Hond kan plas niet ophouden na het zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Hond kan plas niet ophouden na het zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:18

Hallo,

Onze hond (10 maanden) is nu al een tijd zindelijk. Het heeft bij hem wat langer geduurd, als normaal (waarschijnlijk omdat hij een beetje achterstand heeft kwa opvoeding.. pup uit Spanje)

Met die warme weer vinden we het leuk om 's avonds lekker naar het 'honden'meer te gaan. Een plas hier in de buurt waar veel honden komen en ze lekker kunnen zwemmen. Devil vind zwemmen helemaal leuk. Op de plekken waar ik hem uitlaat is altijd water te vinden (bij de losloopgebieden) en hij wilt dus altijd zwemmen. Geen probleem zou je zeggen..

Helaas als Devil heeft gezwommen kan hij zijn plas niet ophouden. Hij plast dan gerust 2 tot 3 keer binnen op een avond. Dit alleen als hij gezwommen heeft, ook al is het alleen zijn pootjes in het water, dan nog. Hij drinkt niet overdreven veel van het water, dus dat kan het niet zijn lijkt me..

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zou hem zo graag willen laten zwemmen, en lekker los kunnen laten. Maar ik heb geen zin om 's avonds 2 of 3 keer een hele plas plas op te ruimen := De hond buiten laten, als wij binnen zitten wordt hij ook niet blij van.

appiesjappie

Re: Hond kan plas niet ophouden na het zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:27

Lieke is nu 4 jaar en kan nog vaak haar plas niet ophouden als ze gezwommen heeft. We hebben een boot en we vorig zomer konden we heerlijk zwemmen en Lieke natuurlijk ook! Maar op een gegeven moment plaste ze in de boot! Ze kan dan ook nergens heen maar ze kan het dan geen 1 1/2 uur ophouden. Nu hebben we een handoek vuilniszak en krant mee en daar plast ze dan op. Het tenslotte bijna zo zuiver als water wat eruit komt. Als we thuis zijn na het zwemmen geeft lieke het gelukkig aan. Dan staat ze voor de deur en doe ik haar even in de tuin om te plassen. Ze plast dan ook vaker dan normaal. Waarom het bij jou hond zo is weet ik niet. Maar Lieke hapt veel in het water in de spetters en dingen uit het water halen. Dus exta water krijgt ze altijd binnen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:04

Mijn teef van 4 heeft dit ook, na zwemmen moet ik er heel erg om denken dat ze er vaak uit moest.
Laatst 's nachts ook binnen geplast, heb haar niet gehoord met piepen helaas toen ik sliep..
Keer erna 'nachts de achterdeur opengelaten. Kan ze zelf naar buiten als het nodig is, probleem opgelost.
Maar snap dat dit niet bij iedereen kan. :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:26

Haha ik leg daarom snachts ook voor de zekerheid een krant handoek op de grond maar meestal als ik haar voir het slapen laat plassen gaat het wel goed. Anders doet ze het netjes op de krant

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:32

Bij ons staat de achterdeur gewoon open en hij kan zelf kiezen of hij buiten of binnen wilt liggen in de zomer.. Maar hij plast waar hij staat en gaat er niet voor naar buiten lopen :=

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:34

Dat is inderdaad wel vreemd. Plast ze normasl wel in de tuin? Sommige honden willen dat niet in hun eigen tuin.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:35

luiertje :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:38

Paar keer extra uitlaten misschien?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:26

Hij weet dat hij eigenlijk niet in de tuin mag plassen.. Daarvoor laat ik hem uit, en normaal geeft dat geen probleem behalve als hij heeft gezwommen..

Kitlover kom jij hem aandoen? :D

Mooney1: als we smiddags gaan zwemmen en we komen thuis, moet ik hem ieder uur gaan uitlaten tot bedtijd, dat zie ik ook niet zitten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:29

Dan zou ik toch eens een plekje maken in de tuin waar hij wel mag plassen, dat is niet alleen voor jullie fijn maar ook voor hem.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:34

Waarom mag hij niet in de tuin plassen? Mooie siertuin?

Ik zou er toch voor kiezen om het toe te staan in het gras van de tuin te plassen.
Liever in mijn gras dan in huis :D (en het is handig als je ziek bent, dan "moet"je niet perse eruit)

Ik denk dat het toch wel de enige oplossing is, elk uur eruit lijkt mij ook niks.

Maar wellicht nog andere optie's.

Mijn honden houden niet zo van zwemmen, dus ken het probleem ook niet.

Het is ook sneu om hem bij het water weg te halen als hij het zo leuk vindt.
En misschien krijgt hij toch meer water binnen dan je denkt. Sommige slobberen het met liters naar binnen, terwijl het lijkt dat het maar een beetje is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:16

Hahaha ja inderdaad Kitty ik dacht ook altijd dat ze niks binnen kreeg tot dat ik zag wat er allemaal uit kwam haha. Waaom mag hij niet in de tuin plassen. Net wat Kitty zegt liever in de tuin dan in huis.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:56

Ik wil mijn hond inderdaad niet in de tuin zijn behoefte laten doen, daar laat ik hem voor uit.

Heb geen zin in dat als we 's avonds buiten zitten met visite hij naast ons gaat zitten kakken := Hij zal niet snappen dat hij wel mag plassen, maar niet poepen..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:03

Verschil tussen plassen en poepen is bij onze hond heel duidelijk, plast gerust op gras, maar poepen wil ze alleen zo ver mogelijk in de bosjes. Kwestie van aanleren.
Ze plassen ook wel wat vaker dan dat ze poepen als het goed is. :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:37

mijn vorige hond dronk ook enorm veel water ik deed niet moeilijk en doe dat nog steeds niet. Lekker zwemmen mogen ze als ze willen maar als er veel gezwommen is dan bij thuiskomst gelijk plassen, half uur later weer en half uur later weer zomaar even plassen buiten en niet verder uitlaten. Als ik merk dat het niet meer nodig is dan wacht ik 1 of 2 uur en ga ik weer. Gewoon voor zijn. Ze hebben enorm veel lol gehad en dat mag ook leuk afgesloten worden en kost minder werk ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:40

Als je hond per ongeluk in je tuin poept bestaan er altijd schepjes waarmee je het zo in de container gooit. Ze plassen inderdaad vaker dan poepen

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:32

Citaat:
Kitlover kom jij hem aandoen?

waar woon je? :P
maar is ook serieus, er bestaan ook 'onderbroekjes' voor als ze loops zijn, waarom dan geen luier?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:33

kitlover schreef:
Citaat:
Kitlover kom jij hem aandoen?

waar woon je? :P
maar is ook serieus, er bestaan ook 'onderbroekjes' voor als ze loops zijn, waarom dan geen luier?

ik denk dat ik daar patent op ga aanvragen :+ :+ :+

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:17

Booooo schreef:
Mooney1: als we smiddags gaan zwemmen en we komen thuis, moet ik hem ieder uur gaan uitlaten tot bedtijd, dat zie ik ook niet zitten.

Dan moet je accepteren dat hij in huis plast of hem niet meer laten zwemmen.
Als je weet dat hij vaker moet plassen na het zwemmen dan moet je of de consequenties daarvan dragen, vaker uitlaten of in huis laten plassen of hem niet meer laten zwemmen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Omdat hij nog zo jong is denk ik dat er nog wel een kans is dat het in de loop van de tijd beter wordt, als de beheersing over de blaas nog verbeterd.

Mijn honden hebben er iig nooit last van gehad, maar die waren ook al volwassen als ik ze kreeg.