Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zo veel mogelijk info, hoe houd je ze, voer etc
Froukjeloves schreef:Wat wil je weten heb er 3 + een baby van 2 dagen

ik raad je aan dit boek te lezen (gratis e-book) daar staat namelijk alle info in die je nodig hebt: http://www.westcoasthedgehogs.com/files ... nload.html
die hoef je er verder ook niet echt uit te halen om ze te zien. Witbuikegels zie je anders gewoon niet. Hij staat bij mij op de slaapkamer, het licht moet uit zijn voor hij wakker wordt.
Heb namelijk ook wel wat op marktplaats zien staan, maar vind het persoonlijk wel vertrouwder om bij een fokker vandaan te halen.
Het scheelt vaak ook al als ze bij de vorige eigenaar veel in handen geweest zijn, als die ze er weinig uit haalt dan kan het langer duren... een paar maanden is niet ongewoon. Die van mij was als kleintje al veel in handen geweest bij de fokker, die was echt heel rustig (maar dat ligt ook aan z'n karakter, hij vindt bijna alles wel prima het is echt een heerlijk dier
)
Ketly schreef:En waar halen jullie zo'n beestje vandaan?Heb namelijk ook wel wat op marktplaats zien staan, maar vind het persoonlijk wel vertrouwder om bij een fokker vandaan te halen.
Fiffill schreef:Je hebt ze er idd tussen zittenHet scheelt vaak ook al als ze bij de vorige eigenaar veel in handen geweest zijn, als die ze er weinig uit haalt dan kan het langer duren... een paar maanden is niet ongewoon. Die van mij was als kleintje al veel in handen geweest bij de fokker, die was echt heel rustig (maar dat ligt ook aan z'n karakter, hij vindt bijna alles wel prima het is echt een heerlijk dier
)
Maar de meeste zijn wel goed tam te krijgen eigenlijkKetly schreef:En waar halen jullie zo'n beestje vandaan?Heb namelijk ook wel wat op marktplaats zien staan, maar vind het persoonlijk wel vertrouwder om bij een fokker vandaan te halen.
Die van mij stond ook op marktplaats, maar dat was van een fokker. De meeste fokkers hebben geen website en adverteren op marktplaats (het zijn niet echt dieren die je veel ziet of die veel verkocht worden).
Er staan echter ook dierenwinkels op marktplaats met egeltjes, daar zou ik dan weer niet snel een diertje vandaan halen
ben er gewoon verliefd op..

AnnemiekvM schreef:Ik heb er één gehad, maar die sliep echt altijd. Had er niet zo veel lol van.
Uiteindelijk besloten om hem aan iemand te geven van het witbuik forum. Helaas is hij snel overleden. Waarschijnlijk kwam hij uit een 'slecht' nest.
Maar als ze gezond zijn kunnen ze aardig oud worden.
Het is wel veel werk. Ik hield het terrarium dagelijks bij en het radje had ook dagelijks een sopje nodig. Dan heb je geen last van vervelende geurtjes.
(dat laatste doen ze véél je zal je verbazen wat er uit zo'n beestje kan komen
) Dat poepen doen ze idd ook in het loopwiel dus dat moet je elke dag schoonmaken. Je moet ze daarom ook af en toe in bad doen, want ze krijgen poeppootjes.
verwend dier
AnnemiekvM schreef:Ik heb er één gehad, maar die sliep echt altijd. Had er niet zo veel lol van.
Uiteindelijk besloten om hem aan iemand te geven van het witbuik forum. Helaas is hij snel overleden. Waarschijnlijk kwam hij uit een 'slecht' nest.
Maar als ze gezond zijn kunnen ze aardig oud worden.
Het is wel veel werk. Ik hield het terrarium dagelijks bij en het radje had ook dagelijks een sopje nodig. Dan heb je geen last van vervelende geurtjes.