. Nu ligt alleen dus het hol overhoop, zijn 2 konijntjes naar dichtbij gevlucht en kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om dat zo te laten zonder te weten of dit goed gaat komen.Konijntjes zijn zeker een 10 centimeter lang, hebben de ogen open, huppelen en lopen en waren zelfs al aan het graven. Gaat moeder-konijn terugkomen en haar kinderen verzamelen of zijn deze mini-konijnen nu aan hun lot overgelaten? Ik heb ze niet met blote handen aangeraakt, maar eentje is dus wel in aanraking geweest met mijn hond. Als moeder-konijn niet terug gaat komen en ze zijn zeker nog niet oud genoeg om zichzelf te redden, dan vang ik ze nog liever zelf op om ze vervolgens weer los te laten of ik (laat) er nu humaan een einde aan te maken, zodat ze niet hoeven te lijden aan honger, dorst en kou
.Mijn broer (een jager) zegt dat moeder-konijn terug gaat komen en de jongen weer bij elkaar zal roepen, dus dat het prima in orde gaat komen met die beestjes, maar wilde het hier ook nog even vragen. Zijn er kenners die raad weten?
. Als ik had geweten dat er een konijnenhol zat had ik uiteraard wel ingegrepen.
. Het hol zelf heb ik maar met rust gelaten.