Dit artikel staat in De Telegraaf.
Staatbosbeheer gaat in een aantal gebieden verbieden dat mensen meer dan 3 honden tegelijk uitlaten, omdat sommige mensen zich geïntimideerd voelen door grote groepen honden van de uitlaatservice.
Dit vind ik een lastige.
Want ik snap best dat sommige mensen het eng vinden als er 10 honden tegelijk komen aanrennen, maar het zijn meestal eerder de mensen die bang zijn dan de honden.
Maar mijn honden vinden het juist gezellig als er zo'n grote groep potentiele speelkameraden aan komt rennen.
Maar nu worden uitlaatservices geweerd, omdat sommige mensen bang zijn. Terwijl het juist voor de honden van de uitlaatservice een uitkomst is, als ze overdag worden uitgelaten. Nu worden deze honden gedwongen om thuis te blijven overdag, na klachten van hondenmensen.
Wij mogen met de koets ook niet in het Amsterdamse Bos rijden, omdat ruiters geklaagd hebben dat hun paarden bang zijn voor koetsen. Ook hier geldt dat het meestal de ruiters zijn die bang zijn en de paarden niet.
Het Amsterdamse Bos heeft geweldige menpaden, en wij mogen daar niet rijden omdat ruiters klagen. Dat is zuur, dat je door paardenmensen geweerd wordt. Daar balen wij van, want er is al zo weinig ruimte om fijn te rijden in de randstad met de koets.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
simpele oplossing en fijner voor de "particulieren" die fijn met hun hond van hetzelfde gebied willen genieten 
Helaas zijn paarden aanspanningen niet gewend en zijn ze er vaak bijzonder angstig voor. Als er dan 15 onervaren kinderen een buitenrit maken kunnen ze de paarden niet onder controle houden en dat loopt dus fout....
Wij hebben zelf thuis 4 honden.. Ik snap de regeling wel maar 3 vind ik een beetje overdreven..