Via Facebook kwam ik deze noodoproep tegen van de Konijnen en Knaagdierenopvang waar ik vrijwilliger ben geweest.
Zij zijn dringend opzoek naar mensen die willen en kunnen helpen. Omdat ik zelf helaas te weinig tijd heb om bij te schieten wil ik graag een andere manier zoeken om hun te helpen.
Wie heeft een idee om binnen korte tijd vrijwilligers te krijgen ?
Dit is de noodoproep, ze zitten in Wildervank ( GN )
Mochten er geen vrijwilligers bij komen, moet de opvang sluiten en dat zou zonde zijn
Alle tips om vrijwilligers te werven zijn dus van harte welkom !
Citaat:We zitten met onze handen in het haar. Al vanaf dec 12 wordt de het knaagdierencentrum draaiende gehouden door vrijwilligers en stagiaires.
Dit alles nadat we zelf volledig uit de running kwamen na het rottige ongeluk van Richard op 10 dec toen hij met Vince van de trap viel. Nu loopt het tegen de vakantie en onze stagiaires en vrijwilligers hebben ook vakantie plannen. En terecht natuurlijk want velen hebben naast school stage of werk ook nog vele uren in de opvang hun handen laten wapperen. Echter vandaag hebben wij te horen gekregen dat ondanks de pittige operatie in dec. en de vele therapie en het half jaar wat verstreken is er geen verbetering in het been zit en Richard op korte termijn weer geopereerd moet worden. Al die tijd kan hij niet voor Vince zorgen en ben ik dus niet optimaal beschikbaar in de opvang. Ik zou een paar uurtjes in de opvang kunnen zijn maar dan moet er oppas zijn voor Vince en dat is niet altijd mogelijk. We werken al langere tijd met aan gepaste openingstijden. En voor de zomer hopen we dat we het rooster zover rond kunnen krijgen dat we elke dag minimaal een paar uurtjes open kunnen. Maar dat kunnen we niet zonder hulp...
We zijn opzoek naar mensen die verantwoordelijkheidsgevoel hebben en die snel ingewerkt kunnen worden in het wel en wee in onze opvang. Al zouden we niet elke dag open kunnen zijn voor koppelingen (immers dat moet je echt leren) al zouden we onze vaste pension klanten en de dieren elke dag ,maar kunnen verzorgen.
Heb je verantwoordelijkheidsgevoel
Kennis van konijnen en of knaagdieren
Ben je regelmatig een paar uur per dag beschikbaar? (al was dat 3 uur per week/ 2 weken).
Neem dan contact met ons op.(info@opvangaaenhunze.nl)
Ook oud stagiaires, vrijwilligers of anders betrokkenen bij het knaagdierencentrum verzoek ik met klem mee te denken..
Vele handen maken licht werk.....