Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:50

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af, wat hebben jullie liever een kat of een hond, en waarom dan?
Ik heb echt niks dus met katten. Ik vind het eigenlijk zonde van je geld :(:) . Je moet ze onderhouden maar een band opbouwen met een kat? ( ondanks de jeuk die ik krijg van ze ). Ik vind dat een hond veel meer liefde en vriendschap terug krijgt van een hond. Als je even bent weggeweest zijn ze hartstikke blij als je weer thuis komt en laten dit zo merken :j . Als je je verdrietig voelt komen ze je troosten. Ze gaan hun baas echt missen als ze er niet zijn. Komen uit zichzelf met je spelen. Ik denk echt dat een hond veel meer van zijn baas houdt dan een kat. Ik ben ook van mening dat een kat zich niet hecht aan de baas, maar aan de omgeving.

Wat vinden jullie?

Mizora

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:56

Ik ben een echt hondenmens. Ik wil dat een loslopend beest gehoorzaamd, anders komt hij niet los. Katten zijn daar gewoon minder in. Hoewel ik een kat op zijn tijd wel leuk vindt. Ze binden ze ook echt wel aan een baas hoor. Maar zolang ik een kat niet de ruimte kan geven die hij verdient, zonder dat hij los loopt (van eigen terrein af), moet ik eerst een flinke woning of een boerderij hebben (bij boerderij mag hij af erg, dat is toch de polder).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:56

De kat wacht mij ook op als ik thuiskom :j en kroelt dolblij om benen heen. Ze miauwt enthousiast en 'praat' echt met je (komt ook door het ras). Als ze even de tuin is in geweest en ik doe de deur weer open, reageert ze alsof ze dagen lang weg is geweest :D
Ze loopt met je mee, kruipt naast je op de bank en knuffelt heerlijk. Voordeel is dat ik haar niet hoef uit te laten, alleen de deur open zetten is voldoende. (Kat komt erf niet af, ze vindt onze tuin al uitdagend genoeg :') ) onze kat haalt je op als je met haar moet spelen, ze geeft het aan. Net als ze aangeeft dat ze naar buiten moet. Als ik zeg; 'buiten?' Dan rent ze naar de deur als ze wil en anders blijft ze zitten (en ik ook haha)

Nadeel is wel dat de kat niet mee op vakantie kan en ze kiest haar eigen slaap plek uit -O-

Ik geloof dat geen enkel dier van een mens kan houden, dat begrip is voor mij weer te menselijk. Ze hechten waarde aan routine, veiligheid en de meesten ook aan aandacht.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-06-13 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Oenka

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:00

ja maar doet een kat dat niet alleen voor t eten?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:01

Hier ook een hondenmens. Heb niks tegen katten. Vind ze wel leuk. Maar bij een ander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:01

Oenka schreef:

Eten speelt bij elk dier een belangrijke rol; de hand die voert is sneller favoriet. Of het nou bij honden is, paarden, katten of zelfs kippen. Een hond leert men ook vaak zitten met een voer beloning in het begin immers, dieren zijn vrij goed omkoopbaar :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-06-13 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:02

Alle twee. Ik heb zelf meer een band met mijn kat dan met mijn hond. Al voel ik van mijn paard toch de meeste liefde terugkomen.

Je hebt echt een verkeerd beeld van katten! Al moet ik zeggen dat de meeste katten die ik ken, niet bepaald gericht zijn op hun baasje nee.
Mijn kat slaapt elke nacht bij mij. Komt ook heel vaak lekker bij me liggen als ik tv kijk of computer enz.

Hij is echt een kat uit duizenden en dat horen we altijd weer :j Ookal is het een echte buitenkat, die jaagt op de weilanden, ruzie maakt met de andere katten.

Hij komt als ik hem binnen roep. Hij is vaak waar ik ben. Hij leeft in twee huizen, bij ons en bij mijn oma (woont naast ons). Ik wissel het slapen af met thuis en bij mijn oma. Als ik niet thuis ben gaat hij naar mijn oma toe <3

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:02

vuurneon schreef:
Oenka schreef:

Eten speelt bij elk dier een belangrijke rol; de hand die voert is sneller favoriet. Of het nou bij honden is, paarden, katten of zelfs kippen.

:j

"Ohhhhh, mijn paard hinnikt naar me als hij me aan ziet komen lopen!!!!"
Haha, echt niet. Het paard hinnikt naar het eten wat je hem gaat geven :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:03

Ik kan niet kiezen. Heb zelf een berner en 2 katten. Maar heb met alle dieren een goede band. En als ik de hond uitlaat, dan lopen de katten mee. 1 kat loopt sowieso altijd achter mij aan. En word gek als ze niet bij mij kan zijn. Daarnaast maakt ze altijd wel geluid. En als ik verdrietig ben dan lig ik bedolven onder de dieren. Nee je kunt een kat idd niet zo trainen als een hond. Maar vind de karakters geweldig.

Mijn berner denkt dat hij een schoothond is. En is echt een clown

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:03

HorseTopShop schreef:
vuurneon schreef:

Eten speelt bij elk dier een belangrijke rol; de hand die voert is sneller favoriet. Of het nou bij honden is, paarden, katten of zelfs kippen.

Grappig, mijn paard hinnekt naar me maar ik geef hem nooit eten :D :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:04

Ik heb juist veel meer met katten. Die zijn lekker onafhankelijk en vinden het niet erg als je weg gaat, ze vermaken zich wel. Ik hou niet van dat afhankelijke van een hond.
Verder zijn ze wel gezellig, komen knuffelen en spelen. Zijn schoon op zichzelf en hoeven niet uitgelaten te worden.

Honden vind ik te afhankelijk, blaffen, stinken en sommige kwijlen. Maar vooral er gedrag dat ze de hele tijd achter je aan komen vind ik vervelend.
Vind hondjes wel lief hoor om mee te stoeien/spelen maar niet voor mij thuis

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:05

HorseTopShop schreef:
vuurneon schreef:

Zelfs naar voorbijgangers als ze maar regelmatig wat lekkers hebben gegeven _O-
Tijdens het rijden trok mijn pony ineens sterk naar 2 wandelaars toe, snapte er niets van! Totdat die man zei; ja, hij krijgt wel eens een pepermuntje als wij langslopen _O-
'Liefde' is te koop bij veel dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:05

Katten kunnen ook stinken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:06

love_western schreef:

Ligt net als bij honden vaak aan het voer inderdaad.

Maar een kat is wel schoner op zichzelf.

Wijslander

TS, ik moet bekennen dat ik je mening precies deel. Eigenlijk zie ik in alle soorten huisdieren wel iets leuks, maar katten? Natuurlijk ken ik wel exemplaren die best grappig, aanhalig of gewoon lief zijn, maar een klik zoals met honden zal ik er nooit mee krijgen denk ik. Als ik dan een kat zou moeten kiezen, zou het in ieder geval iets van formaat moeten zijn, een Maine Coon bijvoorbeeld. Die zijn dan nog wel gaaf!

Geryon

love_western schreef:

Oh de mijne komt vaak helemaal onder het gras en helemaal zwart thuis. Heerlijk vind ik dat! Maar hij moet eerst in bad voordat hij bij me in bed mag :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:07

Geryon schreef:
HorseTopShop schreef:

Snoepjes dan??? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:08

Elk dier is in principe zonde van het geld; want het kost altijd geld en tijd :Y)

(even los van de emotie natuurlijk).

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:09

Ik heb beide. En moet zeggen dat mijn kat net zo dol op mij is als mijn hond. Mijn kat is dan ook echt aan mij gehecht en niet zozeer aan zijn omgeving. Verhuizen doet hem dan ook niks. Ga ik naar de DA, kan ik hem gerust op schoot nemen en kroelen. Mee de bus in etc. allemaal geen probleem.

En als ik echt lang weg ben geweest (maandag als ik school heb) moet ik verplicht een half uurtje knuffelen, eerder laat hij me niet met rust. Ondanks dat hij wel gezelschap gehad heeft van mijn beste vriend.

Mijn hond is wat dat betreft eigenlijk een stuk onafhankelijker. Ik vind een hond leuker omdat je er meer mee kan doen. Zo doe ik behendigheid, gaat mee op visite en ik houd van wandelen dus kan af en toe lekker uren weg.
Mijn kat wilt ook best mee wandelen, maar heeft dan wat meer overtuiging nodig om verder weg te gaan :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:10

ik ben 100% hondenmens...

:)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:10

Mijn kat staat altijd te miauwen als ik thuis kom of wakker word 's ochtends en springt dan tegen je op net als een hond :+
Met vreemden heeft ze helemaal niks, die vind ze eng. :Y)
En dat beest voert hele gesprekken met je, leuk joh :')
Het is wel minder dat ze 's nachts aan de deur van mn kamer gaat krabben als ze naar me toe wilt.. :Y)

Tsja, honden.. Wel leuk voor een keertje, maar heb er verder niks mee.

Misschien speelt het ook wel mee dat ik mijn hele leven al katten heb gehad, en nooit honden. :j
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 01-06-13 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:12

HorseTopShop schreef:
Geryon schreef:

Snoepjes dan??? :=

Heb ik nooit :+

Hij vindt mijn aandacht gewoon leuk :D

Net als mijn kat die altijd ontzettend gaat miauwen als hij me ziet. Hem geef ik ook nooit iets :+

Het is gewoon een vorm van communicatie. Ze weten dat wij erop reageren. Als ik aan kom en ik roep mijn paard, komt hij aanlopen en krijg ik een hinnekje, als ik daarop reageer krijg ik nog een hinnekje etc. Precies hetzelfde met mijn kat. Maar bij het paard stopt het na 4x en met mijn kat een heel gesprek :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:14

Voordeel is ook van een kat; het vele gemiauw is niet de horen voor mijn buren, maar als hun hond blaft is dat een stuk harder en dat hoor ik wel gelijk.
(Zelfs het 'geschreeuw' van onze demente kat was door hun niet te horen)

Ik vind honden ook oké hoor; maar ik zie mijzelf niet 3 maal daags erachteraan lopen met een plastic zakje om de poep op te pakken :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-06-13 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:14

Mijn hond krijgt áltijd voer van mn vader, maar toch vindt ze mij het einde en mn vader maar net niks.. Ik geloof er niet zo in dat dieren alleen maar door eten reageren op hun baas. Mn paarden voer ik ook zelden of nooit maar zijn toch echt veel blijer om mij te zien dan de stalhouder :+ Sterker nog; mn merrie gaat samen met haar vriendinnetje los naar binnen omdat de mensen van stal ze niet te pakken krijgen, terwijl ze mij staat op te wachten bij het draad.

Ontopic; ik vind beide erg leuk, maar kan niet zonder hond. Zou heel graag ook een kat willen, maar mn moeder wil het niet. Voelt voor mij pas compleet als ik hond en kat heb :) Maar ben wel liever zonder kat dan zonder hond. Ik vind katten echt geweldig, zijn zo heerlijk onafhankelijk :D Een hond is dan toch wat meer echt een maatje in mijn beleving, denk dat ik daarom liever een hond heb dan een kat als ik moet kiezen, maar liefst dus allebei :P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:16

Je kunt net zo goed een band opbouwen met een kat als met een hond. Geloof me dat mijn katten altijd komen aanrennen en samen met mn honden vrolijk staan te wachten als ze horen dat ik thuis kom. ik word altijd al spinnend en miauwend begroet. Ook zo door de dag.
Ze zijn nieuwsgierig, lopen me net als de honden na door t huis en komen gezellig bij me liggen.

oke soms heb je een kat, maar evengoed heb je ze ook tussen de honden die NIET aanhankelijk is. Net zoals sommige paarden niet echt knuffelbeesten zijn. (ligt vaak ook aan de manier hoe ze zijn opgegroeit)

Katten stikken doorgaans helemaal niet en zijn erg school of ze moeten ergens doorheen gelopen hebben en ja de kattenbak stinkt, maar een hond ruik je net zo goed als ze net gepoept hebben. Enige verschil is dat honden buiten poepen en een kat indien ze binnen gehouden worden, binnen poepen.

Honden ruiken ook als ze ergens in gerold hebben, sowieso ruik je meestal andermans honden meer dan je eigen en als een hond nat is ruik je meestal echt goed de hondengeur.

Het grootste verschil vind ik tussen hond en kat is dat je een hond opvoed en een kat jou opvoed. Hier kan niet iedereen tegen.

Vaak als iemand zegt geen honden of kattenmens te zijn (maar wel van dieren houd en bv wel wat met 1 van de 2 heeft) hebben ze gewoon nooit een kat of hond gehad. Of net die ene die niet aanhankelijk is.
Wel heb ik btw gemerkt dat bij de honden teefjes vaak aanhankelijker zijn en bij de katten de katers juist.

Hoe dan ook, ik kies niet tussen kat en hond! ik wil zonder ze alle 2 niet.