Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Saskiaatje schreef:De ruimte verlaten? Net als bij een klein kind, naar de gang of op de trap?
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, maar de ruimte verlaten, die snap ik niet. Dat snapt de hond ook niet.
Als je hem negeert zal hij op een gegeven moment echt stoppen met piepen. Het is een kwestie van geduld. Niet afstraffen, gewoon negeren. Als hij stopt inderdaad belonen.
annepaardoes schreef:Een hond wil graag bij zijn "roedel" zijn.
De hond wil graag bij de TS zijn en het is een straf voor hem als hij bij haar weg moet. Het is een negatieve straf (positief betekend dat je iets toevoegt, negatief betekend dat je iets afneemt) In dit geval neem je het contact met het baasje weg.
Erg doeltreffend als je dit consequent volhoudt.

LisaaBloem schreef:Als ik jou was zou ik eerst uitsluiten dat het een medisch probleem is. Dat is eigenlijk stap 1 bij probleemgedrag, daarna kun je verder kijken naar oplossingen.
Saskiaatje schreef:annepaardoes schreef:Een hond wil graag bij zijn "roedel" zijn.
De hond wil graag bij de TS zijn en het is een straf voor hem als hij bij haar weg moet. Het is een negatieve straf (positief betekend dat je iets toevoegt, negatief betekend dat je iets afneemt) In dit geval neem je het contact met het baasje weg.
Erg doeltreffend als je dit consequent volhoudt.
Maar 'negatieve straf' is ook aandacht. En die hond kan niet denken, dus hij zal het ook niet linken aan zijn piepen.
Nee, ik ben het niet met je eens.