kan het zijn dat ze schijndrachtig is? En tja, nijnen zijn geen knuffeldieren het blijven onvoorspelbare dieren die gewoon kunnen bijten. Gelukkig richten ze niet zo enorm veel schade aan en bijten ze niet zeer diep door over het algemeen.
Mijn vlamen gebruik ik voor aai projecten maar gaan ook mee naar lagere scholen (vanuit het dierenasiel geregeld) als we voorlichting gaan geven over het houden van honden, katten en konijnen. Ik leer daarbij kinderen dat nijnen groepsdieren zijn en de verhoudingen onderling. Dat ze veel ruimte nodig hebben en uitdaging. Dat het geen knuffeldieren zijn over het algemeen maar aandacht wel gezellig vinden als ze wat lekkers krijgen. Verder begin ik mijn verhaal altijd met: mijn konijnen zijn lief en zijn heel veel gewend. Echter het zijn en blijven konijnen en ze kunnen onverwachts willen proeven hoe je smaakt (oftewel bijten haha) Aai ze gerust maar wel boven op de kop, zachtjes op de neus en tussen de ogen (vinden ze heerlijk) en over rug maar niet bij de bek!