Net mijn toekomstige katten geboren zien worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Net mijn toekomstige katten geboren zien worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:45

Ik wil dit graag even met jullie delen :D Ben zo blij en vond het zooo bijzonder!

Het begint met dat ik in de afgelopen 9 maanden 3 katten ben kwijtgeraakt, er verdwijnen hier in de buurt veel katten en blijkbaar houdt er iemand niet zo van. Van geen van de katten wordt ook maar iets teruggevonden.. Mijn laatste kat hielden we al bijna volledig binnen, maar toch is ook hij 2 weken geleden niet meer thuisgekomen ;( :(

Momenteel zitten we middenin de verhuizing en gaan we gelukkig weg van hier :j Als we straks helemaal gesetteld zijn willen we graag weer 2 katten, want zonder is het toch wel errug stil :n Toen opperde mijn zusje dat ze voor het asiel (waar ze jaren heeft gewerkt) wel gastouder wou zijn en dat wij dan uit dat nestje 2 kittens konden uitkiezen..

Zo geschiede het, donderdag had ze een oud collega laten weten dat ze wel gastouder wou zijn, vrijdags kwam er een hoogzwangere poes binnen (beestje van nog geen jaar oud en dan wordt er afstand van gedaan 'omdat ze er niet meer voor kunnen zorgen' -:(- _-:( :r ) Gisteren heeft ze haar opgehaald en vanmorgen lag het vruchtwater er al achter! Mijn zusje moest vanmiddag weg, dus vroeg ze of ik erbij wou blijven om het een beetje in de gaten te houden.. Alles was immers vreemd voor dat beestje en ze werd erg onrustig als ze haar alleen liet :(:)

En zo zat ik daar vanmiddag bij dat katje, wat moet je dan eigenlijk doen? Heb dr maar lekker geaaid en ze kwam lekker tegen me aanliggen. Ze had al best vaak weeen, maar geen idee hoe dat bij een kat werkt natuurlijk :+ Google erbij en op een gegeven moment verloor ze volgens google dr slijmprop :P Nog geen 10 minuten later lag daar het 1e kitten! <3 Poes begon meteen goed te likken en alhoewel ik dacht dat het kitten dood was (lag wel erg stil :+ ) liet ik moeders maar gewoon likken en ineens zag ik luchtbelletjes rondom de snuit en begon de kleine te bewegen! :D Al snel vond ie ook de weg richting tepels, alhoewel het voor mijn gevoel eeuwen duurde voor ze ook echt ging drinken.. En toen.. niks........

Het duurde en het duurde, maar ik voelde toch echt nog iets bewegen in dr buik :+ Zo'n 3 uur later begon ze weer weeen te krijgen en al vrij snel lag toen nummer 2 er ook achter! Deze kwam achterstevoren en koppie bleef nog achter, dus klein handje geholpen omdat moeders te druk was met likken.. Ook hier deed ze het weer super!

Vind het zo bijzonder om te zien dat zo'n jonge kat, toch zo sterk die instincten heeft om alles te doen zoals het hoort <3 Net smst mijn zusje nog dat ze 115 en 117 gram wegen, best flink dus!

En uiteraard een fototje :D
Afbeelding

Heel fijn dat het (zoals het nu lijkt) bij 2 is gebleven, dat maakt het voor ons makkelijk ;)

dierenfan

Re: Net mijn toekomstige katten geboren zien worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 06:25

mooi zeg!!! Ik zou moeder dan ook maar houden gewoon een compleet gezinnetje ;)

Wel apart dat de opvang de moeder bij jullie laat bevallen. De opvang hier houd ze expres in de opvang totdat ze bevallen zijn en het allemaal zeker te weten goed gaat en dan naar pleeg. Dan kan er nog van alles fout gaan maar gezien de kennis van het bevallen en wanneer moeten ingrijpen bij de mensen van de opvang ligt doen ze het zo. Nu is het wel zo dat er bij ons dag en nacht iemand op de opvang is. Als dat niet het geval is dan is dit natuurlijk altijd beter!!

Geniet er lekker van, super dat je het wil doen! Hopelijk vind je het zo leuk dat je ermee door gaat!! Hoe lang laat de opvang de kittens bij moeder?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 06:28

Wauw, die rechter kitten is apart getekend! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:14

Dierenfan, in dat asiel laten ze eigenlijk nooit de katten bevallen, het liefst juist al bij het gastgezin.. Als er wel een kat in het asiel beviel, dat gebeurde dat bijna altijd 's nachts en zagen ze dus 's ochtends de kittens erbij, ze waren er zelden bij. Een kat red zich over het algemeen natuurlijk prima, maar omdat dit zelf nog maar zo'n jonge kat was (10 mnd) vonden we het toch fijner om erbij te blijven.

Ze blijven 9 weken bij de moeder, maar moeders geeft vanzelf wel aan wanneer het klaar is ;) Alle 3 houden moeten we nog goed over nadenken, ik voer vlees en dat wordt best prijzig voor 3 katten..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:19

Wat een leuk verslag zeg!! Mooie kleurtjes ook allebei! Plaats je nog een keer een update? En anders zie ik vast wel wat op FB voorbij komen!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:24

dierenfan schreef:
mooi zeg!!! Ik zou moeder dan ook maar houden gewoon een compleet gezinnetje ;)

Wel apart dat de opvang de moeder bij jullie laat bevallen. De opvang hier houd ze expres in de opvang totdat ze bevallen zijn en het allemaal zeker te weten goed gaat en dan naar pleeg. Dan kan er nog van alles fout gaan maar gezien de kennis van het bevallen en wanneer moeten ingrijpen bij de mensen van de opvang ligt doen ze het zo. Nu is het wel zo dat er bij ons dag en nacht iemand op de opvang is. Als dat niet het geval is dan is dit natuurlijk altijd beter!!

Geniet er lekker van, super dat je het wil doen! Hopelijk vind je het zo leuk dat je ermee door gaat!! Hoe lang laat de opvang de kittens bij moeder?

Really? Wij hebben het liefste dat de poezen in de gastgezinnen bevallen :).

Wat leuk dat je dit mocht meemaken, TS :D. Zo heb je je gezin helemaal compleet.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:27

Wat speciaal.

Tis voor moeders denk ik wel fijner om bij juliie te blijven, ze heeft nu al zoveel mee gemaakt. Maar snap wel dat je daar over moet nadenken.

Ikhoop ook op updates :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:57

Nou we zouden moederpoes er gratis bij kunnen krijgen, maar we houden het toch bij de 2 kittens. Vers vlees voeren aan 3 katten wordt best prijzig en manlief vindt 2 katten wel genoeg.. Daarbij heeft iedere kat in het asiel wel een verhaal, dus dan kunnen we net zo goed meteen het hele asiel in huis nemen en of we dat nou moeten willen :+ Zusje denkt ook dat moeder makkelijk geplaatst wordt omdat het echt een lieve poes is :)

Update over de katjes, ze doen het super :D Zusje stuurt meerdere keren per dag foto's hihi ;)