Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Kady1 schreef:Ik ken persoonlijk een aantal mensen die bewust er voor kiezen om hun honden niet meer te laten enten omdat ze er ziek van worden.
En van Parvo gaan ze dood.
. Ik ent al mijn honden, ik heb gezien wat een ziekte kan. Kentaro schreef:Als ik de omschrijving van parvo lees, zou ik dat echt liever willen voorkomen dan proberen te genezen....![]()
Parvo wordt ook door een virus veroorzaakt. Dit virus geeft hele ernstige maagdarmklachten waarvan de opvallendste en bekendste de ernstige bloederige stinkende diarree is. Ook kan dit virus soms schade van de hartspier geven waardoor de dieren (soms jaren later) ernstige hartklachten kunnen krijgen.
Wanneer een hond parvo heeft is hij zeer besmettelijk voor andere honden en de zeer intensieve zorg moet dan ook onder strikte quarantaine gebeuren!!
Het parvo virus kan ook heel lang in de omgeving blijven bestaan, dus wanneer er bijvoorbeeld in het bos 'parvo-diarree' ligt, kan dit nog jaren voor besmettingen zorgen!!
Ook dit virus zien we het vaakst bij jonge dieren en sommige rassen zijn extra gevoelig (dobermann, rottweiler, Duitse herder)

Wij wonen nog een 500 meter van de grens en gaan vaak in het buitenland wandelen.