Mijn vriend en ik zaten net in de tuin en mn vriend was zn eelt aan het wegsnijden ( Sorry voor de visueel ingestelde personen hier
).De kippen zaten inene met zn allen om mn vriend heen en aten al het 'restafval' op!
Is dit normaal? Schadelijk?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
).
o bah ik ben dus beelddenker en klik het topic aan en kan nu het beeld van neervallend eelt en hebberige kippen niet meer vergeten. Jakkes, ik ben zelfs licht misselijk en kan normaal veel hebben.karuna schreef:Kipjes die overlijden worden hier ook niet aangepikt, ze gaan daar treurig omheen en tegenaan zitten.
Maar waarom zou je eelt wegsnijden eigenlijk?
Eitjes vinden ze ook lekker!
daar rent een met het laatste stukje
Dat is een groot probleem bij pluimveehouderijen, vandaar dat de snaveltjes gekapt worden. Kippen gaan, uit agressie/verveling aan elkaar pikken. Als ze dan bloed proeven, blijven ze pikken tot de kip dood is.
_Tara_ schreef:Kippen 'eten' elkaar echt wel op hoorDat is een groot probleem bij pluimveehouderijen, vandaar dat de snaveltjes gekapt worden. Kippen gaan, uit agressie/verveling aan elkaar pikken. Als ze dan bloed proeven, blijven ze pikken tot de kip dood is.
Ze kunnen ook gerust een muis vangen en die op eten trouwens
Op de kinderboerderij waar ik werkte waren ze helemaal gek van slakken, met of zonder huisje. Slijmerig maar smakelijk. _Tara_ schreef:Kippen 'eten' elkaar echt wel op hoorDat is een groot probleem bij pluimveehouderijen, vandaar dat de snaveltjes gekapt worden. Kippen gaan, uit agressie/verveling aan elkaar pikken. Als ze dan bloed proeven, blijven ze pikken tot de kip dood is.
Ze kunnen ook gerust een muis vangen en die op eten trouwens

Doet me denken aan mijn kip die een muis ving
dood sloeg tegen de grond (ja echt, in snavel vast, tik tegen de grond) en 'm zo naar binnen liet glijden.
Maar ze heeft nog 8 jaar geleefd, dus ook dat kon vast geen kwaad