Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:Geen stress ben ik het niet mee eens. Dier uit dat topic wordt in een kussensloop gestopt, lijkt me niet echt stressvrij.
Als iemand het echt kundig kan doen, tja, waarom niet. Inslapen behelst altijd een stressmoment. Of je dat nu wilt of niet. Naar de DA hoeft niet per definitie eng of naar te zijn. Dat zijn allemaal aannames in mijn ogen.
Kijk naar de situatie en naar wat jij zelf kunt en maak op basis daarvan een beslissing, vind ik.
Pauline schreef:Geen stress ben ik het niet mee eens. Dier uit dat topic wordt in een kussensloop gestopt, lijkt me niet echt stressvrij.
Als iemand het echt kundig kan doen, tja, waarom niet. Inslapen behelst altijd een stressmoment. Of je dat nu wilt of niet. Naar de DA hoeft niet per definitie eng of naar te zijn. Dat zijn allemaal aannames in mijn ogen.
Kijk naar de situatie en naar wat jij zelf kunt en maak op basis daarvan een beslissing, vind ik.
carr_friesje schreef:Voor:
- scheelt een hoop geld
karuna schreef:Als het moet en er is nood bij heb je geen keus. Helaas heb ik zo twee kuikentjes en een aantal vissen moeten helpen met sterven. Niet leuk maar wel noodzaak.
Kleinere vissen gaan de vriezer in in een bakje water. Alleen een aantal grotere die al stervende waren moest ik wel doden. Dat valt nog tegen om snel te doen. En stressloos kan het niet omdat je ze het water uit moet halen. Maar dan goede scherpe schep of een heel flinke zwiep met het net op de stenen op zich vrij snel en zeker binnen de 30 seconden gelukkig.
Meer nog niet bij de hand gehad gelukkig. Of ze zijn zelf doodgegaan of de dierenarts heeft ze geholpen.
Pauline schreef:Tja je kunt flauw doen over die drie seconden..waar het mij om gaat is dat inslapen gewoon niet zonder stress verloopt dan. Overigens had ik in die situatie wel hetzelfde gedaan hoor. Dat is dus geen verwijt, alleen is het een utopie om te denken dat dat zonder angst verloopt.
In mijn beleving kan dat alleen als je weet wat je doet en met een snelle beweging ( nek omdraaien vogel) er een einde aan maakt.
MirandaNH schreef:Zolang je je dier goed vervoerd (in een transportkooitje, fleece dekens erin met wat lekkers) is er niks aan de hand.