Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wel ver weg, zie dat je in Rotterdam woont...
) in de ren. Prima oplossing voor iedereen. Want ook voor haar is inslapen nog echt geen optie! Sofy schreef:Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom asiel (met kans op een goed baasje) slechter is dan ingeslapen worden? Mits er ook snel een nieuw baasje gevonden wordt natuurlijk. Maar je kunt nog beter zelf een nieuw baasje zoeken dan lijkt me.
Dus gericht op zoek: advertentie op marktplaats, op bokt (mag dat tegenwoordig nog?), in de lokale krant, op facebook etc. Misschien kun je hem in overleg met het asiel wel op http://www.ikzoekbaas.nl laten plaatsen?
In een ren is ook een super oplossing!
sanne_146 schreef:Hi!
Wij hebben een groot dilemma met de kat van mijn moeder. Sinds korte tijd weten we dat hij doof is, sinds de verhuizing van mijn moeder een half jaar geleden veroorzaakt dit echter grote problemen. Zij woont nu namelijk aan een drukke weg en dus durft ze hem niet buiten te laten, hij hoort zo slecht dat hij auto's pas op het laatste moment zou zien (te laat waarschijnlijk..) In het oude huis was dit minder een probleem omdat hij daar zijn rondje kende en er wat minder druk verkeer was. Nu moet hij dus binnen blijven en het is echt lastig om hem binnen te houden, hij wordt helemaal gek van het opgesloten zitten en mauwt vaak en heel hard. Mijn moeder ziet het al een tijdje aan en heeft het overlegd met de dierenarts; deze geeft 'inslapen' als oplossing.
Aangezien het niet meer te houden is binnen en de kat er zelf ook ongelukkig van wordt, denkt ze hier nu wel serieus aan. Maar het is echt zo moeilijk, het beestje is namelijk nog gezond en super speels en levendig. Het voelt dan zo fout en hard om hem in te laten slapen. Moet er zelf ook niet aan denken. Ik zou hem graag in huis nemen maar dat is ook geen oplossing; mijn vriend en ik wonen in een appartement waar hij waarschijnlijk alles eraan zal doen om het balkon af te komen, bovendien zit hij dan lange dagen alleen waardoor het alleen maar erger wordt vrezen we.
Iemand een dergelijk probleem al wel eens gehad? En eventuele oplossingen? Ik wil zelf alles liever dan inslapen, maar mijn moeder wil hem absoluut niet naar het asiel omdat hij ook al wat ouder is..