Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cynthiaaapje schreef:Een hele lange lijn?
Ik moet een beetje lachen om dit probleem, want ik herken hem 
susanne_m schreef:die tuigen zijn er zeker wel, kijk maar eens op Julius K9 tuig of doxtasy tuig. zo is er nog het hurtta tuig, ook tot formaat duitse dog te krijgen.
Hoe is hij met een balletje? Niet alleen eten is een beloning, een blije baas of een balletje kan zeker ook een beloning zijn! en dat kan je hem echt wel aanleren. Gewoon eerst lekker thuis, veilige omgeving weinig prikkels. en Prijs hem de hemel in als hij het balletje pakt! de meest geweldige hond op aarde moet hij zich voelen en jij bent degene die dat kan doen.
dan het balletje meenenem naar 'buiten', dus onder meer prikkels enthousiast maken voor balletje.
Dat is een simpele omschrijving van de basis..
) Heeeeeeel af en toe heeft hij een speelse bui en speelt hij met de Kong, maar dat is hooguit 1 keer in de week.
(Dat zijn de momenten dat ze dan opkijkt om te kijken wat het lijden kan.) Dus ze is momenteel erg goed onder appel. Ik hoef maar 1 keer te roepen. En ze loopt nog steeds onder die draad door...
En als ze toch weg liep riep ik haar terug. Kwam ze niet, dan ging ik haar halen en liet ik haar merken dat haar gedrag onacceptabel is. Met wat lekkers op zak, komt de hond echter altijd wel terug!
)
De hondencursus is inderdaad heel goed! Daar leert hij (nouja, jullie) te werken zelfs met veel prikkels om zich heen
En inderdaad op zoek gaan waar je hem goed mee kan motiveren, dat hoeft niet perse voer te zijn maar het kan dus ook een speeltje zijn, of je stem/een aai!