Kattenvoer, overstappen van Royal Canin naar ander merk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

britv

Kattenvoer, overstappen van Royal Canin naar ander merk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:46

Omdat ik regelmatig lees dat Royal Canin helemaal niet zo goed schijnt te zijn als dat overal staat ben ik een beetje rond gaan zoeken maar word ik niet veel wijzer. Ook kan ik niet zomaar de overstap maken omdat ik er een heb rondlopen die snel een huidreactie krijgt op ander voer.
Ook omdat Royal Canin redelijk veel centjes kost en ik dus ook op meerdere plekken lees dat het het geld niet waar zou zijn wil ik graag jullie mening horen wat 'goed' voer zou zijn.
Begrijp mijn vorige zin absoluut niet verkeerd dat het redelijk veel centjes kost, dit vind ik ook absoluut niet erg, maar krijg je waar voor je geld?

Ik wil hier geen discussie over krijgen want er zullen genoeg mensen zijn die zweren bij Royal Canin.

Suzan_v_h

Re: Kattenvoer, overstappen van Royal Canin naar ander merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:50

ik geef mijn kat 'Prins'. Het is een vrij jonge kat van 1,5-2 jaar oud ondertussen denk ik. In het begin gaven we altijd godkoopvooer (shame on me) maar daar ging hij steeds van aan de diarree. Met de andere kat ging het goedkope voer wel goed maar moest je heel veel voeren voordat hij geen honger meer had.
Door het Prins voer is de kat nooit meer aan de diarree, en heeft een stuk minder voer nodig op een dag. Ik geef 2x op een dag voer en meestal is er zelfs nog een beetje over.
Met een grote zak doen we bijna 2 maanden mee. (5 kg) Kost 30 euro per zak.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:50

Ik ben de afgelopen half jaar bezig geweest om over te stappen van Royal Canin naar Delcon.
Helaas is Delcon niet niet overal te krijgen, maar kreeg dit als tip van een kennis van mij.
En het is ook nog wel goedkoper. Sinds een maand heb ik mijn katten volledig op de Delcon staan en tot nu toe bevalt het me wel.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:52

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:54

Mijn katten aten vroeger ook Royal Canin. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet zo goed is als het schijnt, zeker voor die prijs. Het beste is om te kijken naar het vleespercentage. Er mogen zo min mogelijk granen, tarwe, mais etc in het voer zitten omdat katten dat helemaal niet horen te eten. In veel merken zitten die granen zodat de katten er een vol gevoel van krijgen. Kijk maar eens naar het natvoer van whiskas en felix, daar zit nog geen 4 procent echt vlees in... Ik geef nu het merk Bozita van zooplus. Hier zijn de katjes en ik heel tevreden over. Van natvoer krijgen ze porta 21 of almo nature , omdat dit voor 90 procent echt vlees bevat en de rest is gelei. Heel wat anders dan die whiskas prut..
Laatst bijgewerkt door felintje op 14-06-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:55

Zelf geef ik mijn katten Taste of the wild, dit is graanvrij voer.
Mijn katten doen het hier super op.
1 van de 3 ging van Royal Canin onwijs aan de diarree, maar met Taste of the wild heeft ze dit probleem nog nooit gehad.
Je moet gewoon zorgen dat je gedoseerd overstapt.
In het begin doe je een beetje van je nieuwe voer door de canin en dit voer je op tot je de Canin weg kan laten.
Zelf voer ik het in combinatie met Almo Nature natvoer. (om de dag krijgen ze met zijn drieën 2 kleine of 1 groter blikje).
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 14-06-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:56

Ach, dat zijn van die trends. Dan is RC niet goed, dan is Hill's niet goed, dan is Eukanuba niet goed, dan is .... niet goed.
Het juiste voer is het voer waar je dier het goed op doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:00

Ik voer wel Royal Canin; de kat doet het er goed op (zeer gevoelige kat die snel moet overgeven als het niet goed is) en dat is voor mij belangrijk.

Wissel wel eens af met Pro Plan :) daar doet mevrouw het ook goed op. Dat vind ik belangrijker dan de verhalen op het internet.

(Vers vlees wil ze absoluut niet eten :n )

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:09

Ik voer Carocroc. Dit werdt in het asiel ook gevoerd. Ik dacht ze het op goedkoper voer ook wel goed zou doen. Langzaam overgestapt, voer mengen. Ging ook wel, maar ik kreeg binnen een week een véél smerigere kattenbak en een kat die enorm aan het stinken was (lees: winden laten...). Na dat ene zakje weer Carocroc gaan voeren, en gelijk was er verschil. Ik blijf bij dit voer.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 05:59

Let vooral op ingrediënten, niet alleen of je kat het er wel goed op doet. Ja er zijn katten die het goed doen op whiskas maar dat wil nog niet zeggen dat het ook goed voor ze is. Wij kunnen het ook goed doen op McDonalds....
Een hoop kattenvoer heeft veel vulmiddel, dit moet ook wel om zo goedkoop te zijn.
Vlees zou wel het hoofdingredient moeten zijn, anders is het meer konijnenvoer.
In de AH is in elk geval geen goede brok met veel vlees te vinden....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:10

Ik voer Orijen, dit is net als taste of the wilde graanvrij. Wat mij bij taste of the wilde laat twijfelen is de zoete aardappel. Dat zouden ze als wilde kat toch niet eten?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:03

Ik zou ook overstappen op graanvrij voer. Je hebt dan Acana, Orijen, Taste of the Wild, Applaws, Sanabel grainfree etc.
Mijn kat eet rauw vlees, maar als ik een hele dag weg ga zorg ik dat ik een zak graanvrije brok heb staan. (Nu taste of the wild, vorige keer acana, ik ga dan op koopjesjacht :Y)

Edit: ik merk wel dat mijn kat zijn poep minder goed en meer is op Taste of the Wild dan op Acana. Acana is de goedkopere versie van Orijen (zelfde makers).

britv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 09:09

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb eens gekeken naar Taste of the Wild en ziet er goed uit :j
Volgende week moet ik een bestelling doen en dan ga ik die bestellen ipv RC!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:56

britv schreef:
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb eens gekeken naar Taste of the Wild en ziet er goed uit :j
Volgende week moet ik een bestelling doen en dan ga ik die bestellen ipv RC!

Als je via zooplus bestelt zou ik via zooplus.de bestellen ipv NL. Zelfde producten, maar dan goedkoper en geen verzendkosten boven 19 euro (net zoals bij zooplus.nl).