konijn bijt opeens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

konijn bijt opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 14:43

Hoi allemaal
mijn konijn heeft mij net ineens gebeten. ik was het hok aan het doen ze snuffelde aan mijn hand en opeens beet ze. kan het zijn dat ze dacht dat ik een wortel was? er is niks mis want ze is laatst nog nagekeken door de DA ook haar tanden (ze geeuwde en toen heeft de DA even gekeken).
ik hoop dat jullie suggesties hebben.
groejtjes.

_Tara_

Re: konijn bijt opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:45

Wat vervelend dat je konijn je gebeten heeft. Ik denk dat een konijn het verschil tussen een hand en een wortel wel weet hoor. Of je moet al net met je handen iets van groenten/een wortel vast hebben gehad. Hamsters willen dan nog wel eens testen of je ook echt eetbaar bent.
Maar zit je konijn alleen? Want dan zou 't goed kunnen dat daar al een probleem zit.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 16:35

nee heb er twee een gecastreerd mannetje en een vrouwtje zitten samen in een groot hok met ren. alleen had het alleen even over het vrouwtje at mij beet, terwijl zij normaal het liefste konijntje van de wereld is.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:16

Ik zou het zo niet kunnen verklaren. Ze heeft dit gedrag niet eerder vertoont?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:23

Nee. Toen ze nog heel klein en niet tam was heeft ze me 1 ker gebeten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:51

kan het zijn dat ze schijndrachtig is? En tja, nijnen zijn geen knuffeldieren het blijven onvoorspelbare dieren die gewoon kunnen bijten. Gelukkig richten ze niet zo enorm veel schade aan en bijten ze niet zeer diep door over het algemeen.

Mijn vlamen gebruik ik voor aai projecten maar gaan ook mee naar lagere scholen (vanuit het dierenasiel geregeld) als we voorlichting gaan geven over het houden van honden, katten en konijnen. Ik leer daarbij kinderen dat nijnen groepsdieren zijn en de verhoudingen onderling. Dat ze veel ruimte nodig hebben en uitdaging. Dat het geen knuffeldieren zijn over het algemeen maar aandacht wel gezellig vinden als ze wat lekkers krijgen. Verder begin ik mijn verhaal altijd met: mijn konijnen zijn lief en zijn heel veel gewend. Echter het zijn en blijven konijnen en ze kunnen onverwachts willen proeven hoe je smaakt (oftewel bijten haha) Aai ze gerust maar wel boven op de kop, zachtjes op de neus en tussen de ogen (vinden ze heerlijk) en over rug maar niet bij de bek! ;)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 21:29

Mijn nijnen eten alleen in het hok. Als je ze binnen saga aanbied lopen ze gewoon weg.... Ze zijn over het algemeen heel tam dus dacht dat er miss iets mis was als se opeens gaat bijten.
Wat merk je allemaal bij schijndrachtig wat doe je daaraan en hoe komt dat? Het mannetje is namelijk niet een echt mannetje niet meer.