Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:25

Hoi,

Onze kitten van 11 maanden word eind juli een jaar is hoog zwanger.
We hebben ik en me ouders hebben uitgerekent dat ze 3 juli moet bevallen.
Ze was toen ze krols was naar buiten geglipt konden we haar niet vinden, is ze een helle nacht buiten geweest.
Dus wij denken dan rond die tijd is ze gedekt door een andere kater(s)
Sinds 2 weken werd ze ietsjes dikker dus op internet kijken dus zwanger want we voelde de tepels ook.

Nou is dit voor ons de eerste keer we hebben al een konijnenhok klaar gemaakt dat dat haar nest word om zo te zeggen.
Maar we zijn erg bang dat het een helle zware bevalling word en wat moeten we doen.
We hebben zelf nog thuis rond lopen 2 honden 2 gesteliciteerde poezen van 22 en 17 jaar en nog een geacstreede kater die alleen maar binnen komt om te eten.

Afbeelding dit is van vorige week zie je aan de rechter kant een baby zitten.

Foto's van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:26

alweer een "ze is eruit geglipt "nestje ? >;)
onverantwoordelijk hoor...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:26

Ik zou contact opnemen hierover met de dierenarts.
Dan weet je de risico's en de dierenarts is op de hoogte voor als het toch misgaat omdat ze toch nog jong is.
Ik zou haar wel in de gaten houden tijdens de bevalling.
Spicegirl dat weten ze zelf ook wel. Het is nu eenmaal al gebeurd.
En misschien na de kittens gelijk afpsraak maken voor de sterilisatie.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:29

Konijnenhok? Liever een grote doos of kist. Even met de dierenarts overleggen waar je op moet letten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:41

spicegirl schreef:

Onverantwoordelijk? Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen?
Kan toch gebeuren, hoe goed je ook je best doet. En nu het zo is maar het beste ervan maken denk ik dan.

trysteffy

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 14:52

Ik zal het even ook tegen me ouders zeggen over de dierenarts is indd slim.
Ja daar hadden we ook over gehad voor dat het gebeurde wouden we haar sterilisatie maar om het geld ging het even niet.

@spicegirl ze glipte naar buiten toen de kater naar buiten wou we probeerde haar proberen tegen te houden maar ze was te snel en ging gelijk buiten de poort en dan kan je lang zoeken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:57

Volgende keer kun je ook abortus laten plegen ..

Een dierenarts erbij kan zeker geen kwaad, een kitten loopt verhoogt risico op complicaties.
Er bestaat een grote kans dat de kittens dood worden geboren. Wees hier dus ook op voorbereid.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:53

En dan had je haar nog altijd direct kunnen laten sterilliseren of in iedergeval een injectie kunnen laten geven waardoor ze niet zwanger werd en de vruchtjes werden afgestoten.

Als mijn kat naar buiten ging en in wilde geen nestje, zou ik direct de dierenarts gebeld hebben om te vragen wat te doen en niet 2 weken later afvragen 'wat nu?'.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:56

Je kan ook de poezenpil overwegen als het vanwege de kosten nu lastig is om haar te laten helpen (voor als strak de kittens zijn geboren)
Begin tijdig met adverteren om te voorkomen dat je met kittens blijft zitten, heb je ook even de tijd om een goed baasje uit te zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:59

Onze poes was ook met een jaar zwanger, is gelukkig allemaal goed gegaan. Erg leuk nestje gehad, erg veel plezier van gehad! :)

Je kan het best overal in huis dozen neerzetten met zachte dekentjes erin, dan kan ze zelf lekker haar plekje uitzoeken.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:11

Mensen, waarom 'zeuren' jullie allemaal over dat ze zwanger is op die leeftijd,een kat kan gwn zwanger worden op die leeftijd, vanaf 1 jaar kan het gewoon, ik zeg niet dat het verantwoord is, er zit ook een groter risico aan dan ouder, m aar tis ook niet dat ze gelijk doodgaan...
De TS vraagt toch ook niet om kritiek en een discussie??
Zover ik begrijp is het een volgtopic, niet?
Een ongelukje kan gebeuren, iedereen heeft toch wel na zn kat per ongeluk laten ontsnappen?

Ik hoop voor je dat het allemaal goed verloopt :)
Ik volg :p

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:13

Résistance: ook eentje die met 1 jaar goed verlopen is dus :)gelukkig maar!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:15

We hebben de hok op de plek neergezet waar ze veel licht en we hebben hem half afgedekt en nog een een zacht dekentje er in gedaan ze ligt er al in te slapen.
Maar de 1ne oudste poes die vind het daar ook opeens lekker om te liggen dus die daar maar weg jagen.
Me moeder belt morgen naar de dierenarst.

Gelukkig is bij somige goed afgelopen met de bevalling!!
Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het met dr gaat!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:30

SharonZ schreef:
Mensen, waarom 'zeuren' jullie allemaal over dat ze zwanger is op die leeftijd,een kat kan gwn zwanger worden op die leeftijd, vanaf 1 jaar kan het gewoon, ik zeg niet dat het verantwoord is, er zit ook een groter risico aan dan ouder, m aar tis ook niet dat ze gelijk doodgaan...
Een ongelukje kan gebeuren, iedereen heeft toch wel na zn kat per ongeluk laten ontsnappen?

Het probleem is dat marktplaats nu al vol staat met gratis kittens, asiels dadelijk overspoeld worden en er weer een hoop zwerfkatten bijkomen.

Zijn máár 300 pagina's op dit moment: http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-t ... PerPage=30

En dat is de reden waarom er zo gereageerd wordt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:33

We hebben al mensen voor de kittens als ze levend uitkomen en natuurlijk gezond zijn!
Dus daar hoeven jullie geen zorgen om te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:34

Laptopmuis schreef:
SharonZ schreef:

Het probleem is dat marktplaats nu al vol staat met gratis kittens, asiels dadelijk overspoeld worden en er weer een hoop zwerfkatten bijkomen.

Zijn máár 300 pagina's op dit moment: http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-t ... PerPage=30

En dat is de reden waarom er zo gereageerd wordt.

TS kon er niets aan doen dat haar kat naar buiten glipte, dat soort ongelukjes gebeuren weleens. Waarschijnlijk weet zij ook wel dat de asielen vol zitten, dus wat is het nut ervan om het te zeggen? Zij kan er niets aan doen, jullie kunnen er ook niets aan doen. Het is al gebeurd, dus het heeft geen zin om je er nog kwaad over te maken.

Voor nu wil TS gewoon tips zodat er geen complicaties tijdens de zwangerschap optreden. Ze heeft er niets aan dat iedereen zo zit te miezemeuten over dat de asielen zo vol zitten.

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:39

dat ken ik de kat van onze buren heeft dit ook meegemaakt ze dachten alle katten in de buurt zijn gecastreerd tot er een nieuwe kat kwam die poes was ook nog geen 1 jaar oud en ze hadden ook een heel ''nest'' voor haar gemaakt maar uiteindelijk is ze gewoon goed bevallen in de trapkast :D
later wel één van de vier kittens die begon raar te hijgen hebben we een ontwormings spuit gepakt en daar water in gedaan en dat gegeven helemaal goed daarna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:11

spicegirl schreef:

Idd.. :x

Zo heeft mijn zusje nu een 10 maanden jonge poes thuis (binnengebracht bij het asiel 'we kunnen we er niet meer voor zorgen' :r ) die 2 weken geleden bevallen is van 2 kittens... Heel jammer dat het nog zo vaak gebeurt :n

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 17:51

Relaxed schreef:
spicegirl schreef:

Idd.. :x

Zo heeft mijn zusje nu een 10 maanden jonge poes thuis (binnengebracht bij het asiel 'we kunnen we er niet meer voor zorgen' :r ) die 2 weken geleden bevallen is van 2 kittens... Heel jammer dat het nog zo vaak gebeurt :n

Ik hoop voor je zus iemand weet.
Geen vrienden familie of kennisen die jonge poesjes willen?

Mijn buurvrouw zit erg in de katten wereld dus die wist wel wat mensen die een kitten dan van ons straks willen.
Dus wij hebben geluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:53

De kittens bij mijn zusje krijgen wij, met die bedoeling nam ze ook een kat in huis vanuit het asiel (gastgezin) ;) Gelukkig kwamen er dus maar 2 uit, dan blijft er niks over :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:56

Een kitten die een kitten krijgt in vind het onverandwoordelijk waarom liet je haar niet steriliseren?
je had beter abortus kunnen laten doen.
Maar beter een doos voor haar neerzetten maar denk erom katten kiezen het rustigste plekje uit dus kan best in je kledingkast zijn.
Dierenarts bellen waar je op moet letten en wat je moet hebben klaarstaan

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:59

trysteffy schreef:
.
Maar we zijn erg bang dat het een helle zware bevalling word en wat moeten we doen.

straks zo snel mogelijk laten steriliseren!

succes met de poesjes hopelijk komen ze allemaal gezond ter wereld

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:02

dierenarts bellen

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:13

je moet heel goed in gaan lezen hoe een bevalling hoort te verlopen en ook zeker thuis blijven rond de dagen vd bevalling.

zorg dat je de benodigde spullen bij de hand hebt (en gebruik geen fruitdoos om in te bevallen maar een chipsdoos)

tel nr vd dierenarts klaar leggen en afwachten dan maar

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 06:02

animalwoman schreef:
Een kitten die een kitten krijgt in vind het onverandwoordelijk waarom liet je haar niet steriliseren?
je had beter abortus kunnen laten doen.
Maar beter een doos voor haar neerzetten maar denk erom katten kiezen het rustigste plekje uit dus kan best in je kledingkast zijn.
Dierenarts bellen waar je op moet letten en wat je moet hebben klaarstaan

Omdat we er geen geld voor hadden.
Had ik al eerder vertelt