Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan ziet een nest er dus heel anders uit telkens
Mensen kunnen ook zwanger raken van twee mannen, maar dat is veel moeilijker omdat het bij ons anders werkt. Citaat:Besmetting door het eten van hetzelfde bakje of het elkaar wassen lijkt niet zo vaak voor te komen
Hhilde schreef:Kattenaids wordt niet overgedragen tijdens de geslachtsgemeenschap. Het wordt overgedragen via bloed en speeksel.
Katten kunnen heel vaak bevrucht worden omdat hun eisprong plaats vindt als de kater zich terug trekt uit de poes, dan wrijft hij met weerhaakjes aan zijn penis, waardoor zij een pijn voelt. Vaak slaat de poes de kater dan en als je even pech hebt heeft hij haar ook gemept. Dus ja, ze kan besmet zijn, maar niet door de geslachtsgemeenschap. Ik zou haar laten testen en haar voorlopig uit de buurt van andere katten houden.
Wist je dat een poes drachtig kan raken van wel vijf of zes katers?Dan ziet een nest er dus heel anders uit telkens
Mensen kunnen ook zwanger raken van twee mannen, maar dat is veel moeilijker omdat het bij ons anders werkt.
AaronYve schreef:Mijn kat heeft leukemie en mijn da vertelde mij dat kattenaids en leukemie niet overdraagbaar zijn door speeksel alleen door bloed en seksueel contact. Je zou de test ervoor kunnen laten doen bij de da, dan weet je het zeker. Maar het kan dus wel, wilt alleen niet zeggen dat het ook is gebeurd bij jou kat.

Hhilde schreef:AaronYve schreef:Mijn kat heeft leukemie en mijn da vertelde mij dat kattenaids en leukemie niet overdraagbaar zijn door speeksel alleen door bloed en seksueel contact. Je zou de test ervoor kunnen laten doen bij de da, dan weet je het zeker. Maar het kan dus wel, wilt alleen niet zeggen dat het ook is gebeurd bij jou kat.
Ik zou een andere DA zoeken als hij zegt dat het door seksueel contact kan komen
Het is niet voor niets dat bijna alleen ongecastreerde zwerfkaters kattenaids hebben.

aan de diaree is ook niet goed. Door speeksel is het sowieso niet overdraagbaar want dan zou mijn andere kat het ook moeten hebben en die is getest en heeft het niet. Ik zou ook niet op internet opzoek naar info, heb ik ook gedaan en daar wordt je niet blij van. Beter kun je een da vragen en je kat laten onderzoeken als je er niet gerust op bent.
En nee, ik zeg niet direct dat jouw dierenarts slecht is, maar kritisch kijken naar je dierenarts kan nooit kwaad. Hhilde schreef:Dierenfan.. Dan wordt het dus overgedragen door de beet, niet door de geslachtsgemeenschap zelf. Dat is iets anders en dat er gebeten wordt tijdens de dekking klopt. Alleen dan hebben we het alsnog over het bijten, niet over de seks op zich. Bij mensenaids wordt het wel overgedragen puur en alleen door de seks.