Konijnenren maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myraxhorsey

Konijnenren maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 14:26

Hallo ik wil graag een eigen konijnen ren maken maar heeft iemand hier ervaring mee wil hem samen maken met me vader maar heeft iemand dat als is gedaan zo ja hoe heeft u dat gedaan en wil ook graag een fotootje erbij dan en wat het ongeveer gekost heeft

lovehorsesXD

Re: Konijnenren maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:10

Ik heb het al eens gedaan, heb nu ni direct een fotootje maar is absoluut niet duur geweest:

Paar balkjes kopen, veilen, schilderen, lak derover,hoekje aan het eind afsnijden.
nagel derin(x2), constructie maken, alles vastzetten met nagels, kippendraad derend, weer vastzetten.

En klaar!
Het duurde niet lang en die gaat nu al 5 jaar mee en is nog niet kapot.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:18

Ik heb eerst een stuk aarde uitgegraven en daar een paar lagen gaas ingespannen. Daarna gewoon een paar balken aan elkaar timmeren/schroeven en daar gaas op spannen. Aarde terug gooien op het gaas en je hebt een veilige ren.

Dit was het resultaat. Niet super netjes, maar wel veilig. Heb hem helemaal zelf gebouwd.
Afbeelding

Ik hoefde alleen gaas te kopen, dat is wel prijzig. Hout en schroeven en krammen hadden we zelf. Het is trouwens wel aan te raden eerst een goede tekening te maken. Dan weet je hoeveel hout je nodig hebt van welke lengte.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:25

Toevallig ben ik nu ook bezig met het maken van een konijnenren. Nog niet helemaal klaar maar mijn 2 konijnen zijn er al erg blij mee. Ik had al een paar gaaspanelen die ik had gemaakt voor mijn vorige konijnen. Aangezien dit dwergkonijnen waren en ik nu veel grotere konijnen heb moest er even een stuk bovenop. Het onderste gaas is erg stevig (en dus iets duurder gaas) zodat ze het niet door kunnen knagen. Het bovenste gedeelte is gewoon kippengaas.
Voor foto's: https://www.facebook.com/karin.joustra. ... 527&type=3