Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gabyfedde schreef:@sporten: Een Cocker is alleen geen erfhond...
Ik ben me er heel goed van bewust dat pit bulls en al die zogenaamde 'agressieve' honden eigenlijk helemaal niet agressief zijn! Maar mijn Husky is best een pittige. Hij is ontzettend speels, uitdagend en redelijk dominant bij andere honden dus ik wil dan een ras die -stel het wordt een keer vechten- niet gelijk ook kei hard er tegen aan gaat. Nu ga ik er sowieso niet van uit dat er gevochten word hoor! Maar ik ben er niet altijd om ze in de gaten te houden en mijn jonge hond is nu op zo'n leeftijd dat hij enorm uitdagend is.
) We hebben hier ontzettend veel land (18 hectare) dus hij kan lekker rondsnuffen maar hij moet niet verder gaan. Mijn Husky zit al altijd vast en het zou fijn zijn dat deze iets betrouwbaarder is (nu is mijn husky echt absoluut geen wegloop hond en luistert hij geweldig maar de boeren geven commentaar)
sporten schreef:Een husky met erfhond gaat niet samen
Een husky wil altijd baas zijn van de roedel en een erfhond wil baas zijn van het terein
Een maatje voor een husky moet een hond ras zijn die geen baas wil zijn
GreenRider schreef:hmm dat is niet zo handig met al die schapen hier. Ze zitten sowieso in een ren maar moet ze wel af en toe los kunnen laten in het weiland
gabyfedde schreef:Schapen zullen niet het probleem zijn. Het zijn geen drijvers zoals Border Collies. Wilde dieren (vogels, hazen etc) zijn daarentegen wel èrg aantrekkelijk. En dan hebben ze die lange oren niet om mee te luisteren...
GreenRider schreef:hmm dat is niet zo handig met al die schapen hier. Ze zitten sowieso in een ren maar moet ze wel af en toe los kunnen laten in het weiland