Vorig jaar heb ik met heel veel moeite zijn zomervacht te voorschijn weten te krijgen, maar dit jaar is het niet te doen.. Er zitten kleine vilten stukjes in de vacht, meneer is hypergevoelig en vind het kammen gelijk staan aan een martel sessie
Het is nu nog redelijk ok, van buiten zie je er helemaal niks van maar begin je te kammen.....Ook zie ik aan zijn bewegingen dat het af en toe echt irriteert zoals onder het wandelen zich neergooien om te gaan jeuken.
Nou is Puk een heel apart hondje die vele angsten heeft en serieus in een paniek aanval terecht kan komen, niet fijn voor hem maar ook niet voor mij, hem even naar een trimsalon brengen is daardoor in mijn ogen geen optie.. Ofwel hij moet met dwang gedaan worden en ik krijg een hond terug met nog meer trauma's, of de trimster verliest een paar vingers.. Beide dus geen goeie optie.
Daarom besloten om eens even rond te bellen, en heb een dierenarts gevonden die het met liefde wil doen voor een reële prijs (eigen DAP vroeg ruim 170 euro
) Dus de afspraakvoor volgende week woensdag staat inmiddels... Puk wordt "kaal" Als het niet nodig was deed ik het niet maar helaas heb ik echt het gevoel dat ik geen andere optie meer heb, en wil ook niet wachten totdat het echt erg wordt

Meer mensen die hun hond onder roesje hebben moeten laten scheren?
Hopelijk klit de ondervacht dan ook minder... Het lijkt op sommige plekken wel een schaapje
Sedatie tot 30 kilo was net geen 60 euro