Nu heb ik zelf vrij weinig ervaring met honden, nooit gehad thuis, maar het zou naar alle waarschijnlijkheid toch een Duitse Herder worden moest er ooit wel eentje komen. Uiteraard met de nodige begeleiding.
Toch vraag ik me af wat bokt dan wel een beginnershond vindt. Zijn dat dan de extreem brave rassen/karakters, rustige honden, vergevingsgezinde honden? Of eerder kleine rassen omdat die 'beter in toom te houden zijn'? Je pakt ze immers op en zet ze ergens neer. (Ik zeg niet dat dit mijn idee over kleinere honden is, ik tast af wat de pro's voor kleine honden kunnen zijn.)
En welke rassen worden dan echt gezien als niet geschikt voor beginners? Niet dat ikzelf daarom elke hond aan iedereen aan zou raden (net zoals dat met paarden het geval is
), maar ben wel benieuwd wat dan algemeen wordt aangenomen hier.Dus, hondeneigenaren en/of hondenkenners, shoot!
Ontzettend lieve en rustige honden, trouw aan baas en een karakter van goud (uitzonderingen daar gelaten
) Begin alsjeblieft niet aan husky's, akita's, malamutes etc. Als je er tijd voor hebt en echt met ze kan werken dan zijn het fantastische honden hoor.