Cool band voor de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Cool band voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 13:57

Wie heeft er ervaring met de verkoelings halsband voor de hond? ( http://www.aquacoolkeeper.com ) blijft hij lang koel? Werkt het ook voor langharige honden?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:58

Ik zou daar vreselijke nekpijn van krijgen door de kou precies op die spieren..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:59

Hij blijft wel lang koel, maar vind hem alleen goed werken voor 'gladde' honden. Het koelt de vaten en bij honden met een dikke/lange vacht redt die dat niet.
Wel hebben wij voor het bed gekozen en daar kunnen ze goed 'koel' op liggen!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 14:00

Het is ook voor de hond :D
Ze hebben ook "tuigjes" er van.
Koel mat gaat mijn hond niet begrijpen... Of te eigenwijs om er op te gaan liggen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:01

Ik vind de band voor geen meter werken maar het tuig/vest wel. Vind de band ook niet fijn. Ga zelf maar eens met je nek voor de airco staan.. Heb er een tijdje een kunnen lenen. Heb zo'n snuggere hond die er mee in de zon gaat liggen dus dat had totaal geen zin! :O Verder vind ik hem voor kort harige honden beter. Ze blijven genoeg koel na mijn idee.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:01

Onze hond heeft deze een aantal dagen gedragen toen we vorig jaar op vakantie waren.
Hij vond het erg prettig, bleef ook een paar uur koel.

Je moet ze niet in de vriezer leggen dus ze verfrissen wel maar zijn niet ijs en ijs koud, je legt ze in koud water en dan zuigt de halsband het water op.

We hebben ook de mat, dat vind ie dan weer minder om op de gaan liggen :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:02

Band gehad maar vond hem niet voldoende werken, heb nu een koelmat, hond is er erg gelukkig mee en zoekt hem echt op om er op te gaan liggen, gebruik hem ook in de auto.

A_nouk

Re: Cool band voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:05

Apart dat alle honden dit anders ervaren, onze hond heeft wel redelijk lange haren maar wel glad :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:24

Mijn Pukkemonster heeft het heel snel heel erg warm.. Daarom heeft hij zowel een band als een cool down jas. Neem hem in de zomer vaak mee sóchtends, dan lopen we naar een zwemstuk en als het warm is gooi ik die jas in het water (niet te lang anders zwelt het te erg en wordt het erg zwaar en onhandig) en loopt ie met jas aan naar huis. Ik heb een foto van vorig jaar op de camping, net terug van de zee en hij was flink aan het puffen dus hop water over de jas en band en aan met die handel.

Afbeelding

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:41

Ik heb een koelhalsband voor mijn hond maar omdat hij wobbler heeft doe ik hem niet meer om bij hem, vind hij echt niet fijn zitten..

Toen heb ik deze gekocht http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 605?v=True voor hem, dacht dit is echt ideaal voor hem :) alleen als ik hem omdoe krijgt hij zijn rust niet, gaat niet liggen en blijft maar beetje rondjes lopen en zich uitschudden..Krijgt het dus alleen daar al weer door super warm..

Jassen is hij overigens wel heel goed gewend en heeft daar dus geen moeite mee, meer dus dat er iets nats op zijn rug ligt..

Ik ben er dus tot nu toe nog niet echt positief over..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:59

haha die titel staat wel een beetje raar. Of Engels of NL zou ik zeggen ;) geen idee wat mijn hond van de band vind. Cool of koel ;)

Mijn zwarte x labrador vind de band vreselijk en loopt wel als hij hem ziet. Mijn boxer vind de koelband wel lekker en heeft er ook zeker baat bij. Zelf pak ik er niet snel naar warm weer dan pas ik gewoon alles aan. Auto is koel met airco en verder geen lange wandelingen en veel thuis de honden met rust laten en water geven en koele ruimten om in te liggen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:01

Wij hebben 2 bouviers en die vinden het heerlijk. Ik leg ze in water met ijsklontjes en je ziet ze opknappen door de band

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 00:22

Bedankt voor de ervaringen!
@zirano, bouviers hebben ook best wat vacht toch?
Vind het lastig, ik heb een langharige witte herder. Aan de andere kant, voor die 5euro hoef ik het niet te laten denk ik.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:02

Wij hebben een kruising herder met de gladde lange vacht van een herder en hier is hij wel erg effectief :j

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:54

Die van mij hebben dus HEEl wat vacht De trimster wordt er altijd gek van zo dik hun vacht is. Maar mn honden James en Butler zijn er maar wat blij mee de banden doen dus super hun werk

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 17:04

Super! Ik heb een band voor haar besteld en polsbandjes voor mezelf :D
Vanmorgen bestelling geplaatst, zojuist verzonden :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:40

en een goekope mannier om een coolingmat te maken.
Pak een fleecedeken voor baby's maak die nat in een zak in de koelkast en voila coolingdeken

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:56

Ik heb een koelmat voor onze hond gekocht, maar ze gaat er niet op liggen. Alleen als ik haar erop "af" leg, maar dan ligt ze te kijken of ze straf heeft. Die ligt dus werkeloos in de kast.

Ik heb zelf van dit materiaal een coolpad voor in de cap. Het verricht geen wonderen, de warmte wordt ook snel geabsorbeerd, maar het geeft een tijdje wat verkoeling.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:02

Ik heb de halsbanden voor m'n hondjes, ik ben tevreden, maar als je echt veel in de zon bent met een langhariger dier lijkt me de vest fijner.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 21:21

Ik ga eerst even kijken hoe de band werkt en dan kan ik altijd nog wat aanschaffen. Zag dat ze ook petten er van hebben. We gaan naar Amerika dus dan is wat extra verkoeling altijd fijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:43

ik heb die banden en de matten,ze gaan hier in de vriezer en dan om,en de matten in de vriezer ,handdoek erover heen en dan hond erop...als je alleen water doet zijn die dingen binnen een half uur warmer als de hond zelf..

die banden gebruik ik nauwelijks,zie echt amper verschil,die matten zijn geweldig...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:46

Ik heb een PetCooler bandana gekocht bij Petsplace. Ik ga hem vanmiddag uittesten als ik de hond ga uitlaten.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:47

Ik vind ze ideaal.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:09

Ik wist helemaal niet dat deze dingen bestonden. Onze hond kan al helemaal niet tegen de warmte, staat dit ras ook om bekend, dus ik loop al niet te veel met hem op een warme dag. Maar misschien dat met zo'n dekje het wel te doen is voor hem. Ga eens eventjes goed kijken hoe en wat :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:18

Ik heb er ook een voor me hondje. Echt ideaal, het scheelt zeker wel. Deze heb ze de hele vakantie in Frankrijk en Italie om gehad.

Afbeelding