Mijn kater heeft voor 2 jaar? geleden een keer blaasgruis gehad, waar we pas laat wat aangedaan hebben.
De DA dacht eerst namelijk dat het een gedragsprobleem was (In huis plassen ipv kattenbak) Dus toen allerlei trucjes uitgehaald om dit te laten stoppen, maar niks hielp.. Uiteindelijk is er een urinecontrole geweest en het was blaasgruis.
Toen heeft hij AB gekregen en dieetvoer.
Dit een tijdje volgehouden en alles was weer weg, en ook niet teruggekomen

Tot afgelopen dinsdag. Ik kwam thuis van een weekendje weg, en meneer ging eens lekker op de mat van de kamer plassen.
Ik dacht nog even: Misschien is het stress aangezien ik een weekend weg was, en wou het dus even aankijken.
Paar dagen niks meer binnen gedaan, tot vandaag toe... Vanmiddag weer een grote plas in de kamer.
Dus morgen ga ik even (proberen) urine op te vangen en dit gelijk even laten onderzoeken. Maar ik weet bijna zeker dat dit weer hetzelfde is als toen.
Nu is mijn vraag, volgens mij ben ik er nu namelijk op tijd bij. (Afgelopen dinsdag heeft ie voor het eerst naast de kattenbak geplast) zou ik dan nu weer AB meekrijgen? Of zou dieetvoer alleen voldoende zijn?
Om AB binnen te krijgen bij deze kat is echt een hel haha.. Dus vandaar mijn vraag.
Misschien heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
En weten jullie misschien een 'goedkoper' alternatief voor blaasgruisvoer? Ik heb 2 katten, en moet ze dus allebei dat voer geven. Aangezien ze bij elkaar uit de bakjes eten.. En tja dat wordt het nogal een duur grapje..
Alvast bedankt!

Jeetje! Hier gaat er 1 kilo door de week door.. (Met z'n 2en, dus 0,5 kilo per kat per week)