Flat Chest Syndrome bij kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Flat Chest Syndrome bij kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 12:23

11 mei is mijn geweldige lieve Loulou bevallen van 3 kittens, 2 katertjes en een poesje. 1 katertje is duidelijk de grootste van het nest en weegt zo'n 30 gram meer dan de andere 2. Het andere katertje en het poesje zijn even zwaar, maar nu.... het kleinste katertje is minder actief dan zijn broertje en zusje. En ik had tijdens de zwangerschap al eens gelezen over afwijkingen, zo ook over flat chest syndrome. Omdat het kleintje vaak met zijn bekje en tongetje naar buiten slaapt ben ik eens gaan voelen aan zijn borstkas en aan die van zijn zusje en broertje. En ja hoor je voelt het duidelijk... geen mooie ronde ribbenkast maar een soort hoeken. Morgen ga ik met het mannetje naar de dierenarts, vandaag kon ik niet meer terecht.

Nu vroeg ik me af, betekend dit het einde van mijn lieve kleine mannetje? Kan flat chest syndrome nog hersteld worden? Hij groeit verder wel heel goed, hij drinkt goed en kruipt wel steeds actiever door de ''box''

De kittens zijn 2 weken oud trouwens en hebben nu een gewicht van: 281gr, 259gr en 251gr (de kleinste is de fcs kitten)

zonnebloem18

Re: Flat Chest Syndrome bij kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:29

Dit betekend zeker geen einde verhaal!!
Op de website van de dierenkliniek wilhelminapark staat hierover een heel goed stuk: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... chest.html
Verder is er veel te vinden via google.
Ik weet van meerdere kittens dat ze gewoon gezond zijn opgegroeid.