Nu er nog maar 2 kipjes in het hok zitten (de vriendinnen zijn gesneuveld door ouderdom), begint het toch wel heel erg te kriebelen om weer kipjes erbij te nemen. Ik vind het onwijs gezellig om 's ochtends door de dames begroet te worden, ze dolblij zien worden als ik weer aankom met de meelwormen en vooruit dat ze af en toe een eitje produceren is ook wel heel tof. Maar 2 kipjes vind ik ook zo weinig en voor de dames lijkt mij het ook wel zo gezellig dat ze weer met z'n vieren zijn.
Wat is verstandig? Kan ik ook kuikens erbij zetten (want het lijkt mij onwijs leuk om handtamme dieren te krijgen. Deze huidige dames wensen niet betast te worden
) Welk ras is vrij rustig en wordt niet echt groot (en is ook makkelijk eraan te komen)? Hoe introduceer ik de nieuwe dames? (De vorige keren heb ik ze gewoon erbij in het hok gezet, maar is dat met kuikens ook wel veilig?)
Kipjes kan je tam kopen van mensen die ze zo houden of al wat oudere kuikens waarbij het geslacht duidelijk is, als je niet echt grote kippen wil kan je ook kriel nemen, zoals bijvoorbeeld de Wyandotte kriel die hebben een heel mooie maat 
vooral omdat de kuikens gelijk erg onderdanig zijn (nu hebben wij ook nog maar 2 kippen over dus de pikorde is zo klaar wat dat betreft ).