Wij hebben 4 verschillende Voliere's. Van groot naar 2 opgroeien volere's en een broedkooi!

Grote buiten Voliere

Grote binnen Voliere

Herstellende/Opgroei Voliere 1

Herstellende/Opgroei Voliere 2

Broedkooi/Kweekkooi 1
En wat hebben jullie allemaal?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) Ik weet nog steeds niet waarom, maar een half jaar later liet Jack het leven. Kooi schoongemaakt en voer bekeken, ik wist het niet, maar ik wilde Kelsey niet alleen laten zitten. Dus weer een nieuw parkietje: Fez. Deze twee zijn nu erg happy samen, maar zijn niet tam te krijgen... Ik heb ze maandenlang alleen met de hand gevoerd, ze accepteren het wel, maar zijn nog steeds erg angstig. Beiden zijn ze meerdere keren uit hun kooi geweest, maar dat leverde meer stress op dan ontspanning. Ik moest ze vangen uit de gordijnrails en Kelsey was zelfs hard tegen het raam gevlogen. 

Liindax schreef:Hee wat leuk !
Ik ben zelf een hobbymatige kweker van grasparkieten
Heb ook nog wat andere soorten vogels maar de gradparkiet is tog mijn favoriet
Ik ben gek op mooie bonte kleuren en hier richt ik mij een beetje op de laatste jaren
En het lukt aardig!
Ik doe zowel koloni broed als in kweek kooien ook heb ik een opfok kooi
Ben ook lid van de vogel vereniging
Heb wel eens mee gedaan aan een tentoonstelling maar daar doe ik het eigenlijk niet voor
Vind het erg leuke vrolijke diertjes met felle kleuren,gekwetter en actief gedrag
Je hebt het leuk voor elkaar!
Kweek je ook met een doel of gewoon voor de fun ?
xSCWx schreef:Ja dat denk ik wel, koppie lag naar de zijkant. We hebben hem een mooie begravenis gegeven in de tuin
Wilawander schreef:Wij kweken ook met grasparkieten en engelse parkieten. In mijn onderschrift staat mijn website voor wie dat leuk vind.
NikeTroela schreef:Dan krijg je die nu niet meer tam.. Hier moet je vanaf het moment dat ze uitvliegen en zelfstandig eten moeten doen..
Het zijn best sterke vogeltjes! Afgelopen 2 winters was het -20 buiten en ze zaten nog vrolijk te kwetteren. Volgens mij hebben ze er in de zomer meer last van als het heel warm is, maar dan douche ik ze door met de tuinslang te sproeien in de voliere, komen ze allemaal gezellig langs het gaas douchen!