Nu is dit absoluut onze eigen fout, ik heb er voor gekozen om pas op latere leeftijd te beginnen met het trainen om netjes aan de lijn te lopen. Nu kan hij ondertussen perfect lange stukken volgen, het is dan ook een waar genot om met hem te lopen maar zo snel als ik hem dan weer 'vrij' laat begint hij weer te rennen en op het einde van de riem ook te trekken.
Tijdens het oefenen begon ik mij dus af te vragen hoe pak ik dit nu aan? Hij moet natuurlijk wel kunnen plassen en een beetje snuffelen maarja, als hij netjes pal naast mij loopt gaat dit natuurlijk niet. Als hij de hele riem tot zijn beschikking heeft heeft hij wel de mogelijkheid om te snuffelen ed. maar dan worden onze armen lichtelijk ontwricht.
Dus hoe leg ik hem nu uit om geen druk op de lijn te zetten zonder hem al zijn vrijheid te ontnemen?
Gelieve geen reacties te geven dat we naar een hondenschool moeten, er is jammer genoeg maar 1 hondenschool die voor ons bereikbaar is en deze hanteert niet de vriendelijke methodes die wij graag gebruiken.
voor. Bij die hond werkte het wel als ik haar achter me hield. Achter me mocht ze dus snuffelen en doen, maar ze mocht me nooit voorbij. Zodra ik daar ook maar 1 pas ongecorrigeerd liet, hing ze meteen weer in de riem.