Een vraag over een zwaan die niet meer op het nest zit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Een vraag over een zwaan die niet meer op het nest zit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 08:50

Hoi
Een zwaan zat enige tijd op het nest en had 5 eieren.
Eergisteren zag ik dat de zwaan niet meer op het nest zat en ik zag een klein gaatje in 1 van de 5 eieren.
Gisteren ging ik weer even kijken en zat er weer geen zwaan op het nest en leek alsof er 2 eieren weg waren.
Is de zwaan klaar daar? Het lijkt mij dat als ze eenmaal van het nest af zijn, ze de kleintjes niet meer uit kunnen broeden toch?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Een vraag over een zwaan die niet meer op het nest zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:54

Ik weet niet of de zwaan klaar is maar ik zou even de dierenambulance bellen dan kunnen zij een kijkje nemen en handelen indien nodig.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:16

Misschien wordt de zwaan wel teveel gestoord. Als jij al zovaak gaat kijken en andere mensen dat ook doen. Dan heeft de zwaan geen rust en zal ze het nest verlaten.

Waar ik op school zit daar tegenover ligt ook een grote vijver, daar zit nu ook een zwaan te broeden. School heeft er linten gespannen dat niemand er naartoe gaat. Niet dat wij dat doen, maar de buurtbewoners misschien wel.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 10:51

Zover ik weet heeft de zwaan gewoon zijn rust.
Hij zit onder aan het begin van de sloot. ( ze zijn niet te zien als je het niet weet en ook niet aan de kant van de weg want daar zit eerst weiland voor)
Er zit wel een hek waar de paarden (2) door heen gaan als ze binnen en buiten worden gezet.
Ik pak mijn pony altijd bij het andere hek omdat ik bang ben voor zwanen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:23

Zag vanmiddag wederom dat de zwaan er niet op zat. Ik zag dat er 1 ei kapot naast het nest lag, een stuk schil. Misschien hebben roofvogels ze gepakt? Hoewel ze best goed verschuild liggen onderaan bij de sloot en ook een boom die er soort van over heen hangt.