantie dat ze het halen.. bij mij zeiden ze niet proberen gaan toch dood,.. echter had 1 egel het gered tot dag 9 maar die waren echt net geboren..

Ik zou elke 3 uur puppy melk geven heb je een foto?
ik weet hoe ze er een beetje uitzien met leeftijd,..

dan kan ik op een schema kijken hier voor je!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:02

geklutste eieren, gehakt kunnen ze dan vast al wel zelf eten. Als je honde of kattevlees hebt, kan dat natuurlijk ook. Meelwormen en zo heb je waarschijnlijk niet in huis...kleine stukjes fruit willen ze soms ook wel eten. Melk kunnen ze niet goed tegen, je kunt wel melkpoeier voor kittens gebruiken en misschien kunnen ze wel tegen geitenmelk, dat weet ik eigenlijk niet. succes!
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 16-06-13 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:03