Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:27

Daar ben ik wel eens benieuwd naar.
Wij hebben een boerenfox van 10 maanden oud. Zij kreeg tot voor kort puppybrokjes van Royal Canin. Omdat dit erg kostbaar voer is ben ik overgestapt op adult ( in overleg met da ) brokken van Fokker. Ik betaal daarvoor voor een zak van 20 kilo 30 euro. Met da ook overlegd of fokker een goed merk is en dat was een prima merk. Zij krijgt geen nat voer omdat ze hier erg van gaat stinken. Wel krijgt ze eens wat lekker wat ikzelf eet :Y) en natuurlijk botten enzo.
Overigens kan ik een bakje gevuld met brokken gewoon laten staan en hoef geen voederbeurten te geven. Zijn eet niet in een keer al haar brokken op ( dit zijn mijn eerdere ervaringen overigens ook ).
Wij gaan om de zoveel tijd naar puppyconsult bij de da en ze ziet er altijd uitstekend! uit. Mooie glans etc :)

Hoe doen jullie dat?

Caira

Re: Wat en welk merk voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:58

ik voer smuldier

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:03

Onze hond is voor veel soorten voer overgevoelig.. We hebben hem een tijdje op volledige vleesvoeding
gezet, maar omdat hij moeite heeft met het legen van de anaalklieren zijn we daarmee gestopt (ontlasting was wel stevig, maar niet stevig genoeg). Uiteindelijk zijn we uitgekomen op Barca brokken. Hij heeft nu hele compacte ontlasting, is goed op gewicht en zijn vacht glanst als nooit tevoren. Ook vind hij de brokken erg lekker! En dat terwijl het best een lastige eter is..

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:09

Wij voeren Specific large en giant breed nu adult , we zijn er mee begonnen toen de jongste als pup erge last van groeipijnen had.... ze doen het er super op, maar dat mag ook wel voor een 14kg zak betaal ik 61 euries! Zeg wel eens onze honden eten gouden brokjes :Y)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:16

mijn hond eet kjens. Heb zoveel geprobeert qua kvv en brokken om gek van te worden..
Kvv carninbest,smuldier en farmfood gaf hij paar keer in de week gal over en bleef maar likken en slikken van de misselijkheid..

Daarna Orijen en Acana gevoerd (super duur voer) kreeg daar slappe ontlasting van wat zich uitte in overvulde anaalkliertjes..hij vond dit ook niet echt smakelijk..Farmfood ook geprobeerd maar begon ook gal te spugen.

Op dit moment eet hij Kjens waarbij hij goed in zijn vel zit en het belangrijkste dat hij anaalvocht mee poept en dus geen last meer heeft van zijn anaalkliertjes !
Ook vind hij dit smakelijk ..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:24

Onze hond met gevoelige maag/allergie krijgt Support van CaroCroc (op advies van de dierenarts),
eerder kreeg hij altijd de gewone variant van CaroCroc maar hij liet vreselijke scheten, nu is dat
gelukkig over! :D Het is overigens een bijna 5-jarige herderkruising van in de 30 kilo. We betalen
ongeveer 50 euro voor 15 kilo en hij krijgt twee keer per dag twee à tweeënhalf bekertje.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:34

Toevallig vandaag een nieuwe zak voer gekocht van First Class. Doet 'ie ongeveer anderhalf maand over en kost 38,95 als het goed is (12 kilo dacht ik?).

Dit is nu de 2e zak en was er in 1e instantie niet zo over te spreken. Hond heeft best wat meer jeuk dan bij de andere brok en zijn vacht ziet er anders uit dan anders. Maar de verkoopster (tevens stagebegeleidster geweest) zei dat het wel 40 tot 60 dagen kan duren voor de afvalstoffen van de vorige brok eruit gewerkt zijn, dus ik probeer nog 1 zak. Kwalitatief schijnt het een goede brok te zijn en ga voorlopig maar op de kundigheid van mijn stagebegeleidster af. Mocht het na een aantal weken niet beter zijn, kijk ik gewoon weer naar een andere (niet belachelijk dure) brok.

Heb een labrador van rond de 30 kilo en hij krijgt 2 mokken vol op een dag. 'S morgens 1 mok en 's avonds. Het lijkt verdraaid weinig (is zo'n 300 gram) maar hij blijft super goed op gewicht :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:38

mijn hond krijgt tinlo barfmenu.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:41

Mijn 2 Ridgebacks krijgen kvv, Carnibest en Lotgering. Mijn jongste Ridgeback is nu 18 weken en zit vanaf de 7.5 week op de kvv. Hij groeit supermooi gelijkmatig op, glimt en vol energie!
Mijn 7 jarig teefje zit nu zo'n 3 maanden op de kvv en doet het er uitstekend op. Ben erg tevreden over het vers vlees voeren. De pup eet 1200 gram en de volwassen teef 600 gram per dag.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:42

Mijn Chihuahua van bijna 1,5 jaar en 3 kilo krijgt lotgering en tinlo.
Hij krijgt iets meer als dat eigenlijk volgens de richtlijnen zou hoeven maar hij beweegt erg veel en heeft een prachtige taille.
Ribben zijn super makkelijk te voelen, overtollig spek zit er niet op en hij glanst als een spiegeltje.
Omdat hij erg kieskeurig is krijgt hij eigenlijk nooit tussendoortjes. Wel krijgt hij dingen als runderhuid, mergpijpen e.d om op te kluiven.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 25-05-13 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 15:43

Mijn honden krijgen Darf (biologisch kvv) ben er heel tevreden over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:00

mij honden krijgen vers vlees,zowel kvv als hele stukken vlees ( paard,koe,schaap,geit)van de slachter,of bv eend/kipkarkassen hier uit de supermarkt...

Anoniem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:51

Wij hebben heel erg problemen gehad met voeren van max,
hij lust namelijk geen royal canin of eukenuba.
Toen heb ik verschillende merken geprobeerd,
en dat was allemaal niks (allergische reacties, diarree, niet willen eten en al die ellende)

Tot ik via de jachttraining een tip kreeg van Denkadog,
dit ben ik gaan proberen en dat vind hij helemaal geweldig.
Hij ziet er beregoed uit, tanden zijn prachtig wit en schoon, hij vind het heerlijk, vacht glanst..
het is voor max echt hét perfecte voer.
Ik voer dus denkadog, en dan de exclusieve speciaal voor werkhonden
(Bestel ik één keer in de zoveel weken)
Het is duur, maar het werkt zo goed dat ik het niet zo erg vind, en ik doe er ook lang mee gelukkig :D

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:56

Ik heb twee hondjes en ook allerlei brok geprobeerd. Als beste keus ben ik uitgekomen bij de brok van de Aldi, de Baldo brok in zakjes van volgens mij 3 kg. Hun vacht glanst, ze stinken niet uit hun bek en hun poepjes zijn goed van kleur.
Laatst bijgewerkt door Bontfire op 25-05-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:57

Mijn Chihuahua kreeg bij de fokster al Eukanuba en nu nog. 1 voordeel dat mijn overbuurman bij Iams werkt :D

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 16:58

Jemig lees hier toch wel problemen bij honden zoals darm problemen en overgeven van gal. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij honden van mij, ook bij onze nieuwste aanwinst van 10 maanden niet. Komen veel merken voorbij.

kimmie, zo jouw hond heeft t goed voorelkaar. En dat is dan gewoon rauw neem ik aan?

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:00

bonzo ,

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:03

Ik heb ooit eens gehoord dat bonzo niet al te best zou zijn? Zou teveel zouten bevatten. Ik gaf mijn vorige hond ook wel eens bonzo maar ben toen daarom op ander voer over gestapt

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:05

Royal Canin, weet niet zo welke..
En af en toe iets lekkers :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:05

oenka,ja alles is rauw.. :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:06

Bonzo junior mini met blikje, en af en toe smuldier rauw vlees of pens.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:06

Onze hond heeft ook weleens Bonzo gehad, die ging me toch stinken van dat voer (vacht, uit zijn bek en vieze scheten)!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:08

De goedkoopste brok van de boerenbond, :=

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:10

Wij geven Dog Lovers Gold. Kwalitatief goed voer voor de prijs die je betaald en hij doet het er goed op.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:10

Onze hond krijgt 'Prins'.
Dat hebben we op aanraden van de dierenarts gedaan, omdat onze hond overgevoelig is voor eiwitten.
Van ander voer krijgt hij jeuk, maar met dit voer heeft hij daar gelukkig geen last van!