hulp gezocht; kattenbak probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

hulp gezocht; kattenbak probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 14:46

vriendlief en ik hebben een kattenbak probleem en wij kunnen niets verzinnen hoelang we ook nadenken.
Toen bedacht ik dat hier natuurlijk ook geniale mensen zitten die goede ideeën en tips hebben.

Even de situatie.

Wij hebben een kattenbak in de woonkamer. Deze word 2x geschept per dag.
Nu willen wij een kindje en de lucht van de kattenbak is niet gezond voor ons maar al helemaal niet voor als ik zwanger ben.
Nu zoeken wij dus een andere plek voor de kattenbak.
Nu bedachten we ons.. De bak kan makkelijk in de gang staan, maar dat is niet ideaal ivm de volgende punten:
- de katten kunnen naar boven en deze katten staan erom bekend dat ze de hele nacht aan de deur krabben en miauwen.
- ze kunnen in de keuken. Onze wasmachine en droger staat in de keuken en daarboven hangt een plank met kruiden en andere dingen die ze eraf gooien ( hebben ze al een paar keer gedaan)
- de deur van de woonkamer moet altijd open blijven en dan denk ik er aan dat de lucht van de bak toch in de woonkamer terecht komt.

We hebben een schuur die je bereikt als je door de keuken loopt en toen dachten we dat de we bak daarin konden zetten, maar dan heb je het keuken probleempje weer..

De trap kunnen we afsluiten met een traphekje.. Onze katten zijn nog niet zo slim dat ze realiseren dat ze eroverheen kunnen springen *\o/*
Dus dan hebben we 1 probleem minder..

We kunnen geen gaten in deuren maken omdat dit een huurhuis is.
Wie heeft tips of ideeën zodat we de bak toch uit de woonkamer krijgen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:58

Goede kattenbakkorrels nemen. En je vriend laten scheppen :j gewoon in de woonkamer laten staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:00

quera schreef:
Goede kattenbakkorrels nemen. En je vriend laten scheppen :j gewoon in de woonkamer laten staan :j

Dat :j

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:00

Tsja goede korrels nemen idd, en jij mag nu zowiezo geen kattenbak uitscheppen met je zwangerschap. Dus je vriend laten doen, ik zou het zelf of in de schuur als ze daar kunnen komen of de gang, en dan een goede afsluitbare bak waardoor je het niet mega erg ruikt

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 15:02

Mijn vriend schept altijd. Vanaf het moment dat we besloten hebben voor een kindje te gaan zei hij direct dat ik dat niet meer mocht doen van hem.

Mijn moeder is kraamverzorgster en zij zegt dat die geur altijd blijft hangen zolang die bak er staat. Daarom willen we hem toch ergens anders hebben staan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:04

Als je goede korrels neemt en een goede bak ruik je niks.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:05

Mijn kattenbak staat in de gang alles is bij ons gelijkvloers ik heb een kindje katten waren er al voor dat ze geboren werd mijn vriend doet altijd de kattenbakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:07

quera schreef:
Als je goede korrels neemt en een goede bak ruik je niks.

Dat is ook mijn ervaring idd :j En daarbij is die geur die er dan eventueel hangt toch niet 'erg' bij een zwangerschap?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:07

Ik heb een PeeWee kattenbak, die heeft een dubbele bodem en houtkorrels. Die ruik je echt niet! Vind het een ideaal ding en katlief is er ook blij mee.

En dan inderdaad 1 a 2x per dag scheppen en lekker in de woonkamer laten staan.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 15:07

Weet je dan toevallig wat een goede merk is?
Wij hebben nu korrels wat de urine 1 grote klont maakt en de geur absorbeert maar we ruiken het toch

Mijn ouders blijven zeggen dat de geur van katten urine en de urine zelf ervoor kan zorgen dat een kindje afwijking kan hebben met de geboorte.
Ik weet niet in hoeverre dit waar dit maar ik moet zeggen dat ik het angstaanjagend vind

MissAnnemijn

Re: hulp gezocht; kattenbak probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:09

Volgens mij is dat echt onzin hoor ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:10

De ontlasting zelf is slecht voor het ongeboren kindje de geur naar mijn weten niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:10

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:12

Volgens mij bedoelen ze dat je toxoplasmose kunt krijgen, daar kan het kind afwijkingen van krijgen, maar dat kan alleen als je met besmetten uitwerpselen of bijv besmette tuinaarde in aanraking komt. Als je vriend de kattenbak gewoon schoonmaakt, zou het dus geen probleem moeten zijn omgaat.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:12

Ik gebruik biocat fresh je ruikt hier bijna nooit wat
En er word niet iedere dag geschept

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:13

Billy schreef:
Volgens mij bedoelen ze dat je toxoplasmose kunt krijgen, daar kan het kind afwijkingen van krijgen, maar dat kan alleen als je met besmetten uitwerpselen of bijv besmette tuinaarde in aanraking komt. Als je vriend de kattenbak gewoon schoonmaakt, zou het dus geen probleem moeten zijn omgaat.

Haaai ;)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:13

Toen ik vroeger nog katten had gebruikte ik van die parels (pearls, er bestaan verschillende merken). Echt ideaal en je ruikt echt helemaal niets!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:16

Die grijze 'word een massa als je kat plast' vonden wij ook ontzettend stinken idd.
We zijn toen overgestapt op houtkorrels, sindsdien nergens last meer van! :Y)

Deze bedoel ik:
Afbeelding

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 15:18

_Nelleke_ schreef:
PeeWee heeft eigen korrels. Zijn gewoon in de betere speciaalzaken te koop. Het is even een aanschaf maar hij verbruikt heel weinig.

http://www.peeweenederland.nl/producten.php

Ik heb even gekeken en gelezen op die site. De plan gaat door het rooster in de onderbak. En de drollen dan? Kan je die er gewoon uitscheppen of vallen die ook door het rooster?

@ Billy; Ja volgens mij bedoelen ze dat inderdaad. Mijn moeder beweerd dat je dat ook kan krijgen door de geur.

heb nog nooit gehoord van houtkorrels in de kattenbak. Even google speuren naar meer ervaringen :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:20

Happy_Liz schreef:
Ja volgens mij bedoelen ze dat inderdaad. Mijn moeder beweerd dat je dat ook kan krijgen door de geur.

Nee van de geur kan je kindje niks krijgen... Het is puur de aanraking zeg maar. Daarom adviseren ze je om of de kattenbak met handschoenen schoon te maken of het door een ander te laten doen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:21

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 15:23

Dank je voor de link Shirley, die ga ik even doorlezen.

Gelukkig dat je dat dan niet kan krijgen door de geur.. Dan hoeven we ook niet zo'n haast te maken met de bak uit de woonkamer krijgen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:26

Ik ken mensen die de bak in de wc hebben staan. Vind dat geen goede oplossing omdat de katten dan totaal geen ruimte hebben.
Je zou de bak ook overdag in de ene ruimte en 's nachts in de andere kunnen zetten. Verder goede korrels idd. Wij gebruiken geperste houtkorrels, de kattenbak stinkt eigenlijk nooit en we hebben (toevallig) nu een dekselloze bak. Ik zou alleen bang zijn dat een peuter de kattenbak erg leuk vind om in te spelen, maar tegen die tijd kun je hem misschien elders zetten.

Kinderen krijgen echt niets van de geur van de urine, of kattenpoep. Als je bang bent voor toxoplasmose kun je je daar op laten testen, waarschijnlijk heb je het al lang geleden gehad als je al lang katten hebt en ben je immuun.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 15:28

ik heb nu zo'n 5 jaar katten.
Ik wist dat zwangere vrouwen niet in aanraking met de ontlasting mogen komen maar nu weet ik eigenlijk pas waarom eigenlijk niet.

Mijn moeder heeft me dus verkeerd ingelicht en als kraamverzorgster is dat niet handig.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:29

De PeeWee maakt ook gebruik van geperste houtkorrels. De plas zakt door het rooster, de drolletjes blijven erbovenop liggen. Die moet je er dus wel uit scheppen. Je doet wat losse korrels in de opvangbak zodat die alle plas absorberen. Geen stank dus. :)

De combi houtkorrel met dubbele bodem met een roostertje is wat mij betreft echt de meest ideale oplossing.