Mannetje of vrouwtje bij mn poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ssssuus

Mannetje of vrouwtje bij mn poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 09:04

Hoi bokkers,

Ik heb een poes van 2 jaar en wil er graag een kitten bij hebben. Poes is zelf nog ontzettend speels en ik denk dat het voor haar leuk is om er een vriendje bij te hebben.

Nu mijn vraag, wat zou 'beter' zijn? Een mannetje of een vrouwtje? Mijn is sowieso gesteriliseerd en ik zit ook niet te wachten op een nestje dus hij of zij word sowieso gesteriliseerd/ gecastreerd.

En hebben jullie evt nog tips over hoe ze te laten wennen aan elkaar? Ik ben me momenteel aan het inlezen maar tips zijn altijd welkom.

Ik hoef verder geen commentaar over waarom ik geen kat uit het asiel niet. Bvd.

Groetjes

Aartje

Re: Mannetje of vrouwtje bij mn poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:04

Ik zeg mannetje. Wij hebben hier ook een 'stelletje' gehad en dat is super leuk voor beide. Ik weet uit ervaring dat twee poezen flink kunnen botsen, net als twee katers.

Maar denk er wel aan dat zo'n jong katje veel stress opleverd voor je huidige poes. Het is volkome normaal als zede eerste week zich heel aanvallend opstelt. Ze zal blazen en misschien af en toe uithalen en erop afrennen om 'indruk' te maken. Natuurlijk moet dat niet uit de hand lopen, maar straf het vooral ook niet af. Dit is iets waar ze even door heen moeten. Zij moet wennen aan de nieuwe situatie en het kitten zal moeten leren zich in het begin onderdanig op te moeten stellen om 'dat plekje' in huis te verdienen.

Succes!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 10:09

Thnx aartje voor je reactie. Daar ben ik mij inderdaad van bewust

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:16

Ik zou eerder naar karakter kijken dan naar geslacht. Ik heb zelf 2 katers en die gaan super met elkaar. :j
Mijn moeder had een poes en een kater, die echt niets met elkaar hadden :n niet dat ze constant aan het vechten waren, maar het waren ook zeker geen maatjes... Inmiddels is die kater overleden en heeft ze een kitten (ook kater) in huis genomen. Ondanks het enorme leeftijdsverschil zijn de poes en deze kater echt maatjes :j samen slapen, spelen en elkaar wassen.

Heeft dus niet perse met geslacht te maken, karakter is minstens zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker! Kijk dus naar je huidige kat en bedenk of die behoefte heeft aan een wild speelmaatje of liever een wat rustiger, niet zo aanwezig of niet al te dominant katje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:22

http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=285815 alstu uit asiel, geholpen en wel, 12 weken als ze weg mogen, geent en gechipt ;)

Het kan dus wel. Verder idd niet kijken naar kater/poes maar naar karakters. Is jou poes leuk, lief, aardig en speels naar andere katten dan kan daar vrijwel alles bij. Is jou kat een dominant aanwezige kat zet er dan een rustig kitten naast. Juist in een asiel waar ze zeer veel kittens opvangen weet men vaak goed wat het karakter aanleg van een kitten is.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:13

Wij hebben 3 katten, 2 poezen en 1 kater. De kater en de jongste poes zijn echt vriendje-vriendinnetje.. Roepen elkaar als ze niet meer in een straal van 10 meter bij elkaar zijn, slapen samen enz. Terwijl onze oudste poes niks met ze heeft. Zowel niks met de poes als met de kater. Maakt elkaar dus niet zoveel.

Je moet natuurlijk zelf weten waar je de kitten weg haalt, ook mensen op mp moeten er vanaf, 2 van onze katten komen ook van mp.
Maar ik wil je er tóch op wijzen dat katten uit het asiel goedkoper zijn (vooral kittens) die worden op kosten van het asiel geholpen, zijn geënt, gechipt, ontwormd.. En de kittens van mp zijn dat vaak niet en dat kost meer dan een kitten uit het asiel. :)

Succes met het vinden van de juiste kitten. Erg leuk altijd die jonge beestjes! Helaas is ons huis vol..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:17

ik heb een poes van 2 en half jaar
en krijg per 20 juni een jong kitten poes erbij

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 12:28

Ik heb gekozen voor een katertje. Heb idd naar karakter gekeken en denk dat dit een goedekeus is! Hij komt bij mijn vriendin vandaan die een nestje heeft.