Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Mee eens, eten en drinken is het allerlaatste dat een kat laat, vaak zijn ze nog zo goed als zindelijk. Vachtverzorging die te wensen overlaat is wel een teken dat het niet helemaal goed meer gaat.
Ik weet niet of een kat kan 'druppen', ben je zeker dat ze nergens plast?

Bambolina schreef:Klinkt voor het grootste deel als typische ouderdomsproblemen.. Je zou nog is na kunnen laten kijken op problemen met de schildklier, komt heel veel voor bij katten op latere leeftijd.
Voor de rest goed gevarieerd voeren, misschien is kijken naar natuurlijke supplementen. Voor de blaas zou je bijvoorbeeld (in overleg met DA!) cranberry kunnen geven. Verder is kijken of je kattensnoepjes kan vinden met extra vitaminen, mineralen, gist.. en je ouwertje gewoon lekker verwennen
Ik heb ook een opoe die ik al sinds mijn 7e heb, die heeft het aan zijn schildklier en kreeg daarvoor pillen, ging een hele tijd goed maar nu spuugt ie ze steeds uit dus hebben we besloten niks meer te geven. Hij is voor de rest nog behoorlijk gezond, niet meer zo soepel, kan wel nog prima voor zichzelf zorgen, maar ik zie er nu al als een berg tegenop dat ie er op een dag niet meer is, dus ik begrijp je gevoel goed![]()
Het is nooit een schootkat geweest maar hij krijgt nu extra vaak een aai of een knuffel en af en toe stiekem een flinke plak kipfilet. Meer dan je kat een goeie laatste paar jaar geven kan je niet doen helaas..
Thats_Me schreef:Begrijp ik dat je al naar de dierenarts bent geweest met deze klachten? Zo ja, wat heeft deze dan gezegd? Want als een kat zulke duidelijke ouderdomsklachten heeft zal er toch ook wel gesproken zijn over hoe je het haar nog zo comfortabel mogelijk kan maken.