Marley (Labrador x Pitbull)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Marley (Labrador x Pitbull)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 11:29

Sinds gister ben ik het nieuwe baasje van Marley.
Een hele gekke drukke lompe maar vooral lieve hond!

Ik zag hem op marktplaat staan, zijn baasje had geen tijd meer voor hem.
En ik was op slag verliefd!
Gister kwam de dame met de hond kijken en kennis maken.
Na overleg met mijn vriend hebben we besloten dat hij bij ons een thuis zou krijgen en 2 uurtjes later was hij er weer!

Jaaman!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mn schapenvel is erg geliefd :+
Afbeelding

Graag zou ik ook wat advies willen hebben :)

Nou ben ik opgegroeid met honden dus ik weet er wel het een en ander van ;)
Alleen hebben wij thuis altijd herders gehad, dus kwa karakter eigenschappen is dit best wel andere koek!

Marley is erg eigenwijs en extreem aanhankelijk.
Nou komt dat imo ogen gewoon door de nieuwe situatie.
Hij is ook flink aan het uitproberen en van een correctie is hij eigenlijk niet echt onder de indruk en maakt er een spelletje van.
Zo willen wij niet dat hij op de bank komt en armen en benen van mensen zijn geen speelgoed.

Als hij nu iets doet wat niet mag zeg ik duidelijk nee of laag etc.
Maar hier doet hij weinig mee, als ik hem daarbij dan ook bij zn nekvel pak ziet hij dit als spelen en word hij dus helemaal blij en druk.

Hoe zou ik hem beter kunnen corrigeren?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:42

Jammer dat je op zijn uiterlijk gevallen bent voordat je je in het karakter verdiept hebt. Nu loopt de hond risico niet te bevallen met alle gevolgen van dien ........

Maar consequent blijven als hij zijn afleidingsmanoevres aanboort en zo snel mogelijk op cursus. Het is een pracht dier om te zien :j

Jilletje

Re: Marley (Labrador x Pitbull)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 11:45

Nou ik ben zeker niet alleen op het uiterlijk gevallen ;)

Hij bevalt prima!
Ik vraag alleen wat advies over het geven van een correctie.

Verder luisterd hij prima, niks op aan te merken.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:56

wat een leuke hond..

iedere hond pubber wel eens of het nou een herder of een pitbull is..
ook zoekt iedere hond de grenzen op zeker als hij in een nieuwe toestand komt.!

ik zal zeker nu al consuqent zijn want ook al kan hij nu zijn baasje missen maakt hij toch overal snel misbruik van. (aangezien de meeste dieren vrienden dan denken aah maar hij mist zijn baasje ''dus kom maar op de bank''

nu dus al niet toelaten.. als hij in zn nekvel dus iets van spel ziet dan een andere aanraking,
denk aan dogwhisper 2 vingers in de zij ''prikken'' of op de borst natuurlijk wel op een diervriendelijke manier..

igg succes hoop dat hij zn eigen snel thuis voelt.!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:00

vind het weer zo flauw dat er gelijkt gezegd word: jammer dat je voor zn uiterlijk bent gevallen.

Als je later kinderen neemt weet je sowieso ook al dat je vragen gaat hebben. en met een hond is dat net zo!

hele leuke hond, als hij dat doet zou ik m echt naar beneden drukken. desnoods op zn rug neerleggen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 12:12

Die van the dogwhisperer had ik nog niet aan gedacht! Wel een goeie idd!!!

En tsja, als je een kind adopteerd weet je toch ook niet het precieze. karakter??? Dat is altijd maar even afwachten!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:16

Leuke hond TS.

Pak de hond alleen niet in zijn nekvel om hem te straffen. Nergens voor nodig en geen juist manier van corrigeren. Ook dat gekke prikken alla CM lekker weg houden van je opvoeding! CM heeft zeker ook goede ding wat betreft je uitstraling naar hond, de rust en consequentie, maar het straffen moet je absoluut niet zelf toepassen.
Belangrijk is is dat je niet alleen weet om juist te corrigeren mocht dit nodig zijn, maar dat je in het totaalplaatje een leider voor je hond bent. Dit slaat vooral op duidelijkheid en consequentie naar je hond.
Wil je dat je hond iets niet doet? Bedenkt dan eerst wat je WEL wilt dat je hond doet. Veel hondenbaasjes zijn erg goed om dingen af te straffen, maar zijn niet duidelijk voor de hond wat ze dan wel van hem verwachten.
Verder zou ik wel op cursus gaan. Hierdoor werk je aan de band met je hond, kan je terecht met vragen als je deze hebt en is je hond in contact met andere honden (zeker niet onbelangrijk gezien de kruising).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:45

Het feit dat hier honden met kinderen vergeleken worden doet mij twijfelen aan de kennis van honden bij eigenaar en enkele anderen. Maar ik zal dan maar aannemen dat nieuwe eigenaars voor het totaalplaatje gevallen zijn en niet voor uiterlijk en/of zielig bijbehorend verhaal? Twee uur nadat ze hond gezien hadden was de hond al in het bezit (en daar zat reistijd van vorige eigenaar bij in)

Is er een mogelijkheid van snel toegang tot cursus bij je in de buurt Jilletje?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:00

Ik raak mijn hond ook niet aan bij een correctie idd. Die kan ook veel te 'enthousiast' in zijn spel worden.
Als ik hem dan aanraak geeft hem dat 'teveel prikkels' en hij maakt er dan helemaal een potje van. :D

Ik geef korte correcties met mijn stem of ik rammel met mijn sleutel of de slipketting. Nu is het maar net wat de hond geleerd heeft natuurlijk. Voor mijn hond is dit het signaal dat het echt over is.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:08

Pfff slimmerik......blablabla
Erg makkelijk om zo te oordelen achter een scherm.

De vorige eigenaar woont n dorp verderop, de reistijd was 10minuten.....

En hij werd niet voor niks weg gedaan, zij wilde er simpelwel asap vanaf.
Dus zo gek is het allemaal niet.

Ik heb zn speeltjes (3stuks) een naam gegeven dus als hij weer richting armen en benen gaat om te spelen wil ik hem juist stimuleren om een speeltje te pakken.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:34

ach wat een leuke combinatie! mooie hond! <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:26

als je de band met je hond wil verslechteren, lekker ala CM doen.. dit is helemaal nergens voor nodig en al helemaaaal niet op zijn rug gooien!! gaat echt helemaal nergens over -O-
ik zou je willen adviseren naar een goede hondenschool te gaan die ook kennis hebben wbt gedrag, waar woon je precies?
er bestaan ook heel veel leuke boeken :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:45

succes!!!

Je hebt je verdiept in karakter en niet alleen in het mooie uiterlijk toch?

Dan weet je vast het karakter van een labrador en van een stafford en dan kan je dus dit verwachten. Een prettig of minder prettig gestoorde hond. Bomvol energie die overal wel wat in ziet en die zeer moeilijk te corrigeren is. Niet snel ergens van onder de indruk en steeds opnieuw proberen. Met kracht meting ga jij niet winnen. Je moet winnen omdat hij jou wil gehoorzamen omdat daar wat tegenover staat. Het zijn slimme en fanatieke honden. Beide rassen en oersterk ook.

Let er wel op dat een stafford heel makkelijk onzeker zijn naar andere honden en deze onzekerheid verbloemen door niet af te wachten maar tot aanval over te gaan. Gezien de foto's is deze hond wel erg zelfverzekerd maar dit kan goed schijn zijn. Let hier op!!

Mijn advies is hem leren dat hij wat lekkers krijgt als hij luisterd en dus positief gaan trainen. Gaat hij op de bank? 'laag!' en hand bij zijn neus en van de bank af draaien. Gaat hij naast de bank op 4 poten staan dan 'braaf, laag, goed zo laag' het laag benadrukken en belonen dat hij het doet. Geef hem daarna het commando dat hij op zijn kussen moet gaan liggen als hij dat commando kent tenminste.
Ook weer belonen dat hij gaat. Jij gaat ook werken omdat je daar geld voor krijgt. HIj werkt voor jou omdat hij daar wat lekkers voor krijgt.

Echter wel op letten dat het geen spelletje gaat worden. Dus dat hij op de bank gaat staan om te maken dat jij 'laag' zegt en hij weer wat lekkres krijgt. In het begin 100% belonen als hij iets goed doet en daarna de beloning af bouwen. moet hij 'plaats' en hij gaat er steeds vanaf dan gewoon terug sturen. Echter dit niet elke keer belonen want dan ga je een jojo effect krijgen natuurlijk ;)

En zo snel mogelijk een cursus met hem beginnen. Dan leer je elkaar begrijpen. Elke hond is weer anders en qua karakter is deze kruising niet te vergelijken met een herder.

CM? Laat CM lekker CM en blijf jij lekker jezelf. Je bent CM niet, je kan hem niet na doen want als je niet zo kan timen en aan voelen als hij kan dan gaat het zeker fout. Het gaat bij hem al vaak genoeg fout en hij adviseerd ook met klem!! doe dit NIETT na. Dat doet hij niet voor niets.
Vorige week kwam ik mensen tegen met een hondje dat uit viel naar mijn hond. Ze gingen met 3 man tekeer tegen die hond. 1 corrigeerde aan de slipketting, 1 ging verbaal (schreeuwen dus) tekeer tegen de hond en 1 ging in de zij prikken en 'tsst' 'tsst' 'tsst' zeggen. Uiteindelijk werd de hond zo belemmerd in zijn doen dat hij het engiste deed wat hij kon doen en dat was pakken dat hij pakken kon en dat was de prikkende man............ Alla CM maar ze snapten duidelijk niet exact hoe het moest...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:03

Bedankt voor je advies!!! :D

Ik heb bewust gekozen voor een energieker karakter, zodat ik ook word 'gedwongen' om actiever te zijn.

Onzekerheden heb ik nog niet ontdekt bij hem, hij is erg sociaal tegen andere honden en de buurtkinderen vind hij ook erg leuk om mee te kroelen.

Zodra hij laag is krijgt hij een overload aan liefde en beloon hem met mijn stem, koekjes ben ik wat voorzichtig mee omdat ik hem wat aan de vette kant vind.

Die strijd met kracht ga ik niet met hem aan idd. Hij heeft een touw waar hij helemaal gek mee is maar zodra hij er mee wilt gaan trekken vraag ik 'los' wat hij ook braaf doet.
Dan laat ik hem eerst zitten en dan mag hij het touw weer terug.
Dan gooit hij hem weer de hele kamer door en is hij er ook zoet mee.

Zijn plek moet hij nog even wennen dat dat zijn plek is, ik vermoed dat hij dit voorheen niet heeft gehad.

Zodra hij klaar is met een van zijn speelgoedjes leg ik deze daar neer en als we weg of naar bed gaan sturen we hem ook naar zn plek en dan krijgt hij wel een koekje.

Het CM ben ik ook niet mee bezig, dat is imo echt voor de wat diepere problemen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:07

Wat een ontzettend leuke hond!! <3 En wat correctie betreft: Hij zit waarschijnlijk gewoon in de uitprobeer-fase, dus gewoon consequent blijven, en je grenzen duidelijk aan blijven geven, dan komt het vast helemaal goed met jullie :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:47

wat leuk, gefeliciteerd en veel plezier samen!