Hond denkt dat hij krant zindelijk moet zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Hond denkt dat hij krant zindelijk moet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 06:59

Hallo,

Wij hebben sinds anderhalf jaar een labrador van inmiddels 12 jaar oud. Dit jaar is er een chihuahua pup bij gekomen.
De chihuahua is krant zindelijk en begint steeds meer buiten te doen, voor de zekerheid hebben we nog een krant binnen liggen waar hij ook nog gebruik van maakt. Echter sinds de laatste weken begint onze labrador ook over de krant heen te plassen.
Het maakt niet uit als hij net buiten is geweest.
Vanmorgen was het weer zo ver, ik had ze net eten gegeven, ging zelf even naar de wc en toen ik terug kwam stond ik met mijn blote voetjes weer eens heerlijk in de zeik van de labrador. Enig verschil is dat de labrador in 1x evenveel produceert als de chihuahua in 1 week en dat kan een krant natuurlijk nooit aan met als gevolg dat het door mijn hele woonkamer ligt en het laminaat onderhand bol begint te staan.

Iemand een oplossing??? Wordt er onderhand hopeloos van.

o0eefje0o

Re: Hond denkt dat hij krant zindelijk moet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:02

je chihuahua zo snel mogelijk ook van die krant af halen. erg consequent na buiten gaan met ze en doet 1 van de 2 het binnen straffen en buiten zetten meteen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:09

idd weg die krant. Krantzindelijk maken is namelijk sowieso al niet handig. Je zal maar per ongeluk een krant even uit je handen leggen. Voor fokkers is het ideaal in de puppenren. Deels slaap en speel plaats en deels (kranten dus) poep/plas plaats. Daar is niet aan te ontkomen als je een nest puppen hebt. Echter als nieuwe eigenaar zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.

Gewoon op tijd buiten zetten en goed op de pup letten. Als hij moet naar buiten gaan en tja er gebeuren dan wel eens ongelukjes maar een ongelukje van een chi is nog niet zo erg als een zeikende labrador op een krant. Het is sneller aan geleerd dan af geleerd.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:27

Weg die krant. Persoonlijk vind ik dat sowieso een onnozel tussenstapje.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:36

Het is trouwens wel logisch dat je eigen hond dit doet, het heeft namelijk nogal wat gevolgen voor de dominantiestructuur tussen de honden. Als het jonge ding wel binnen mag markeren (en dat is plassen) dan mag de oude (vermoedeljk de dominante) dat niet over zijn kant laten gaan. Je kunt hem er dus ook eigenlijk niet voor straffen zonder het dier erg in de war te brengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:39

als je puppy al grotendeels buiten zindelijk is, is het onhandig om het weer ''naar binnen te verplaatsen'' dan doe je als het ware een stap terug aan waar je nu al bent... hebben wij toendertijd met onze puppy heel even overwogen, om ook een krant binnen te leggen, maar toch gauw van dat idee afgestapt!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:40

troi schreef:
Het is trouwens wel logisch dat je eigen hond dit doet, het heeft namelijk nogal wat gevolgen voor de dominantiestructuur tussen de honden. Als het jonge ding wel binnen mag markeren (en dat is plassen) dan mag de oude (vermoedeljk de dominante) dat niet over zijn kant laten gaan. Je kunt hem er dus ook eigenlijk niet voor straffen zonder het dier erg in de war te brengen..

hier ben ik het mee eens!
het is niet eerlijk om de oudere hond hier voor te straffen..

probeer zo snel mogelijk te zorgen dat de kleine hond ook alleen nog maar buiten plast dan ben je van het probleem af.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:44

Ik begrijp het hele krant verhaal zo wie zo niet. Je schrijft dat je sinds dit jaar een pup erbij heb.. hoe lang is dat als ik vragen mag? Ik heb nl ook net een kruising chi/jack en die heeft af en toe een ongelukje maar met een krant.. is het alleen maar dubbel iets af/aan leren.
Aan de andere kant, je oudje zou ook wel eens een beetje in de war kunnen worden. 12 jaar toch al?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:56

Wat de rest ook zegt: weg die krant.
Wij hebben ook een chihuahua, die hebben we nooit op welke krant/mat dan ook gelaten.
Is toch ook helemaal niet handig, gaan ze eerst dat leren en dan moeten ze dat weer afleren.
Wij hebben onze kleden en matten opgerold en weggelegd (onder de kleine tafel in woonkamer, droogloopmat bij de achterdeur enzo) en de pup gewoon vanaf dag 1 tig keer per dag naar buiten gedaan.
Gewoon iedere keer na het eten, slapen, spelen, wakker worden e.d.

Ik snap de toegevoegde waarde van op een krant plassen niet, hopelijk krijg je t snel afgeleerd :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:39

Ik ben het ook volledig met Troi eens het is niet eerlijk als een jong ding wel binnen zijn geur mag afzetten maar de oudere hond die er al woonde mag dat dan niet? Nee gooi die krant het huis uit en neem wat meer buitenplas initiatief :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:25

Als je je chi gewoon buiten zindelijk wilt hebben dan idd je krant weghalen. Zelf heb ik een krantzindelijke chi maar met opzet (ik durf in het donker niet naar buiten dus dan gaat ze op de bak, krant ligt in een lege onderbak tegen lekken)
voor buiten zindelijk maken is het hele kranten gedoe soms verwarrend.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:24

o0eefje0o schreef:
je chihuahua zo snel mogelijk ook van die krant af halen. erg consequent na buiten gaan met ze en doet 1 van de 2 het binnen straffen en buiten zetten meteen

Waarom zou je in vredesnaam een pup straffen voor het feit dat hij krantzindelijk is gemaakt en nog niet weet dat hij al zijn behoeftes eigenlijk buiten moet doen en een volwassen hond straffen omdat hij simpelweg markeert op zijn territorium, omdat de pup het ook mag.

Niet straffen dus

Gewoon krant eruit, pup vaker naar buiten en voorkomen dat de pup binnen zijn/haar behoefte doet. Grote kans dat je volwassen hond ook weer gewoon alleen maar buiten zijn behoeftes doet.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:38

Mijn buren hebben de krantfase ook te lang door getrokken.. die beesten kakken nog steeds op de mat. Weg ermee dus :)