Nu is het zo dat ik op dit moment 4 flessenkittens in huis heb. Uit drie nesten overigens. Eentje zit nog in een couveusebak en de andere drie zitten bij elkaar, die drie komen uit twee nesten maar zijn even oud. Op één van die kittens was ik op slag verliefd... Een poesje dat me ontzettend aan Koek laat denken, niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua karakter. Los daarvan is het echt een prachtig kitten. Mijn vriend was eigenlijk ook meteen al om.
Vanwege het leeftijdsverschil met mijn andere kat én de eisen die de stichting waarvoor wij opvangen, zouden we twee kittens moeten nemen als we dit poesje houden. Er is een kitten dat even oud is uit een ander nest wat we eventueel ook zouden willen houden, maar dat is ook een poesje.
En daar zit de crux. Vanuit de stichting wordt geadviseerd geen twee poesjes samen te plaatsen, maar ofwel twee katertjes, ofwel een katertje en een poesje. Het schijnt op den duur haat en nijd te worden met een hoop stress voor beide poezen. Zelfs bij moeder-dochter. Er zijn gastgezinnen die die ervaring ook hebben en het dus inderdaad niet doen, er zijn ook gastgezinnen die poesjes wel samen plaatsen en dat schijnt fantastisch te gaan. Zoveel mensen, zoveel meningen...
Alternatief zou zijn om een ander kitten, een katertje, vanuit de stichting in huis te nemen.
Graag hoor ik jullie ervaringen met twee poesjes (zonder familieband).

Ik had ook al een kater van 14 jaar rondhuppelen, waarvan ik dacht dat ie het misschien niet zo heel leuk zou vinden, dat jonge grut..maar niks was minder waar ! Hij was na een tijdje zelfs apetrots op zijn '' harem ''
)