Bij deze hoop ik dat mensen een idee hebben want ik weet het even niet zo goed.
Een paar huizen verderop hebben ze een konijn, maar ''Flappie'' ontsnapt dus telkens en komt hier tafelen bij mijn konijnen.
Nu hebben we al tig keer een briefje in de bus gegooid, en komen ze Flappie dus weer halen.
Of ik breng Flappie zelf terug.. Maar wij zijn er wel een beetje klaar mee.
Het hok is zo'n driehoekige ren, en dan hebben ze aluminium prikhekjes los staan om de boel af te sluiten wat het konijn zo wegschuift.
Ik heb al eens gezegd dat er iets stevigers moet komen, maar ze zijn gewoon niet zo slim hebben wij de indruk.
Dit blok huizen is gebouwd in het rond, met één uitgang.
Nu komt het dier telkens hier heen, hoopvol wachtend tot wij het hok open doen voor hem/haar en dan gaat Flappie er zelf in.
Volgende keer vind het dier wel zelf de uitgang, of ziet een kat er een lekker maaltje in wat ik zielig vind.
De dierenambulance heb ik geen hoge dunk van hier in de omgeving, maar het dier maar op laten halen door de dierenambulance vind ik ook sneu.
Dan gaan ze waarschijnlijk nooit bedenken dat het dier daar is terwijl ze er wel gek mee zijn lijkt, dier is hartstikke lief.
Dan kan ik zeggen: laat maar lopen. Maar volgende keer wordt het diertje geraakt door een auto en het arme dier kan er ook niets aan doen.
Iemand een geniaal idee?