Kat miauwt de hele dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat miauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:33

Hallo,

ik word gek van mijn kat! Ze miauwt de hele dag door. Krols kan ze niet zijn, aangezien ze een paar maand geleden al geholpen is. Maar sinds dien wordt het alleen maar erger.

Ik zorg ervoor dat ze haar energie kwijt kan. Ze krijgt genoeg te eten en drinken. Ze heeft 3 andere kattenmaatjes, waarvan ze met 1 veel speelt. Aandacht vind ze leuk, totdat de oren plat achter over gaan en haar staart begint te zwiepen. Dan heeft ze er genoeg van. En ze loopt de hele dag achter mij aan -O-

Dus heeft iemand tips? Voordat ik de rol ductape pak? Of opzoek ga naar een rol behang en behang lijm? Dit is uiteraard een grapje

Groetjes, [***]

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:36

tja die van mij doet het ook, ik heb er verder geen last van.. haha hij doet het zelfs wel eens als ik hem roep.

wat ik wel vaak zie is dat hij ook miauwt als er bijv. een langpoot bij het plafon zit en hij er niet bij kan.
maar hij kan heel dom miauwend rondlopen om niks.

ik weet er zo niet veel tegen.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:39

Hier nog zo een, onze Diesel heeft hele verhalen en doet s nachts aan opera's zingen :+
We hebben 2 britse kortharen, Diesel is geestelijk niet helemaal 100%, een knauw gehad bij de geboorte van moeders. Ook een ernstige knikstaart, heeeeeel krom :P
Zijn binnenkatten maar hij communiceert luidruchtig met de buitenkat vd buren haha.
Wij doen er niets meer aan, helpt allemaal niets. We zijn er na 1,5 jaar wel aan gewend.
Murdock (volle broer) is een 'echte' brit, die miauwt zelden, zoals het ras 'voorschrijft' haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:40

Christiene schreef:
tja die van mij doet het ook, ik heb er verder geen last van.. haha hij doet het zelfs wel eens als ik hem roep.

wat ik wel vaak zie is dat hij ook miauwt als er bijv. een langpoot bij het plafon zit en hij er niet bij kan.

Die van mij reageert ook altijd als ik haar roep. Maar af en toe zoals nu word ik er gek van.

Ook als ze haar zin niet krijgt, dan gaat ze als een gek te keer. Bijvoorbeeld dat ze niet achter een kast kan komen.
Dacht dat de katten van mijn vader erg waren (zit siamezen bloed in) Maar die van mij is nog erger.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:41

Ik zou zeggen aandacht te kort, maar ik lees dat ze aandacht genoeg krijgt..:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:42

Nikeyy schreef:
Hier nog zo een, onze Diesel heeft hele verhalen en doet s nachts aan opera's zingen :+
We hebben 2 britse kortharen, Diesel is geestelijk niet helemaal 100%, een knauw gehad bij de geboorte van moeders. Ook een ernstige knikstaart, heeeeeel krom :P
Zijn binnenkatten maar hij communiceert luidruchtig met de buitenkat vd buren haha.
Wij doen er niets meer aan, helpt allemaal niets. We zijn er na 1,5 jaar wel aan gewend.
Murdock (volle broer) is een 'echte' brit, die miauwt zelden, zoals het ras 'voorschrijft' haha.

Mijn kat en kat van oma zijn geholpen bij de geboorte. Dus misschien dat het daardoor komt. Aangezien de broer van mijn kat (en kat van oma) wel snel uit het vlies kwam en gewoon normaal is. Kat van oma is dus ook gestoord. En het zijn gewoon htk katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:43

Annuuuhh schreef:
Ik zou zeggen aandacht te kort, maar ik lees dat ze aandacht genoeg krijgt..:')

Aandacht krijgt ze zat en anders eist ze het op. Maar als je haar te lang aait gaan dus de oren plat achterover. En als ik dan doorga is het hap.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:44

Misschien zijn 3 kattenmaatjes te veel?
Gezien katten van nature solitair leven. Het kan dus ook stress zijn die ze ondervind van de andere katten. Hoe woon je verder? Heb je een groot huis? Kunnen de katten zich terugtrekken zonder last van elkaar te hebben? Kunnen je katten naar buiten?

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:47

We kozen Diesel uit, en toen gaf de fokker aan dat ie een knikstaart had.
Maakte ons niets uit, hij moet ook een huisje en we waren toch al verliefd op hem!
Hij kostte ook weinig, zn broer was wel volle pond pffff maar goed ze zijn echt tof en onze poekies :o

Wij hebben echt van alles geprobeerd om em stil te krijgen. Op zn donder geven, negeren, achter de deur zetten, plantenspuit, veeeeeel spelen en bezighouden. Het hielp geen zier.
Het went wel, en we hebben 's ochtends een back-up wekker haha

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:49

love_western schreef:
Christiene schreef:

Die van mij reageert ook altijd als ik haar roep. Maar af en toe zoals nu word ik er gek van.

Ook als ze haar zin niet krijgt, dan gaat ze als een gek te keer. Bijvoorbeeld dat ze niet achter een kast kan komen.
Dacht dat de katten van mijn vader erg waren (zit siamezen bloed in) Maar die van mij is nog erger.

haha die van mij heeft siamezen bloed :) e dat schijnen praters te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:44

Mikkiej schreef:
Misschien zijn 3 kattenmaatjes te veel?
Gezien katten van nature solitair leven. Het kan dus ook stress zijn die ze ondervind van de andere katten. Hoe woon je verder? Heb je een groot huis? Kunnen de katten zich terugtrekken zonder last van elkaar te hebben? Kunnen je katten naar buiten?

Ik woon tijdelijk bij mijn vader. Maar bij mijn moeder had ze ook 3 kattenmaatjes. En heb haar meegenomen omdat mijn moeder en zij niet samen door 1 deur kunnen. Ook liep ze bij iedereen naar binnen. Dus om klachten te voorkomen heb ik haar meegenomen naar mijn vader. Zodat ze binnen kon blijven. En kan ze zich terugtrekken op mijn kamer. Maar ze speelt ook veel met 1 van de katten. De andere 2 zijn niet zo van het spelen. Maar af en toe vliegen ze het hele huis door met zijn vieren.

Olijf is zeer sociaal, maar het heeft even geduurd voordat ze met de poezen overweg kon. En vind het overal prima als ik er maar ben. Ze voelde zich vanaf dag 1 hier prima thuis. Had binnen 5 minuten de kattenbak gevonden en de voerbak had ze als eerste door. Als ze slaapt dan ligt ze altijd bij mij in de buurt. En heeft ze de eerste paar weken de poezen genegeerd. Met de kater was het dikkemik vanaf dag 1.

Maar dit miauwen kon ze ook goed toen ik nog bij mams woonde. En kwam ze zelfs door een hoog klapraampje heen zodat ze bij mij kon zijn. Als ik straks op mijzelf woon dan ga ik zeker kijken voor een maatje. Anders reageert ze haar energie op mij af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:45

Nikeyy schreef:
We kozen Diesel uit, en toen gaf de fokker aan dat ie een knikstaart had.
Maakte ons niets uit, hij moet ook een huisje en we waren toch al verliefd op hem!
Hij kostte ook weinig, zn broer was wel volle pond pffff maar goed ze zijn echt tof en onze poekies :o

Wij hebben echt van alles geprobeerd om em stil te krijgen. Op zn donder geven, negeren, achter de deur zetten, plantenspuit, veeeeeel spelen en bezighouden. Het hielp geen zier.
Het went wel, en we hebben 's ochtends een back-up wekker haha

Als ik olijf op haar donder geef dan is ze de hele dag chaggie. En met plantenspuit aan de gang te gaan zie ik ook niet zitten.

Maar ben gelukkig niet de enigste. En zal mijn lot gewoon moeten accepteren denk ik. Haha

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:47

Hm oke.. Want als ik het zo lees lijkt het alsof ze haar "ei" niet goed kwijt kan.
Ze komt dus niet buiten?
Wij hebben ook zo'n mauwert in huis. Tenminste, in de winter of met slecht weer. Kortom, als de deur niet open kan. We kunnen ook geen kattenluik in de deur maken, deze is helemaal van glas.
Maar als die van ons niet naar buiten kan mauwt ze ook de hele dag door, dan kan ze gewoon haar ei niet kwijt en kan ze niet weglopen van onze andere 2 monsters..
Lastig! En frustrerend..

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:48

Haha, die van ons doet het niet heel de dag.
Die doet het op de meest irritante momenten van de dag.
We hebben hem nu binnen, maar eerst had hij bepaalde tijdstippen.
Dan kwam hij de tuin in en begon hij niet te mauwen maar te krijsen.
En dat was dan of midden in de nacht, of als je net zit.
Want meneer gaat niet door zijn kattenluikje, nee je moet de deur open doen voor hem.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:55

Ik ben opgegroeid met katten, en we hadden er altijd minstens 5.

Godzijdank geen katten die je de oren van je hoofd l.llen. Wel katten waar je gesprekken mee kon houden.

Was vanmiddag bij mijn zus, en die heeft een kat die dus WEL de hele dag door kletst.
Werd er niet goed van(ben hondenmens), en kon hem wel achter het behang plakken.
Mijn zus wordt er ook wel gek van, hij loopt de hele dag achter haar aan(als hij naar binnen mag)
Maar na 13 jaar wen je er wel aan.
Ze heeft van alles geprobeerd......maar het is een kat, en die maakt zelf wel uit wat hij doet.

Dus wen er maar aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:59

Mikkiej schreef:
Hm oke.. Want als ik het zo lees lijkt het alsof ze haar "ei" niet goed kwijt kan.
Ze komt dus niet buiten?
Wij hebben ook zo'n mauwert in huis. Tenminste, in de winter of met slecht weer. Kortom, als de deur niet open kan. We kunnen ook geen kattenluik in de deur maken, deze is helemaal van glas.
Maar als die van ons niet naar buiten kan mauwt ze ook de hele dag door, dan kan ze gewoon haar ei niet kwijt en kan ze niet weglopen van onze andere 2 monsters..
Lastig! En frustrerend..

Nee ze komt niet buiten. Krijgen we gezeur met de buren ben ik bang. Aangezien ze rustig naar binnen loopt. Ook plundert ze vuilnisbakken en containers. Ze is zo'n beetje tussen de vuilniszakken opgegroeid. Maar ze blijft gelukkig van onze vuilnisbak af. Het is dus geen gemakkelijke kat. Ben dus ook de enigste die haar kan oppakken zonder dat ze gromt. Heeft helaas heel wat gemist in de opvoeding van moederpoes. Die keek nauwelijks naar de kittens om. Alleen de kat van mijn zusje is redelijk normaal.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:00

Domme opmerking wellicht: weet je zeker dat ze goed kan horen? En dan ook echt goed?

Wij hadden een kat, die was al wel oud, en die kon echt huilen en loeien. Verschrikkelijk. En dan moest je ook echt de kat gaan zoeken en pas dan werd ze stil. Dan was ze ons gewoon kwijt of soms de weg kwijt (ze was ook een beetje dement aan het eind). En roepen kon niet, want ze hoorde je niet. En dat had weer de wisselwerking dat ze steeds harder ging loeien, want zij hoorde ook zichzelf niet :))

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:16

love_western schreef:
Mikkiej schreef:
Ze komt dus niet buiten?
Lastig! En frustrerend..

Nee ze komt niet buiten. Krijgen we gezeur met de buren ben ik bang. Aangezien ze rustig naar binnen loopt. Ook plundert ze vuilnisbakken en containers. Ze is zo'n beetje tussen de vuilniszakken opgegroeid. Maar ze blijft gelukkig van onze vuilnisbak af. Het is dus geen gemakkelijke kat. Ben dus ook de enigste die haar kan oppakken zonder dat ze gromt. Heeft helaas heel wat gemist in de opvoeding van moederpoes. Die keek nauwelijks naar de kittens om. Alleen de kat van mijn zusje is redelijk normaal.

Oh zo herkenbaar! Zo een hebben wij ook zitten. Ik kan haar pas sinds een half jaar oppakken. Ze is van mijn vriend en heeft haar net zo lang als dat wij een relatie hebben. Dat is nu bijna 3,5 jaar. Kan je nagaan..
Maar wellicht is het de drang om naar buiten te willen..

Zap: De kat komt ook als ze hem roept.. Dus doof zal hij niet zijn?

zap

Re: Kat miauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:20

Mikkiej, ja dat dacht ik ook al, maar ligt ook wel en beetje aan de manier waarop ts hem roept denk ik. Onze 'nieuwe' kat is ook al aardig op leeftijd en begint ook doof te worden. Hele schelle/harde geluidjes hoort ze wel, maar als ik gewoon roep, hoort ze me echt niet (en nee ze is echt niet Indisch doof :P).

Aan de andere kant als de kat mij ziet en aankijkt en ik mijn mond beweeg alsof ik haar roep dan reageert ze ook met een prrtt of miauw. Omdat ze 'weet', uit gewenning, dat ik haar dan roep. Juist omdat de kat van ts zo gefixeerd is op haar zou het zomaar kunnen in de zin van 'ik wil je niet kwijt raken'. Maar het is maar een gedachtekronkel en het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn (als het al 'iets' moet zijn). :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:28

wij hebben een poes die miauwt altijd als je m roept, of als die bij je wilt zitten, of als je op de wc zit komt ie voor je zitten, miauwen en wilt ze op schoot :7. verder miauwt ze naar een insect, als ze naar buiten wilt of gewoon als je een paar woordjes zegt en haar tegelijkertijd aankijkt.
de kat loopt ook vaak te mauwen, maar omdat hij naar buiten wilt. Dan laten wij hem juist binnen en als die zn kop houdt mag die naar buiten :D.

Dat met de plantenspuit vind ik geen verkeerd idee, soms word je er gek van.... als ik probeer te slapen bijvoorbeeld... van die lekkere zeur 'miaaaaaaaaaahaaaaaaaauw's' :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:50

Mikkiej schreef:
Gezien katten van nature solitair leven.

Dit is een misverstand. Ze leven niet in een hechte sociale structuur als een wolvenroedel, maar katten in het wild zijn niet solitair te noemen.
Anders zouden er ook geen "crazy cat ladies" kunnen bestaan... ;)

Anoniem

Re: Kat miauwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:11

Kat is absoluut niet doof. Ze krijgt elk avond een plakje vlees van mij. Ook al ligt ze boven. Ze hoort de koelkast opengaan. En doe het niet altijd op zelfde tijdstip.

Als ik haar roep maak ik bepaalde klakgeluiden. Op haar naam reageert ze niet.