Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chantal_bel schreef:niet alle katten houden van een uitgebeide aai over hun koppie.
Hier mept er ook 1 flink als ze er geen zin meer in heeft. Let eens op der lichaamstaal als ze weer krabt. Als de staart begint te zwiepen zijn ze er wel klaar mee.
lisem94 schreef:Heel consequent blijven optreden.
Als ze iets doet wat niet mag reageer je (correctie) en zorg dat de correctie ook steeds hetzelfde is. niet eerst de plantenspuit en dan ineens opsluiten..
Anders creëer je onduidelijkheid en dan kan de correctie niet duidelijk zijn... dus als ze 'dit' doet reageer jij het liefst altijd 'zo'.
Succes! Hou wel in je achterhoofd opvoeden kost geduld en tijd
chantal_bel schreef:ik heb er 1 gehad dat was een echte bitch. Ze kon je zomaar "aanvallen" als je langs liep.
Hebben der laten steriliseren en ze is heel hard veraderd. Blijft nog steeds wel "zeikerig" in de zin van dat ze niet op getilt wil worden dan bromt ze gelijk.
Als ze gaan zwiepen met de staart idd gewoon stoppen en de kat zijn eigen weg laten bepalen.
GamblersCup schreef:Ok, nav een latere reactie van ts zie ik al dat ze geen idéé heeft van katten. Natuurlijk moet je je kat opvoeden. Maar niet straffen als je zelf zit "uit te lokken" ook niet door je onwetendheid. Laat het dier dan gewoon liever met rust. En opvoeden betekend niet slaan, dat zie ik zo vaak, zo fout en werkt toch niet bij deze dieren.
Ik ben er vrij zeker van (iig bij die 2 van mij) dat het een vorm van uitdagen/spelen is... Ik "vecht" terug
Zachtjes tegen hem aanduwen hand in zijn bekkie duwen koppie schudden, gewoon even lekker laten bijten en ja ik heb dan wat tand en kras afdrukken maar bij mij doet het geen pijn dus ik zit er niet zo mee.
daarna werd het een heel leuk spelletje
Inmiddels weet ie dat het bij mij mag (af en toe onder voorwaarde
) en doet hij het bij andere een stuk minder.
Nou ik zeg nergens dat het moet, het is een optie. Puur wat mijn ervaring is met mijn beide katten.. Ben nog nooit door gebeten of tot bloedens toe open gehaald, enkel wat afdrukjes en lichte krasjes en ik gebruik geen handschoenen of lange moeuwen. En wat heeft een hond hiermee te maken?? Ik heb een hond en die wordt heel anders bezig gehouden dan de kat... Ieder zijn eigen spel toch? Je hebt er toch geen last van dat ik zo met mijn kat speel? Traber schreef:Ik vind stoeien met een kat niet kunnen .
Katten hebben hele scherpe nagels en tanden en het zijn gewoon andere dieren dan honden.
Zulk gedrag moet je imo meteen negeren en niet tot stand houden of aanmoedigen.
Met een kat speel je anders,touwtjes,stokjes met veren om achteraan te jagen,speeltjes verstoppen ,dat vind een kat leuk.
Er zijn volgens mij echt mensen die denken dat je een kat hetzelfde behandeld als een hond,.
is in al die jaren hooguit 2 keer voorgekomen. Ze gaat uit zichzelf weg