Hulp bij keuze konijnhok gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

adnil35

Hulp bij keuze konijnhok gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 06:38

Voor mijn 3 konijnen (1 koppeltje (voedster en ex-ram: Nick en Simon) en 1 voedster genaamd Erik) ben ik op zoek naar een nieuw buitenhok. De 3 zitten nu bij elkaar, maar Erik Ven (Franse Hangoor) is er pas later bij gekomen en ligt buiten de groep. Ze is erg op zich zelf. Ze wordt met rust gelaten, maar ze oogt niet gelukkig. Erik is een erg mensgericht konijn, Nick en Simon zijn dat minder en zijn ook wat pittiger.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw buitenverblijf waar ik ze gescheiden kan houden (Nick en Simon samen, en Erik Ven apart). Ik ben op zoek naar een verblijf waar alle konijnen gebruik kunnen maken van onder en boven. Nu heb ik volgend hok gevonden, maar dit vind ik te klein en ik ben op zoek naar iets wat een meter groter is. Zelf knutselen is helaas geen optie, aangezien ik 2 linkerhanden heb.

http://www.dehuisdiersuper.nl/konijnenh ... 178cm.html

Sjors

Re: Hulp bij keuze konijnhok gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 06:41

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 06:47

Aan de voorkant uitbouwen kan helaas niet, omdat ik dan teveel op het looppad in de tuin terecht kom. Links en rechts heb ik wel ruimte.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:34

Tja eerste vraag die wel handig is om te weten is wat is je budget?
Je hebt ze in alle soorten en maten.
Ik heb destijds een prachtig hok voor een hele leuke prijs (in vergelijking met andere sites) bij dierenverblijf.com besteld. Ik zou de hokken trouwens wel eerst beitsen voor je ze in elkaar zet, heb je er alleen maar langer plezier van. Er is beits die geschikt is voor konijnen hokken :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:32

een hondenkennel aan schaffen 2de hands via MP. Daar een leuk hondenhok aan en klaar ben je. Dan heb je geen gescheiden ruimte bedenk ik me nu maar wel een ren waar je makkelijk zelf in kan.
Verder kan je ook kijken op www.dierenverblijf.com

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:34

overigens als er geen gevechten zijn onderling zou ik niet kiezen voor scheiden. Tenzij je de gescheiden voedster alsnog een ex ram geeft als maatje ;) denk dat ze liever nog gezelschap heeft van de andere 2 dan dat ze helemaal alleen moet gaan leven.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:35

Ik zou inderdaad meer voor ren gaan dan hok, want het hok is wel erg klein zo. Een ren is belangrijker, voor een Franse Hangoor moet die ook behoorlijk aan de maat zijn.

Dat er bij een trio een konijn buiten de boot valt is in principe ook meer dan normaal, ze leven ook in koppels en daarin kolonies. (Ik plaats ook geen derde konijn bij een goed koppel, want dit effect krijg je vaak).
Ik zou haar dus wel haar eigen vriendje waar zij een klik mee heeft geven.