Iemand ervaring met Skinners Field and trial hondenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Iemand ervaring met Skinners Field and trial hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:28

Hallo,

Ik ben opzoek naar ervaringen met Skinners Field and trial turkey and rice met joint aid. Simpel gezegd zou in dit voer (net als bij de RC mobility) ook iets zijn toegevoegd om de gewrichten soepel te houden. Zijn er mensen die het al voeren of die met andere Skinner voeding ervaring hebben?

Sassol

Re: Iemand ervaring met Skinners Field and trial hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:26

Geen ervaring maar heb de ingrediëntenlijst bekeken en daar staat oa dit in: Joint aid supplement (2% comprising of glucosamine, chrondroitin, collagen, MSM, glutamine, curcumin, oils and fats, beta glucans, oligosaccharides)
Er zit dus inderdaad iets aan toegevoegd voor soepele gewrichten.

Maar volgens mij kun je beter zelf een voedingssupplement kopen en dat toevoegen, dan ben je goedkoper uit dan dure brokken waar maar een kleine hoeveelheid in zit.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 19:55

Ik wil ze via amazon.co.uk bestellen dan is het inclusief leveren goedkoper dan het voer dat hij nu krijgt :Y) Dus in die zin ga ik er alleen maar op vooruit ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:53

Ik kan alleen nergens vinden hoeveel er van wat in zit bij RC mobility. Ik kan je dus niet vertellen of dat er meer of minder glucosamine-chondroitine-MSM in zit.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:11

Ik zou zelf er ook voor kiezen om lekker een normaal voer blijven geven, en dan wat supplementen toevoegen voor de gewrichten indien nodig. Je weet dan precies wat en hoeveel je geeft en kan de dosis aanpassen aan de behoeften van jouw hond. Bovendien denk ik ook dat je hiermee goedkoper uit bent. Bijvoorbeeld een goede bron van omega 3 (mijn hond krijgt nu een aantal weken visolie van doils, duur maar zuinig in gebruik)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 07:51

Nou ik heb toen mijn puk nog een pukje was ;) een tijdlang de mobility gevoerd i.v.m. te snel groeien en de daaruit voortgekomen groeipijnen. Na een tijdje ben ik terug gegaan naar gewoon voer, maar een tijdje terug kreeg hij steeds meer last van zijn HD. Ik heb gluco tabletten voor hem, en pijnstillers voor de echt slechte dagen.

Laatst op APK geweest met hem bij de DA, en die had het erover dat de rc mobility juist veel beter is dan alles los te geven omdat alles in het voer al goed op elkaar is afgestemt. Nu kost een zak mobilty een dikke 60 euro voor 15 kilo en had ik net een nieuwe zak gewoon voer gekocht dus die mag hij eerst opeten ;)

De field and Trial joint aid lijkt qua samenstelling heel dichtbij RC te komen. De prijs is iets meer dan de helft en dan wordt het nog thuis bezorgd ook. Puk is nog jong maar zijn HD is aanwezig te noemen al heeft hij goede en slechtere dagen.

Ik ga het maar gewoon uitproberen denk ik, niet geschoten altijd mis en ik ben wel heel benieuwd eigenlijk. Denk dat puk iig kalkoen en rijst wel lekker vind :P

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:08

Lekker uit proberen inderdaad, het is alleen jammer dat het bij beide brokken niet precies duidelijk is hoeveel en in welke verhouding de supplementen zijn toegevoegd, blijft dus lastig te vergelijken. Maar uiteindelijk laat je hond wel merken of het werkt :) Heb het voer van Skinners even opgezocht en vind het qua samenstelling eigenlijk ook leuker klinken als RC, enkel rijst en vlees en geen andere onnodige dingen zoals soya en mais, voor mij zou dat ook een enorm pluspunt zijn.

De meningen over een complete brok of supplementen zijn trouwens onder de dierenartsen ook aardig verdeeld. Ik geef mijn hond al jaren vers, en toen ik bij mijn dierenarts aanklopte voor gewrichtsproblemen gaf hij juist aan: lekker zo door gaan en apart suplementen toevoegen (nu weet hij ook dat ik liever geen brok voer, misschien dat hij bij anderen wel met een zak RC aankomt?) RC bevat groenlipmossel, een bron van omega 3 (welke..?) en glucosamine/chondritine. Het was wel even zoeken wat mijn hond nodig had om zich beter te bewegen maar dat is ook zonder speciaal voer goed gelukt.