video: 2 katten vechten en vallen van het dak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

video: 2 katten vechten en vallen van het dak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:09

Hoi bokkers!

Dit moest ik echt even delen:

Dit gebeurde ongeveer 3 kwartier geleden. Ik hoorde katten buiten, dus ik keek uit mijn raam, zag ik deze 2 strijders. Onze kleine poes zat in het raamkozijn te kijken (volle interesse). Dus ik pak mijn camera en druk op opnemen... en precies op dat moment vliegen die katten elkaar aan, (onze poes schrok en sprong in paniek tegen mijn arm op, vandaar helaas die beweging in het filmpje) en daarna vielen beide katten van het dak. Het was gelijk stil...

Oepsie...

Ze zijn zo'n 3,5 meter naar beneden gevallen op het grind, maar gelukkig komen ze altijd op hun pootjes neer :')

Barroco

Re: video: 2 katten vechten en vallen van het dak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:12

Oei! Heb je nog gecheckt of ze oké waren? Wat kunnen katten ook een herrie maken he, haha.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:15

Helaas komen ze niet altijd op hun pootjes terecht...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:16

Ik zag ze al niet meer, die zijn vast snel weg gerend.
Hoop dat alles goed met ze is.

Ja dat geluid gaat echt door merg en been hihi.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:18

oooeeehhhh HET geluid waar ik NIET tegen kan, vechtende katten. Vind dat zo verschrikkelijk! haha!

Deze twee hebben elkaar goed klemvast zo te zien, misschien maar goed dat ze naar beneden gerold zijn...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:27

ja inderdaad, het gevecht duurde daardoor niet langer dan een paar seconden, anders hadden ze elkaar wel flink kunnen toe takelen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:30

ze hebben elkaar nu ook flink kunnen toetakelen hoor. 3.5 meter is niet heel erg hoog dus de val gaat zo snel dat als ze zomaar vallen al erg veel moeite hebben om zich op tijd voor te bereiden op het neer komen. Als ze dan ook nog eens vol vuur in een gevecht zijn en zo in elkaar klauwen dan is de kans erg groot dat ze beneden waren voordat ze zich voorbereid hadden....

Mijn DA zegt altijd een kat kan beter van 3 hoog naar beneden vallen dan van 1 hoog. Van 3 hoog zelden schade en van 1 hoog regelmatig behoorlijke schade.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:55

ja dat is zo, hoe langer de val duurt hoe meer tijd ze hebben om die draai te maken.
Maar het lichaam zal wel veel adrenaline hebben gehad, is ook pijnstillend op het moment van de val (en later in alle rust hun wonden likken).

filmpje van een vallende kat: