Zonnebril voor de hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Zonnebril voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:54

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met een zonnebril voor de hond?
ik weet dat ze bestaan:
http://www.beestenspul.nl/product/honde ... iker-black

Zoals sommige wel weten is Dobby blind.
Lichtinval in haar ogen merkt ze waarschijnlijk wel.
Maar doordat ze niks ziet zal ze tegen de zon haar ogen niet dicht knijpen zoals een andere hond (en mensen) waarschijnlijk wel doen.
want wie vind het nou lekker om recht tegen de zon in te kijken?

Afgelopen weekend en vandaag hebben we gemerkt dat Dobby met haar ogen aan het knijpen was terwijl ze binnen stond.
na een klein beetje nadenken hebben we bedacht dat het best kan komen dat Dobby haar ogen moe/pijn gaan doen van de zon omdat ze haar ogen niet dicht knijpt tegen de zon.
Mijn vriend dacht vanavond ook een soort streep (wellicht een beschadiging?) te zien op sowieso 1 oog.
lijkt mij logisch dat zoiets ook kan komen door teveel UV stralen op het oog (wederom omdat Dobby haar ogen niet dicht doet tegen de zon)

Ze is/ligt eigenlijk dolgraag in de zon.
maar na een dag als vandaag (en afgelopen weekend veel buiten geweest in de tuin) loopt ze dan aan het einde van de dag de hele tijd weer te knijpen met haar oogjes.
lijkt dan net alsof ze erg moe is en in slaap gaat vallen.
ze slaapt dan ook best veel.

We zitten dus eraan te denken of het misschien een idee is om zo'n zonnebril voor haar te kopen zodat ze toch nog gewoon lekker in de tuin kan rond scharrelen.

Maar ik wil dus weten of mensen hier ervaring mee hebben? met zo'n zonnebril.

Uiteraard houden we haar heel goed in de gaten en bij twijfel van het één of ander schakelen we gelijk de dierenarts in.

unihorses

Re: Zonnebril voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:57

bij dit beestje zou ik zeggen ; niet geschoten is altijd mis. ze heeft nu ergens last van, misschien verbeterd dit het voor haar. zelf heb ik er trouwens geen ervaringen mee ;)

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:03

Ik heb er een voor mijn hond. Eigenlijk gebruik ik hem vooral tegen de wind als die in de cabrio mee gaat maar het is een zonnebril. Ze blijven op zich heel goed zitten maar aan het begin wou die van mij hem heeeeeel graag afkrabben. Niet oplaten als je het biet in de gaten kan houden is mijn advies. Verder zeg ik, gewoon proberen ;-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:14

Ik twijfel of we eerst naar de dierenarts moeten gaan.
Misschien morgen maar even bellen of eerst even zonder hond langs gaan.
Ik kom daar toch in de buurt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:15

Ik heb er 1 maar gebruik hem niet meer daar de hond is overleden. Ze blijven goed zitten maar de hond vond het vreselijk. Bij interesse mag hij wel voor een leuk prijsje weg mocht iemand interesse hebben. Is maat duitse herder qua grote.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:18

Dobby is een teckel, beetje te groot dus :)

Je kan het altijd proberen natuurlijk.UV stralen zijn wel degelijk schadelijk. Blinde mensen hebben ook altijd een speciale zonnebril op.
En ze went er wel aan hoor.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 19:27

Heb even overleg gehad met de assistente.
Zij adviseerde eerste instantie eventjes een paar dagen uit de zon houden.
Arm beest ze is zo graag buiten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:36

IvysToeter schreef:
Heb even overleg gehad met de assistente.
Zij adviseerde eerste instantie eventjes een paar dagen uit de zon houden.
Arm beest ze is zo graag buiten.

Och arme Dobby....

Mijn teckel is ook een echt warmte/ zon aanbidder...ligt rustig met 30 graden in de zon.

Had vanmiddag mijn tent opgezet om te kijken of hij goed waterdicht is. In de volle zon. Had hem laten staan om te drogen.
Kom ik later buiten om de was op te hangen. Ligt die gekke teckel IN de tent, terwijl het er snikheet in was.

Dus ik zou zeggen: zet een tent op, kan ze daar in liggen en geen last van de zon :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:46

Kitty1985 schreef:
Dobby is een teckel, beetje te groot dus :)

Ik heb er nog een liggen van mijn Cocker Spaniel; voor hem was hij eigenlijk te klein (zie bij het merk Doggles). Ik heb hem gekocht toen hij aan staar geopereerd was en absoluut geen stof bij zijn oog mocht krijgen. Maar omdat hij te klein was, hebben we hem niet gebruikt.

Is evt. over te nemen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 19:51

Ik stuur je even een pb.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:48

Misschien een stom idee, maar is zo'n slaapmaskertje voor mensen geen optie? (Ik ben van de goedkope, makkelijke opties :+ )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 05:16

vriendin van mij heeft een staffie, deze is roze om dr ogen en verbrand daar snel, zij heeft een zonneklepje voor dr hond, ziet er hilarisch uit maar het werkt prima.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 05:28

Mijn vorige hond {duitse herder} had een oogafwijking. Door het zonlicht kreeg ze een soort woekering van aders over d'r ogen en zag ze bijna niks meer. Ze mocht dus overdag tussen 10 en 17 uur niet naar buiten. Of een zonnebril op! Ze heeft 7 jaar met zo'n brilletje op gelopen {woon op een boerderij en honden lopen altijd buiten}. Ze ging ook mee op buitenrit. Dat gaf uiteraard nogal eens hilarische momenten. Hond was zwart, dus het viel niet zo erg op. Maar het gebeurde nog wel eens dat fietsers nog 2 keer achterom moesten kijken omdat ze zich afvroegen of daar nu echt een hond met een zonnebril op liep {en dan bijna de sloot in fietsen....}. Mijn hond had er helemaal geen problemen mee.