Ervaringen hersenvliesontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Ervaringen hersenvliesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:39

Hoi iedereen.

Vanochtend hebben we slecht nieuws gehad van de DA. Indy heeft hersenvliesontsteking :(

Ze heeft een cortisone spuit gehad en krijgt vanaf morgen prednison.
Ze voelt zich vandaag al iets beter dankzij die spuit, maar loopt er nog erg verloren en lusteloos bij..

Als jullie ervaringen of tips hebben hoor ik het graag!

Ze krijgt in ieder geval geen eten meer vanaf de grond, want haar nek buigen doet pijn :(:) En ik heb een tuigje voor haar gekocht ipv halsband.

Het gaat om deze lieve schat:
Afbeelding

Tinkermuts

Re: Ervaringen hersenvliesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 05:26

Ik heb een whippet in de uitlaatservice die het heeft gehad toen hij nog geen een jaar was, ik weet niet hoe het precies zit maar hij is geopereerd aan zn koppie en heeft lange tijd aan de prednison gezeten, inmiddels is hij ruim twee, volledig hersteld en kan hij alles weer, moet wel eerlijk zeggen dat ik extra voorzichtig met hem ben en hij soms wat snel moe is nog.
Veel sterkte met je hondje.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:04

Mijn hond heeft het ook een aantal keer gehad. Srma (steroid responsive meningitis arteritis) heet het officieel. Ik heb ervoor gekomen om mijn hond niet op prednison te zetten, omdat je daarmee het immuunsysteem onderdrukt. Ik was veel te bang dat ze daardoor andere complicaties zou krijgen. Dus mijn hond is homeopathisch behandeld, zowel terwijl ze ziek was (zo'n vijf keer ziek geweest, telkens minder heftig als de keer ervoor) als tussen de 'aanvallen' door. Inmiddels is het een beresterke en gezonde hond van vier en heeft ze al jaren nergens meer last van!

Edit: hond heeft overigens wel pijnstilling gekregen wanneer zij ziek was!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:19

Bedankt voor de reacties!
Fijn om te horen dat die whippet is hersteld. Onze hond is ongeveer 1,5 week prednison voorgeschreven. Ik vond dat wel een beetje kort..

Wij gaan wel gewoon voor de traditionele behandeling. Ik heb verder geen ervaring met homeopatisch behandelen. Wel fijn om te horen dat je hond weer genezen is :j

Ik hebde fokker van haar ook een mailtje gestuurd. Die had gezegt dat ze het graag hoorde als er een hond uit het nestje ziek was. Hopelijk heeft zij ook nog wat tips.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:16

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:44

Onze oude man heeft het gehad toen hij een maand of 5 oud was. We waren net op tijd, veel injecties gehad en daarna nog langer pillen. Welke weet ik echt niet meer te lang geleden, het enige dat hij ervan blijvend heeft gekregen is zijn neiging tot onrustig blaffen en later nekartrose waarvan hij later eens een verlamde staart van heeft gehad. O ja en sinds die tijd eet hij iets van de grond af.

Maar hij houdt het er lang genoeg mee vol, het is nu bijna 15 jaar geleden dat hij het gehad heeft.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 23:59

De fokker heeft terug gemailt. Zoals ik al verwachtte zijn ze er gelijk achteraan gegaan.
Er is contact opgenomen met iemand van de fokcommissie.

Het gaat gelukkig al een stuk beter met haar! :)