lekker zooitje ongeregeld toch??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

lekker zooitje ongeregeld toch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 18:16

Kan toch zo genieten van mijn clubje cavia's en mijn konijntje.
uren kan ik hier naar kijken <3
Afbeelding

Afbeelding
:9

Ilona

Re: lekker zooitje ongeregeld toch??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:54

Ik hoorde dat je cavia's en konijnen beter niet bij elkaar kon doen? Maar ziet er gezellig uit, echt een beestenboel! :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:57

Dat ziet er echt heel gezellig uit!

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:59

Ik adviseer het ook nooit in de winkel, maar zeg er wel altijd bij dat het soms goed gaat.
Leuk groepje heb je daar, mooi zo'n groepje verschillende rassen ook

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:01

Ziet er gezellig uit. Wel handig trouwens dat je konijn een pijl op zijn kont heeft die naar voren wijst, kan je de voor- en achterkant van elkaar onderscheiden :D.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:05

Het is gezellige boel bij jullie!
Een heel leuk zooitje ongeregeld heb je daar.
Zelf ben ik ook gek van caafjes en heb er ook 2 ( een ienie mienie zooitje ongeregeld).
Ik geniet er ook altijd van.
Een vraagje: heb je ze de hele zomer buiten met een nachthok, en in de winter binnen? Of het hele jaar door buiten?
Ziet er gezellig uit bij jullie.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:21

Ilona schreef:
Ik hoorde dat je cavia's en konijnen beter niet bij elkaar kon doen? Maar ziet er gezellig uit, echt een beestenboel! :)

Het gaat hier super..Konijn denkt dat hij ook een cavia is geloof ik..hij speelt met ze,likt ze schoon en begeleid onze blinde cavia, echt heel leuk om te zien. Konijn komt uit de opvang en was zeer mager ook weten we niet hoe oud hij is, dus castreren is geen optie.(heb hem zelf ook alweer 2 jaar) Dus dan maar zo :D

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:22

Maflinger_S schreef:
Ziet er gezellig uit. Wel handig trouwens dat je konijn een pijl op zijn kont heeft die naar voren wijst, kan je de voor- en achterkant van elkaar onderscheiden :D.

haha dat is inderdaad handig..gelukkig heeft hij ook 2 zwarte ringen om zijn mooie blauwe ogen, dus de voorkant kunnen we wel vinden hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:23

WouOele schreef:
Ilona schreef:

Het gaat hier super..Konijn denkt dat hij ook een cavia is geloof ik..hij speelt met ze,likt ze schoon en begeleid onze blinde cavia, echt heel leuk om te zien. Konijn komt uit de opvang en was zeer mager ook weten we niet hoe oud hij is, dus castreren is geen optie.(heb hem zelf ook alweer 2 jaar) Dus dan maar zo :D

Doet me denken aan mijn konijn, alleen dan met katten.
Die denkt dat hij een kat is: poept op de kattenbak, speelt met ze op een kattenmanier, likt ze, ligt samen met ze op de bank enzo.

Echt een schattig konijntje

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:28

joey2010 schreef:
Het is gezellige boel bij jullie!
Een heel leuk zooitje ongeregeld heb je daar.
Zelf ben ik ook gek van caafjes en heb er ook 2 ( een ienie mienie zooitje ongeregeld).
Ik geniet er ook altijd van.
Een vraagje: heb je ze de hele zomer buiten met een nachthok, en in de winter binnen? Of het hele jaar door buiten?
Ziet er gezellig uit bij jullie.

Ze zitten bij mij het hele jaar buiten, heb aan de grote ren nog een geisolleerd nachthok zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Dit gaat prima..de ren word nog een beetje aangepast..zodat ze zomers en winters lekker uit de wind en uit de zon kunnen zitten

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:15

Oke, het ziet er heel goed uit.
Mooi die geisoleerde buitenhok.
Veel plezier van je diertjes.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:16

wat leuk zeg,, ik ga deze week ook beginnen met mijn grote konijnen ren,, heb er zin in

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:30

Wat een heerlijke bende!

Ik heb vroeger een cavia gehad en nog steeds een zwak voor die beestjes, als ik later een huis met een tuintje heb wil ik ook zo een groepje caafjes :) Lijkt me zo leuk!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:57

Konijnen en cavia's kunnen vaak wel met elkaar opschieten, maar grootste probleem is altijd de voeding.
Een konijn maakt zelf vitamine C aan, dus als die cavia voer met extra vitamine C eet krijgt die teveel binnen en dat is vaak slecht.
Een cavia moet dus vitamine C voer hebben of druppeltjes.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 22:15

Laptopmuis schreef:
Konijnen en cavia's kunnen vaak wel met elkaar opschieten, maar grootste probleem is altijd de voeding.
Een konijn maakt zelf vitamine C aan, dus als die cavia voer met extra vitamine C eet krijgt die teveel binnen en dat is vaak slecht.
Een cavia moet dus vitamine C voer hebben of druppeltjes.

Ik heb verschillende soorten voer..Maar Elvis pakt dus eigenlijk altijd zijn eigen voer..van Selective. Dus dat scheelt al een boel :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:42

Mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen hoe jij je dieren houd :D Maar het konijn is een man? Rijd die dan niet de hele tijd op de cavia's? Ik heb nog weleens konijnen van 8 en 10 gecastreerd gaf geen enkel probleem :)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:36

CK88 schreef:
Mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen hoe jij je dieren houd :D Maar het konijn is een man? Rijd die dan niet de hele tijd op de cavia's? Ik heb nog weleens konijnen van 8 en 10 gecastreerd gaf geen enkel probleem :)

Dank je wel..! :o Nee Elvis rijd nooit op de caafjes, hij verzorgt ze wel heel goed..Hij speelt met ze, en likt ze schoon.
En hij is de begeleider van onze blinde cavia Noortje :D Gewoon een voorbeeldig konijn dus hihih.
Daarom vind ik het niet nodig hem te laten castreren.