Wat informatie over mijn opaatje:
Olivier is 18 en weegt bijna 2 kilo. Hij is ontzettend mager en door de dierenarts geschoren omdat hij verwaarloosd was. Zijn haar groeit terug behalve op zijn ruggengraat. Hij is gezond op zijn nieren na. De afwijking was niet erg groot, maar in plaats van de blikjes gourmet krijgt hij nu rauw vlees en ik verwen hem met blikjes Almo Nature vis. Olivier blieft geen Hills KD voer. Verder is Olivier denk ik geen katten gewend maar zeker weten doe ik het niet. Olivier heeft ontzettend moeten wennen bij mij, is een hele tijd apathisch geweest. Inmiddels is het echt mijn vriendje, mijn grote knuffel.
Maar toch ben ik soms bang dat hij eenzaam is. Ik ben veel op pad voor school en ga s'avonds vaak nog even wat drinken of doen. Ik heb altijd katten samen gehad en ben heel erg gewend aan het beeld van 2 katten in 1 mandje. Ik voel me soms echt schuldig dat Olivier alleen is. Sinds ik een vriend heb mag hij ook niet meer in mijn bed slapen als mijn vriend er is. Snap ik heel goed, ik hoef de hond van mijn vriend ook niet tussen de lakens.
Maar... Olivier is zo oud, ik weet A) niet of het verstandig is, en B) wat voor maatje ik dan zoek. Mijn afwegingen:
Een jongere kat is misschien te druk maar kan ook een oudere kat 'verjongen'. Verder kan een jonge kat misschien in de verzekering wat eventuele kosten drukt.
Een oudere kat is misschien een beter vriendje maar ik weet niet of ik de dierenartskosten voor nog een bejaarde man kan betalen. Ik ben nu al aan het sparen voor wanneer Olivier straks echt pijntjes krijgt.
En wat doe ik met de 2e kat als Olivier het toch niet waardeert?
Nog even een foto van mijn mooie man:

edit: De foto is een beetje groot. Hij is in het echt dus een klein katje
en soms heb ik net als jij echt geen idee waarom ze mauwt.
En hij komt s'avonds wel gezellig bij me zitten maar niet overdreven veel, hij ligt ook vaak heerlijk in de vensterbank of in zijn mand.