Bunzing, marter oid in het kippenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Bunzing, marter oid in het kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 07:24

Sinds gisterennacht hebben we ineens een rover die onze kippen aanvalt. Hij is gisterennacht geweest, toen heeft hij 1 van onze kippen dood gebeten. Gisteren ochtend was hij er ook, toen was er gelukkig iemand beneden en is 'ie meteen weer er vandoor gegaan. Vannacht hadden we de kippen in hun nachthok opgesloten, naar ons idee voldoende, maar blijkbaar niet, want ook vannacht heeft hij 1 van de kippen gegrepen. Van de 5 hebben we er nu dus nog maar 3 ;( En we zitten met de handen in het haar, wat kan je doen tegen zo'n rover? We hadden een zwaar kistje in de opening van het hok gezet, maar of hij die opzij gekregen heeft of de plek bovenop heeft weten te openen heeft is me nog niet duidelijk, feit is wel dat we ze dus niet voldoende kunnen beschermen :\
Iemand hier nog ideeen? Mijn beste idee momenteel is om de overige 3 aan iemand weg te geven, beest weet nu de weg en blijft wrs proberen om de rest ook te pakken te krijgen. Maar vind maar iemand die ze vandaag nog hebben wil... Andere oplossing is ze 's nachts naar binnen halen, maar gisteren is hij dus ook overdag langs geweest, en dag en nacht in huis is natuurlijk helemaal niets voor die dieren.

Zijn er evt nog andere opties om rovers te weren?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:37

Hoe was het nachthok toen je het vanmorgen aantrof?
Was de deurtje open? Of niet?
Oftewel: is hij door het deurtje gekomen, of zit er een andere plek?

Onze buren hebben dit ook gehad. Maar zij hadden er één die de kippen ook begroef ("kijk, wat zijn die takjes?" "oliebol, dat is de kip..."). Zij zijn uiteindelijk al hun kippen kwijtgeraakt.

Rovers weren, gaat heel lastig. Onze HA had zijn hele hok hermetisch afgesloten, van boven en van onderen (want ze kunnen graven en klimmen ;) ). Hij had er minder last van nu. Nog zo nu en dan een kipje..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:42

Zijn idd vaak martertjes. Die graven zichzelf gewoon het hok in. Dan moet je gaas op de bodem van het hok leggen. Liefst nog ingraven dus dat de rover al vroeg tegengehouden wordt onder de grond.

8nnemiek

Re: Bunzing, marter oid in het kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:06

Kun je niet een echt deurtje erin maken dat goed aansluit, en met een schuifslot dicht maken? En dan die plek bovenop ook met een slot dicht maken?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:17

Daar helpt alleen een goede stevige vloer en een goede deur.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:21

Misschien een raar idee, maar zou je ze niet kunnen weren met zijn hoog piepsignaal of reageren zij daar niet op?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:34

Een ultrasoon kastje bij het kippenhok vastmaken. Wij hebben er 1 onder de kap en 1 boven het kippen hok. De kippen lopen los bij mij maar nog geen last gehad van marters, terwijl ze aan de overkant wel onder de auto's hadden gezeten. http://www.lastvan.com/c-552400/marters ... -verjagen/

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:36

Nertsengaas. Ik heb fretjes en die hebben echt stevig nertsengaas nodig om niet te ontsnappen.
Is wel iets duurder maar je hebt er wel aan. En wat voor ondergrond heb je? mischien dat je de randen op de grond kunt afwerken met stenen want marters en bunzingen graven.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 06:46

CK88 schreef:
Een ultrasoon kastje bij het kippenhok vastmaken. Wij hebben er 1 onder de kap en 1 boven het kippen hok. De kippen lopen los bij mij maar nog geen last gehad van marters, terwijl ze aan de overkant wel onder de auto's hadden gezeten. http://www.lastvan.com/c-552400/marters ... -verjagen/

Ja, zoiets bedoelde ik :)*