Gaat mijn puppy nog helemaal veranderen qua uiterlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelleee

Gaat mijn puppy nog helemaal veranderen qua uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:50

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een weekje een puppy gekregen. Zie hier het topic: [BB-ITP] De pup met de rode strik + kaartje: Wil je mijn baasje zijn?

Nu, ik vraag me af hij nog gaat veranderen...?

Zoals jullie zien heeft hij hier een héél wit hoofd en een blauw en bijna zwart oog. :)
Maar vandaag merkte mijn moeder op dat zijn zwarte oog een blauwere goed krijgt, wat later op de dag zijn mijn vriend het ook (zonder dat ze het van elkaar wisten).

Ook zijn er 2 dagen geleden zwarte vlekjes rond zijn "zwarte" oog gekomen. :D
Afbeelding
Hier begin je de vlekken te zien... Maar wordt met de dag stilletjes meer en meer.

Denken jullie dat hij toch nog een blauw oog krijgt en rondom zwart? :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:59

Mijn wit met zwarte vlekken hond van 4 jaar krijgt er nog steeds vlekken bij. En ik zie het bij meer honden met witte vacht en vlekken.

Dat er vlekken bijkomen kun je dus donder op zeggen! Met ogen is het vaak lastig omdat lichtval ook heel veel doet. Vandaag was het heel erg zonnig, waardoor het oog ook wat lichter lijkt. Maar zou goed kunnen hoor, veel honden met wit om de ogen krijgen een blauw oog. Let er wel op dat honden die veel wit om het oog hebben vaker blind of slechtziend zijn. En daar kunnen de ogen ook blauw van worden.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:01

Sassol schreef:
Mijn wit met zwarte vlekken hond van 4 jaar krijgt er nog steeds vlekken bij. En ik zie het bij meer honden met witte vacht en vlekken.

Dat er vlekken bijkomen kun je dus donder op zeggen! Met ogen is het vaak lastig omdat lichtval ook heel veel doet. Vandaag was het heel erg zonnig, waardoor het oog ook wat lichter lijkt. Maar zou goed kunnen hoor, veel honden met wit om de ogen krijgen een blauw oog. Let er wel op dat honden die veel wit om het oog hebben vaker blind of slechtziend zijn. En daar kunnen de ogen ook blauw van worden.

Ja, we hebben dat al goed getest :) en hij schijnt goed te horen en te zien :j

Dacht dat ze altijd zeiden dat ze wel van blauw naar bruin kunnen, maar niet andersom? :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:02

Ach als een zwart veulen wit kan worden, waarom een zwart oog dan niet blauw? :P

caboclo

Re: Gaat mijn puppy nog helemaal veranderen qua uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:06

kwa ogen geen idee maar kwa vacht ken er nog redelijk veel gebeuren

wij hadden een zwart witte stafford zonder verdere pigment en nou is ze 2 jaar en heb ze rond haar zwarte vlekken nog allemaal stipjes zitten...

het beste om te kijken is dan de hond wassen en zitten er op de huid zwarte stipjes komen die vaak nog door de vacht heen,.

als hij een mooie roze huid heb dan blijft dat mooi wit...

succes ene leuke pupp..!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:10

En heet hij panda? :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:10

Nee, hij heet Nuca! :D haha...

Hmm, ik ga dus gewoon moeten afwachten. :)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:11

Mijn hond was zwart met 1 wit voorpootje,
nu heeft hij bruine strepen op zijn buik, en zwarte stippels op zijn poot. Het bruin komt op steeds meer. Plaatsen naar voren!
maar het is wel een dropje om te zien zeg!!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 07:21

Hij heeft veel zwarte plekken op zijn buik, maar op zijn rug en hoofd etc kan ik het niet goed zien...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:34

Wauw wat een knappe pup zeg <3

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:37

Je moet hem dan eens wassen ;) mijn hondje was knal wit en haar hoofdje half zwart, wel 2 bruine oogjes. Telkens als ik haar waste zag ik vele zwarte vlekjes op haar rug. Ondertussen is ze 3 jaar en heeft vooral zwarte vlekken op haar oren gekregen. En lichtjes op haar rug.
Ze is trouwens een kruising border collie x straathond ;)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:26

Kan inderdaad best zijn dat hij wat zwarte vlekjes gaat krijgen, maar rondom zwart zal niet gaan lukken :)
Hoe oud is hij nu? Mijn border heeft rond zijn neus en op zijn poten een paar zwarte vlekjes maar niet veel. Als pup had hij niks.
Als een oog echt donker is zal die niet meer blauw worden trouwens, blauwe ogen zijn ook in het nest al duidelijk te zien.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:55

TeSzZz schreef:
Kan inderdaad best zijn dat hij wat zwarte vlekjes gaat krijgen, maar rondom zwart zal niet gaan lukken :)
Hoe oud is hij nu? Mijn border heeft rond zijn neus en op zijn poten een paar zwarte vlekjes maar niet veel. Als pup had hij niks.
Als een oog echt donker is zal die niet meer blauw worden trouwens, blauwe ogen zijn ook in het nest al duidelijk te zien.

Hij is nu 6 weken oud! :)