Onze grote mol...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Onze grote mol...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:27

heeft een klein molletje gevangen!
Jaja, meneer Dusty is erg goed bezig geweest. Hij wijd een groot deel van zijn leven aan het opspeuren van die vervelende mollen. Dat gaat op een hele mooie manier:

Stap 1. Dusty denkt dat hij wat hoort/voelt in de grond, en gaat op dat plekje liggen.
Stap 2. Verhip! Er is daar echt wat in de grond!
Stap 3. Zijn mol-modus komt in actie: Hij begint ook een tunnel te graven!
Stap 4. Als hij buit heeft (1 maal in de 50x dat hij het probeert) pakt hij de mol en gooit hem in de lucht. De mol is dan in een klap dood.
Stap 5. Pakt de mol op en loopt heel trots naar ons toe om hem te laten zien. Legt hem neer, gaat nog harder kwispelen en laat een "wroef" (geen echte blaf) horen. "Kijk eens wat ik gevangen heb!"

En wij zijn dan natuurlijk ook blij. Hoewel hij nog grotere gaten graaft dan de mol, is hij toch minder schadelijk, omdat de mol door onze moestuin gaat, en Duster niet. Hier een erg trotse Dusty met de mol.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 07-06-13 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Re: Onze grote mol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:59

En binnenkort heeft ie je konijn :=
Ik probeer mijn hond juist af te leren om achter andere dieren aan te gaan.. zou er niet blij mee zijn als die overal gaten ging graven.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:01

Ik vind dit eigenlijk een heel naar topic.. Is het iets om trots op te zijn? Ik vind een mol namelijk ook maar gewoon een diertje wat echt niet expres jou moestuin overhoop haalt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 14:03

8nnemiek schreef:
En binnenkort heeft ie je konijn :=
Ik probeer mijn hond juist af te leren om achter andere dieren aan te gaan.. zou er niet blij mee zijn als die overal gaten ging graven.

Hij komt niet aan eigen dieren hoor. En hij gaat ook niet op jacht buiten het terrein. Hij jaagd alleen op eigen terrein, en wat niet losloopt, blijft hij gewoon vanaf. Ons konijn loopt ook gewoon buiten in een ren en daar gaat hij echt niet bij liggen. En voor ons is het erg fijn dat hij mollen vangt, omdat die mollen vervelender zijn. En de weinige katten die al in de buurt lopen komen niet meer zomaar op ons terrein, die weten wel dat we een grote gele hond hebben.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:04

Ellentjuh12 schreef:
Ik vind dit eigenlijk een heel naar topic.. Is het iets om trots op te zijn? Ik vind een mol namelijk ook maar gewoon een diertje wat echt niet expres jou moestuin overhoop haalt.

Dan is die nu niet expres gepakt, maar gewoon instinct van de hond :+

Kunstig hoe ze dit gedaan heeft, mollen kunnen nog vrij snel zijn :j !
Heb d'r hier ook nog wel in de aanbieding.. hoewel ze houden zich nu gelukkig weer rustig.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 14:06

Happinez schreef:
Ellentjuh12 schreef:

Dan is die nu niet expres gepakt, maar gewoon instinct van de hond :+

Kunstig hoe ze dit gedaan heeft, mollen kunnen nog vrij snel zijn :j !
Heb d'r hier ook nog wel in de aanbieding.. hoewel ze houden zich nu gelukkig weer rustig.

Dankje voor je reactie. Zit gewoon in de aard van de hond, een echte jager. En wij hebben last van die mollen, dus is het alleen maar fijn.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:08

Ik begrijp dat een hond een roofdier is, maar dat maakt het niet iets om een haast 'trots' topic over te maken lijkt me? Als hij in een mini pony hangt praten jullie waarschijnlijk wel anders over het instinct. Maar ik kan je vertellen dat dat net zo hard instict ( prooidier + roofdier ) is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:09

Diervriendelijker dan een klem iig!

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:10

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 14:15

Ellentjuh12 schreef:
Ik begrijp dat een hond een roofdier is, maar dat maakt het niet iets om een haast 'trots' topic over te maken lijkt me? Als hij in een mini pony hangt praten jullie waarschijnlijk wel anders over het instinct. Maar ik kan je vertellen dat dat net zo hard instict ( prooidier + roofdier ) is.

Jullie kennen de hele hond niet. Hij hangt niet in een pony staart oid. En het is ook zeker geen ongeleid projectiel dat overal achteraan gaat. Als je met hem wandelt, blijft hij keurig bij je.

En ja, wij zijn er blij mee, omdat hij die mollen vangt. Mag dat soms niet meer?! Het is voor ons erg vervelend om zo'n mol in de tuin te hebben. En die mol lijd ook niet, die is in een klap dood. Natuurlijker kan het niet. En wat hij kan, hoeven wij niet meer te doen. Was er nou ook zoveel commentaar geweest als wij het met een mollenklem deden? Is het alleen omdat onze hond zijn natuurlijke jacht insticht gebruikt, die er notabene door mensen is ingefokt, dat het zielig is? En we gaan echt niet boos op hem worden daarom hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:19

Ik zou ook nooit een mollenklem gebruiken idd. Als ik 'last' heb van een dier, zoals de muisjes in onze stal, dan probeer ik ze levend te vangen en verderop uit te zetten :) Diertje weet niet beter.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:20

heidy_wilco schreef:
Ellentjuh12 schreef:

Jullie kennen de hele hond niet. Hij hangt niet in een pony staart oid. En het is ook zeker geen ongeleid projectiel dat overal achteraan gaat. Als je met hem wandelt, blijft hij keurig bij je.

En ja, wij zijn er blij mee, omdat hij die mollen vangt. Mag dat soms niet meer?! Het is voor ons erg vervelend om zo'n mol in de tuin te hebben. En die mol lijd ook echt niet. Natuurlijker kan het niet. En wat hij kan, hoeven wij niet meer te doen. Was er nou ook zoveel commentaar geweest als wij het met een mollenklem deden? Is het alleen omdat onze hond zijn natuurlijke jacht insticht gebruikt, die er notabene door mensen is ingefokt, dat het zielig is?

Nee je begrijpt me verkeerd. Mijn opa had een hond die dit zelfde deed met katten die de tuin binnen kwamen, ook alleen die in de tuin kwamen niet erbuiten. Dit kan en als eigenaar keur je dit goed of niet. Maar het lijkt mij niets om trots op te zijn, het is immers een dier wat door jouw hond gedood word.
Natuurlijk mogen jullie er blij mee zijn dat jullie hond op mollen jaagt.

Ik zeg niet DAT jullie hond in de staarten van pony's hangt maar als hij het doet zal dit ook instinct matig zijn en aangezien dit net een gevoerd argument was het 'instinct' leek het mij een goede vergelijking. Instinct is immers instinct. Tevens dat hij op mollen jaagt betekend niets over het feit dat hij luistert naar jouw als eigenaar maar ook hier heb je mij geen waarde oordeel over horen maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:20

benangelique schreef:

Inderdaad. Als een mol in 1 klap dood is dan zie ik dat liever dan leed in een klem.

Het is gewoon het instinct van het dier. Vinden jullie het ook zielig als een vos een haasje pakt?

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:21

Heeft geen zin om mollen te vangen. Mollen zijn territoriaal, als er een mol in je tuin is houdt deze andere mollen weg. Zodra de mol dood is, neemt een andere mol het territorium over en breidt dan ook nog eens het gangenstelsel uit. Dan ben je dus uiteindelijk slechter af. Koester je eigen tuinmol, hij maakt de grond luchtig: goed voor de bodemkwaliteit.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:22

Winged schreef:
benangelique schreef:

Inderdaad. Als een mol in 1 klap dood is dan zie ik dat liever dan leed in een klem.

Het is gewoon het instinct van het dier. Vinden jullie het ook zielig als een vos een haasje pakt?

Haha ja dat vind ik ook zielig. Maar hier zal je mij dus ook geen topic over zien maken. :')

MarjanB

Ideaal! Mijn buurman probeerde laatst zijn jack russels achter de mollen aan te sturen maar die stonden alleen maar dom te kijken. Toen heeft hij klemmen geprobeerd maar daar groeven ze omheen :') Nu heeft ie geloof ik vrede gesloten met de mollen in zn weitje (nu nog de vraag voor hoe lang)

saskiakefie

Oh!! Mag ik die hond lenen!! We hebben hier ook last van een mol elke keer komen er weer molshopen op het gazon.... Zogenaamd diervriendelijk spul gekocht wat de mol zou moeten wegsturen, no way hij lijkt het alleen maar lekker te vinden, stom beest.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 14:29

Even om een gerucht de wereld uit te helpen:

Ja, wij zijn blij dat hij hem gevangen heeft. We hadden ook liever gehad, dat er geen mol in de tuin was, maargoed. We willen ook niet boos op hem worden, omdat hij toch iets goeds gedaan heeft, en hij wil ons ook zo graag blij maken. En ik maak er een topic over omdat er volgens mij niet zo heel veel honden zijn die op deze (best succesvolle) manier mollen vangen. Ik ben een grote dierenvriend hoor, en natuurlijk is het jammer voo het beestje, maar voor ons is het beter.
En het is nogal grappig als er een mol bovenkomt op een plak waar net de spinzazie en de aardappels staan. Dan zouden jullie ook niet blij worden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 14:30

saskiakefie schreef:
Oh!! Mag ik die hond lenen!! We hebben hier ook last van een mol elke keer komen er weer molshopen op het gazon.... Zogenaamd diervriendelijk spul gekocht wat de mol zou moeten wegsturen, no way hij lijkt het alleen maar lekker te vinden, stom beest.

Ja hoor :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:45

Vind het een beetje overdreven om dit nou zo zielig te vinden. Vind het juist knap van die hond dat 'ie een mol gevangen heeft!

Er lopen zoveel katten buiten rond, wat denken jullie dat die heel de dag doen := Mja, dat ziet niemand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:49

Ik zou blij zijn, aangezien ik noodgedwongen nu klemmen zet. Heb hier ook ontzettende overlast van konijnen in de wei en daar komt een fret voor die ze opjaagd zodat ze boven de grond gevangen en gedood worden.
Liever dit dan gebroken benen vanwege alle gaten in de wei.

Helaas is mijn hond niet zo slim, en niet snel genoeg voor de konijnen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:50

hihi trotse hond!

Onze hond graaft molshopen ook uit. Gelukkig hebben we geen mollen in de tuin :+
Want onze hond is niet zo slim om te luisteren waar de mol zit. Nee die graaft gewoon heel zo'n bult + tunnel uit hihi.
Onze buren hebben onze hond wel eens geleend. Ondanks dat de mollen niet gevangen werden was hun tuin wel ff mol vrij :P

Onze hond vangt wel eens een egel maar brengt die onbeschadigd aan de voet.
En dan leggen wij hem rustig terug in de bosjes (na een controle).
We hebben het liever ook niet maar ze heeft ze sneller door als wij.

Mollen heb ik geen problemen mee die krijgt ze ook niet denk ik :+
Laatst bijgewerkt door blokje op 07-06-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 14:53

blokje schreef:
hihi trotse hond!

Onze hond graaft molshopen ook uit. Gelukkig hebben we geen mollen in de tuin :+
Want onze hond is niet zo slim om te luisteren waar de mol zit. Nee die graaft gewoon heel zo'n bult uit hihi.
Onze buren hebben onze hond wel eens geleend. Ondanks dat de mollen niet gevangen werden was hun tuin wel ff mol vrij :P

Onze hond vangt wel eens een egel maar brengt die onbeschadigd aan de voet.
En dan leggen wij hem rustig terug in de bosjes (na een controle).
We hebben het liever ook niet maar ze heeft ze sneller door als wij.

Mollen heb ik geen problemen mee die krijgt ze ook niet denk ik :+

Egels probeert hij te pakken, maar vaak is het egeltje dan al opgerold, en gaat hij er alleen heel hard tegen aan blaffen :') Maar die bevrijden we dan weer ergens anders.

Ik vind het trouwens geweldig hoe trots hij ook kijkt. Echt zo van: Kijk eens wat ik voor jullie heb! We hebben zoveel geluk met hem! Hij doet echt alles om ons blij te maken. Hij is zo erg verandert sinds hij bij ons kwam. Van een onzekere, mishandelde hond die nooit begrepen is door zijn karakter (geen rot karakter, maar hij is best wel fel), tot een trotse hond met erg veel zelfvertrouwen die zo graag wat voor je doet.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 07-06-13 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:55

Geweldig! Knap dattie m na 49 x eindelijk te pakken heeft! *\o/*
Is niet zielûg, dat is natuur :j
Al zal ook niet iedereen het daar mee eens zijn.... maar daar is het een forum voor met verschillende mensen en verschillende meningen! :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:55

Onze hond pakte opgerolde egels wel op. Maar heeeeeeel voorzichtig.
Ze zijn er nog nooit gewond van geraakt en ik denk dat er in de afgelopen 3 jaar +/- 5 voor ons neer gelegd zijn. Trots als een pauw is mevrouw dan hihi.