Wat moet ik hier nu mee.. Konijn komt telkens aanlopen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Wat moet ik hier nu mee.. Konijn komt telkens aanlopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:38

Hallo..

Bij deze hoop ik dat mensen een idee hebben want ik weet het even niet zo goed.
Een paar huizen verderop hebben ze een konijn, maar ''Flappie'' ontsnapt dus telkens en komt hier tafelen bij mijn konijnen. :9
Nu hebben we al tig keer een briefje in de bus gegooid, en komen ze Flappie dus weer halen.
Of ik breng Flappie zelf terug.. Maar wij zijn er wel een beetje klaar mee.
Het hok is zo'n driehoekige ren, en dan hebben ze aluminium prikhekjes los staan om de boel af te sluiten wat het konijn zo wegschuift.

Ik heb al eens gezegd dat er iets stevigers moet komen, maar ze zijn gewoon niet zo slim hebben wij de indruk.
Dit blok huizen is gebouwd in het rond, met één uitgang.
Nu komt het dier telkens hier heen, hoopvol wachtend tot wij het hok open doen voor hem/haar en dan gaat Flappie er zelf in.
Volgende keer vind het dier wel zelf de uitgang, of ziet een kat er een lekker maaltje in wat ik zielig vind.

De dierenambulance heb ik geen hoge dunk van hier in de omgeving, maar het dier maar op laten halen door de dierenambulance vind ik ook sneu.
Dan gaan ze waarschijnlijk nooit bedenken dat het dier daar is terwijl ze er wel gek mee zijn lijkt, dier is hartstikke lief.
Dan kan ik zeggen: laat maar lopen. Maar volgende keer wordt het diertje geraakt door een auto en het arme dier kan er ook niets aan doen. -O-

Iemand een geniaal idee?

Laptopmuis

Re: Wat moet ik hier nu mee.. Konijn komt telkens aanlopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:01

Je zou hem wel door de dierenambulance kunnen laten ophalen en de eigenaar waarschuwen dat 'iemand' die dierenambulance gebeld moet hebben want je hebt gezien dat ze het konijn opgehaald hebben. Maarja, dat moet dan wel als zij niet thuis zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:03

Misschien aanbieden om samen met de eigenaar iets deugdelijks voor Flappie te maken ?
Uiteraard in hun eigen tuin :D

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:05

kunnen ze niet lage stroom opzetten, net zoals bij het vee maar dan aangepast voor de konijnen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:07

Slim konijn :D

Maar als ze er echt zo gek mee zijn, dan moeten ze het beestje toch ook een degelijk hok gunnen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:10

Laptopmuis: daar dacht ik ook aan maar het is hier ons kent ons dus dat is wat doorzichtig..
Shirley: daar denk ik ook over, maar dan moet vaders daar wel bereid toe zijn want zelf kan ik het niet.

Vind het zo'n sneu verhaal, dier is doodtam en het is duidelijk dat het goed verzorgd wordt verder op wat teveel droogvoer na.
Iets met hollands glorie zeg maar, maar glimt als een spiegeltje.
Net binnen gelopen bij de politie om de hoek, en hij geeft toch aan de dierenbescherming te bellen.
Basis voor een dier is niet alleen lief er voor zijn, eten, drinken, maar ook veiligheid voor het dier volgens deze man..

Anderzijds willen we ook geen ruzie met ze, lastig dilemma.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:11

Daenerys schreef:
Slim konijn :D

Maar als ze er echt zo gek mee zijn, dan moeten ze het beestje toch ook een degelijk hok gunnen?

Zou je zeggen, en ze laten hem los lopen omdat ze niet willen dat Flappie de hele dag in een hok zit.
Maar Flappie flappert er elke keer van door. -:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:11

Een beetje raar om zo gek met het konijn te zijn, maar het konijn inderdaad geen degelijk hok geven waardoor het dus kans loopt om zo aangevallen of opgegeten te worden..

Kan je niet aanbieden om hem over te nemen (gratis uiteraard). Lijkt me een stuk leuker voor hem bij andere nijnen :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:12

Dubbel klinkt dat ik weet het.
Maar als ik hem terug breng praten ze vol liefde over het dier en Flappie is ook echt heel tam.
Ze zien het gewoon niet..

Overnemen kan, maar zit ik niet om te springen omdat we juist aan het afbouwen zijn.
Heb ook nog niet gekeken wat het is eigenlijk, en dan loop ik het risico dat ik hem/haar nog moet steriliseren/castreren voor veel geld.
Plus dat ik drie konijnen heb, een man en twee dames en een groot leeg hok onder.
Maar ik kan die verdieping niet doorbreken want het mannetje is stekeblind dus ik ben bang dat meneer dan zijn nek breekt. :o
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-05-13 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:13

Oh wacht ik had niet goed gelezen, ik zie nu idd dat hij door de prikhekjes gaat. Het idee is natuurlijk erg goed, maar de uitvoering wat minder :Y)

Ik denk dat het idee slim is om ze duidelijk te maken hoe ze kunnen voorkomen dat Flappie steeds ontsnapt (met het risico een keer onder een auto te komen).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:18

Mijn vader is met Flappie naar huis, hij gaat mededelen dat er écht iets aan gedaan moet worden.
Denk dat het weinig nut heeft.. Maar ik ben benieuwd met welk verhaal hij terug komt.

Die prikhekjes staan dus los, normaal prik je ze in de grond en klaar, maar dit staat er gewoon los voor.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-05-13 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:19

Een stel tentharingen kopen en erbij prikken ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 18:21

Vaders is terug en heeft gezegd dat ze er echt wat aan moeten doen...
Met de banketstaaf dat hij aangevlogen is door een kat en dat het dier nu gelukkig niets mankeerde.
Konijn is wel in conflict met de buurkat geweest, maar ding is zo bijdehand dat hij de katten lastig valt.. :+

Nu was de dochter thuis en hij is het hok uit gekropen maar ze wist niet dat het al de zoveelste keer is dat Flappie bij ons zat.
Hopelijk lost zij het op.