Hoi!
Sinds kort zijn wij in het bezit van een geweldige Old English Bulldog. Puur toeval, mijn oma hoorde dat het dier zwaar verwaarloosd was, is naar de eigenaar gegaan en heeft de hond mee genomen. Ze heeft een aantal operaties gehad en is inmiddels in 3 maanden tijd 30 kilo aangekomen. Wat heel erg nodig was.
Goed, mijn oma kan niet voor twee honden zorgen (woont is een rijtjes huis en heeft al een gigantische bordeaux dog) dus hebben wij haar over genomen. Ik ben gek met het beest, ze is echt mijn vriendinnetje geworden. Nu heeft ze last van een chronische oorontsteking, krijgt hier druppels voor en we moeten regelmatig naar de dierenarts om alles te laten checken.
Nu heeft ze sinds gisteren kleine wondjes bij haar wang en krabt ze haar rimpels open. Ik probeer ze al schoon te houden door er een aantal keer per week met een doekje langs te gaan, maar het helpt nog niet zo erg als ik zou willen. De dierenarts heeft toen geadviseerd om er geen zalfjes op te smeren, maar ik begin daar nu een beetje aan te twijfelen. Ik ben een beetje bang dat het gaat ontsteken oid.
Morgen ga ik naar de Dierenarts voor haar oren, dat laat ik daar ook even naar kijken, maar ik vroeg me af of er een bokker is die een goede oplossing weet. Ze heeft er nu niet zo veel last van (ze slaapt ook veel door de warmte nu) maar dit kan natuurlijk niet zo blijven..
Ik weet niet zo goed of het in verband kan staan met haar oren of haar verwaarloosde verleden.
Groetjes,
Roos